Gravatar

#391 MMB 12 år siden

PGA nomineringer:

THE ARTIST
Producer: Thomas Langmann

BRIDESMAIDS
Producers: Judd Apatow, Barry Mendel, Clayton Townsend

THE DESCENDANTS
Producers: Jim Burke, Alexander Payne, Jim Taylor

THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO
Producers: Ceán Chaffin, Scott Rudin

THE HELP
Producers: Michael Barnathan, Chris Columbus, Brunson Green

HUGO
Producers: Graham King, Martin Scorsese

THE IDES OF MARCH
Producers: George Clooney, Grant Heslov, Brian Oliver

MIDNIGHT IN PARIS
Producers: Letty Aronson, Stephen Tenenbaum

MONEYBALL
Producers: Michael De Luca, Rachael Horovitz, Brad Pitt

WAR HORSE
Producers: Kathleen Kennedy, Steven Spielberg
Gravatar

#392 MMB 12 år siden

Ingen nominering til The tree of Life er værd at bemærke. De største overraskelser er The Girl With the Dragon Tattoo og Bridesmaids, men det er ikke, fordi de er specielt store overraskelser. :)
Gravatar

#393 MMB 12 år siden

PGA nomineringer i kategorien bedste animationsfilm:

THE ADVENTURES OF TINTIN
Producers: Peter Jackson, Kathleen Kennedy, Steven Spielberg

CARS 2
Producer: Denise Ream

KUNG FU PANDA 2
Producer: Melissa Cobb

PUSS IN BOOTS
Producers: Joe M. Aguilar, Latifa Ouaou

RANGO
Producers: John B. Carls, Gore Verbinski
Gravatar

#394 MMB 12 år siden

Best Animated Feature:

1) Rango
Rango har lagt stærkt ud i awards-sæsonen og er nu blevet forhåndsfavoritten foran Tintin. Man kunne ellers have frygtet at den meget tidlige udgivelsesdato kunne have været i vejen, men nu tyder meget på, at Rango napper prisen.

2) The Adventures of Tintin
Spielbergs første animationsfilm er en succes. Tintin er formentlig den eneste film, som er en seriøs trussel mod Rango.

3) Puss in Boots
Filmen har fået væsentlig mere succes, end man på forhånd havde forventet og på nuværende tidspunkt virker en nominering meget sandsynlig.

4) Kung Fu Panda 2
Kong Fu Panda 2 fik også en PGA nominering, og det vil helt sikkert gavne dens chancer. En nominering er meget sandsynlig.

5) Arthur Christmas
Det er en mindre overraskelse, at Arthur Christmas ikke fik en PGA nominering, men at den i stedet gik til Cars 2. Jeg vælger dog alligevel at tro på, at Arthur Christmas sniger sig adgang til en Oscar-nominering.

Boblere:

6) Cars 2
7) Rio
8) Winnie the Pooh
9) Happy Feet 2
Gravatar

#395 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Hold da ferie. Jeg har ramt alle de nominerede rigtigt i både bedste film og animerede.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#396 MMB 12 år siden

Ramt hvordan?
Gravatar

#397 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden

Nå ja jeg skulle nok præcisere at det er i Awards Dailys lille konkurrence (eller hvad man nu kan kalde det). At jeg så skulle have undersøgt dokumentarområdet lidt bedre er en anden sag.

Men mit held er nok også brugt op for i år.

Nå men med hensyn til selve Oscaruddelingen, så er jeg begyndt at få en fornemmelse for at "War Horse" godt kan gå hen og vinde titlen. Det er Spielberg som er meget velanset i akademiet og så har den fået fremragende anmeldelser af alle de vigtige kritikere som A.O. Scott, Manohla Dargis, Kenneth Turan, Travers etc.
Samtidig er det en film som appellerer til akademiet med hensyn til tema.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#398 MMB 12 år siden

Jeg tror nu ikke rigtig på War Horse (endnu), selvom det da bestemt er en dark horse (no pun intended). Jeg vil dog medgive, at jeg har rangeret den en anelse for lavt i min seneste opdatering. :)
Gravatar

#399 Åkepool 12 år siden

Jeg synes godt nok ikke at "Rango" er noget særligt, men hvis de andre er dårligere, har den vel fortjent en evt. sejr alligevel.

Har også set "Tintin", "Rio" og "Cars 2" og de er da heller ikke noget at skrive hjem om. Men min favorit af de 4 er nok "Tintin".
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#400 Neranders 12 år siden

Ja, animationsfeltet virker mig noget svagt i år med undtagelse af Tintin. Cars 2 håber jeg ikke får en nominering, da jeg fandt den ret dårlig.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."

Skriv ny kommentar: