Gravatar

#341 Kruse 12 år siden

frahm-2 (336) skrev:
Dermed tror jeg også godt at vi kan konkludere at den ikke vinder bedste film.

Vi skal nu ikke længere tilbage end 2008 for at finde et eksempel på at en film vinder "bedste film" uden nogen skuespilsnomineringer. Men det er rigtigt nok at det er forholdsvis sjældent at det sker(11 gange er det sket).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#342 SebReuber 12 år siden

Foeller (340) skrev:
Det ser MEGET sort ud for Oldman pt.

Personligt synes jeg ikke, Hill er verdens største overraskelse, selvom det bestemt ikke var forventet, han ville blive nomineret i stedet for Brooks.

Ja, det er noget skidt.. Man kan håbe hans overdue-status i Oscar-sammenhæng, kan hjælpe ham..

Nej, Hill har været i periferien hele tiden, men et godt stykke nede på min personlige liste - og flere andres.
Gravatar

#343 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Jeg synes heller ikke at det er en kæmpeoverraskelse at Hill blev nomineret, blot en overraskelse.

Der er rigtig mange som godt kan lide "Moneyball" og på den måde er Hill også blevet spottet. Det er sådan lidt med Sag'en at nogle bliver nomineret pga. at de rigtig godt kan lide filmen. Så er der de skuespillere som er meget velanset blandt deres kollegaer. Og så er der så dem hvor begge dele gør sig gældende eller hvor præstationen simpelthen bare er for god til at se bort fra.

Jeg sidder stadigvæk og funderer over om det mon kan være at der er mange af dem som ikke har set "Extremely Loud and Incredibly Close." Det kan selvfølgelig også bare være at de ikke synes den er god, men der har været en masse restriktioner om hvornår den bliver vist og hvad der må siges om den.

Jeg vil lige supplere frahm-2 i #336 -

Mandlige Hovedrolle

Jeg ser det som en kamp i mellem Clooney og Dujardin. Desuden anser jeg også Pitt som forholdvis sikker. De to sidste pladser er jeg lidt mere i tvivl om. Leo er meget anerkendt blandt kollegaerne og dermed ikke så stor en overraskelse med hans nominering her. Men umiddelbart hænger han også på som nummer 4 hos mig.

Den femte er et kæmpe spørgsmålstegn. Bichir er en overraskelse af de store, men jeg ved at hos LA Times (nu kan jeg ikke lige huske hvem) blev der skrevet at det er en af de bedste præstationer i mange år. Det kan blive alt fra Fassbender, Shannon, Harrelson til Oldman og Bichir.

Kvindelige hovedrolle

Der tror jeg at Swinton hænger på det yderste mandat. Det er en svær rolle at sælge til akademiet. Det sammen kan siges om Theron og Maras roller. De bliver alle tre rost meget for deres præstationer og især Theron og Swinton er meget anerkendte. Maras fordel kan være at både hendes præstation samt filmen simpelthen bliver for stor til at overse og så er Fincher jo en de godt kan lide. Det kan man så også sige om Reitman, hvis film har givet flere nomineringer af sig til skuespillerne.

Mandlige birolle

Plummer og Branagh er jo også sikker på. Førstnævnte er i øjeblikket det mest sikre bud på en vinder i en skuespilskategori. De følger også traditionen med at hylde en veteran. Jeg tror stadigvæk et Albert Brook klemmer sig ind. En veteran, som ikke har lavet meget godt de senere år, og som leverer en fremragende præstation. Det er lige i akademiets ånd. De to sidste er helt åbne. Hammer og Hills nomineringer er overraskende, men det siger også noget om at de åbenbart godt kan lide J. Edgar og Moneyball. Nolte er også overraskende for mig, men det følger også parametret om en veteran der vender tilbage. Jeg tror at Kingsley presser sig ind. Akademiet er meget glade for Scorsese og det kunne være en måde at hylde filmen på.

Kvindelige birolle

Bejo, Chastain og Spencer tror jeg også på. Sidstnævnte som favorit til at vinde. Overraskelsen for mig her er udelukkelsen af Shailene Woodley. Jeg tror stadigvæk at hun bliver nomineret, men nu er sejren endnu længere væk. Og så havde de alligevel også nerverne til at vælge McCarthy. Spørgsmålet for mig var ikke hendes præstation, men om hendes rolle ville frastøde folk og det har det åbenbart ikke gjort.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#344 MMB 12 år siden

Med hensyn til Oscars forudsiger jeg følgende:

Bedste mandlige hovedrolle:
Det er allerede blevet nævnt et par gange nu, men Demián Bichir er en KÆMPE overraskelse, og jeg havde ærlig talt ikke set ham blive nomineret.

1) George Clooney (The Descendants)
2) Jean Dujardin (The Artist)
3) Brad Pitt (Moneyball)

Jeg mener ovenstående er locks og bør være sikre på nomineringer. Det er umiddelbart et tæt løb mellem Dujardin og Clooney, men grundet Clooneys star-appeal, tror jeg på ham. Med hensyn til Pitt, så er der intet, som tyder på, at han kan gå hen og vinde prisen, selvom en nominering ligger lige til.

4) Leonardo DiCaprio (J. Edgar)

DiCaprio fik en nominering, og eftersom han er en stor profil, er han også ret tæt på et lock. Grundet filmens dårlige anmeldelser tør jeg dog ikke fastslå en nominering.

5) Gary Oldman (Tinker, Tailor, Soldier, Spy)
6) Michael Fassbender (Shame
7) Demián Bichir (A Better Life)
8) Michael Shannon (Take Shelter)

Den sidste plads er TOTALT åben, og jeg tør simpelthen ikke spå om, hvem af de ovenstående fire personer, som napper nomineringen. Oldman har ikke haft for meget held indtil videre i Awards-sæonen, men hans manglende nominering kan hjælpe ham. Fassbender skulle spille fantastisk i Shame, men filmen er måske for meget i Oscar-sammenhæng, selvom den dog fik en NC-17. Demián Bichirs film er formentlig for lille til Oscar sammenhæng, og Michael Shannon har brug for en kampagne, hvis han skal ind i kampen.

Outsidere:
9) Woody Harrelson (Rampart)
10) Ryan Gosling (The Ides of March eller Drive)

Jeg tror IKKE på, at der er andre personer, som kan få en nominering.

Bedste kvindelige hovedrolle:
1) Meryl Streep (The Iron Lady)
2) Viola Davis (The Help
3) Michelle Williams (My Week With Marilyn)

De ovenstående må være locks, og Oscaren skal Streep og Davis formentlig slås om.

4) Glenn Close (Albert Nobbs)
5) Tilda Swinton (We Need to Talk About Kevin)
6) Charlize Theron (Young Adult)
7) Elizabeth Olsen (Martha Marcy May Marlene)

De ovenstående fire skal slås om de sidste to nomineringer, og jeg tror Close og Swinton har en lille fordel i forhold til de to andre grundet dagens nomineringer. :)

Outsider:
8) Rooney Mara (The Girl With the Dragon Tattoo)

Bedste mandlige birolle:
Der var 3 mindre overraskelser ved SAG i dag, og især det faktum at Brooks ikke blev nomineret var overraskende.

1) Christopher Plummer (Beginners)
2) Kenneth Branagh (My Week With Marilyn)

Ovenstående må være locks, og ALT tyder på, Plummer vinder prisen.

3) Albert Brooks (Drive)
4) Nick Nolte (Warrior)
5) Max Von Sydow (Extremely Loud & Incredibly Close)
6) Arnie Hammer (J. Edgar)
7) Jonah Hill (Moneyball)
8) Patton Oswalt (Young Adult.

Umiddelbart tror jeg, der er tre meget åbne pladser tilbage, som de ovenstående seks skal kæmpe om. Det er svært at vurdere, hvem som har de største fordele her.

Outsidere:
9) Ben Kingsley (Hugo)

Bedste kvindelige birolle:
1) Octavia Spencer (The Help)
2) Berenice Bejo (The Artist)
3) Jessica Chastain (The Help)

De tre ovenstående er umiddelbart locks, og jeg tror kampen om prisen må være mellem Spencer og Bejo.

4) Shailene Woodley (The Descendants)
5) Melissa McCarthy (Bridesmaids)
6) Vanessa Redgrave (Coriolanus)
7) Janet McTeer (Albert Nobbs)

De fire ovenstående personer skal kæmpe om de sidste to pladser - umiddelbart med en lille fordel til Woodley og McCarthy, men det er svært at vurdere på nuværende tidspunkt.

Outsidere:
8) Carey Mulligan (Shame)
Gravatar

#345 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Analyse af SAG Awards nomineringerne: http://www.awardsdaily.com/2011/12/the-sag-nominat...
Gravatar

#346 MMB 12 år siden

Glæder mig til Globe i morgen samt at have ferie der!!! JAJAAJAJAJ
Gravatar

#347 MMB 12 år siden

I dag er det tid til Globes! Lad os få nogle bud på nogle overraskelser:

Bedste film (drama) - Harry Potter & The Deathly Hallows: Part 2
Bedste mandlige hovedrolle (drama): Thomas Horn
Bedste instruktør: Nicolas Winding Refn

Personligt glæder jeg mig til at se, hvor mange nomineringer Hugo og Drive får!
Gravatar

#348 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Jeg nåede ikke lige at få lavet mine bud, men jeg glæder mig til at se hvilken overraskelse som kommer. Lidt ligesom "The Tourist" sidste år. Det skal der nok komme igen, da de elsker deres stjerner.
Gravatar

#349 SebReuber 12 år siden

Here we go..

Fassbender nomineret for Shame og Gosling for The Ides of March

Jonah Hill og Viggo Mortensen nomineret i birolle-kategorien

The Ides of March nomineret for Bedste Drama også.
Gravatar

#350 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Jeg havde forventet flere WTF momenter. Egentlig ser det ud til at være rimelig jævnt fordelt.

Rooney Mara blev nomineret, så hun har ikke helt skræmt dem væk.

Skriv ny kommentar: