5-7 på min liste er meget tætte, så Moneyball kan jeg godt forsvare som en 5. plads, hvis det er. :P
Jeg fik forresten set Moneyball i går. God, solid film, men absolut ikke statuetten værd. Den mangler simpelthen noget på det følelsesmæssige plan, før det bliver en rigtig god film.
5-7 på min liste er meget tætte, så Moneyball kan jeg godt forsvare som en 5. plads, hvis det er. :P
Jeg fik forresten set Moneyball i går. God, solid film, men absolut ikke statuetten værd. Den mangler simpelthen noget på det følelsesmæssige plan, før det bliver en rigtig god film.
hvis man følger den tankegang kan sort/hvide film så ikke vinde en Oscar?
det var nu ikke det jeg mente. Jeg har intet imod sort/hvid film.
Kruse (377) skrev:
"The Artist" er rigtigt nok en hyldest til de gamle stumfilm, men derfor vil både historien og udførelsen afvige fra de gamle stumfilm.
Det var et svar som dette jeg kan bruge til noget.
Jeg har selv kun set ca. 10 sek. fra filmen og der lignede det "bare" en af de gode gamle stumfilm. Men hallo, mine forventninger til filmen er så lave, at jeg næsten kun kan blive positivt overrasket :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#379 ja OK. Du har måske ret. Jeg synes bare at Scorseses film som regel er ret overvurderede, så jeg lod det lige løbe af med mig. Jeg holder dog på at Tree of Life vil blive nomineret. Jeg tror at der er nok der synes den er fantastisk til at den kan score en nominering. Men som sagt er der ingen chance for at den vinder.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
1) Michel Hazanavicius (The Artist) Manden med det uoplæselige efternavn er storfavorit til prisen, men intet er afgjort endnu. DGA kan vende op og ned på alt. Men mandens store mod til at lave en stumfilm i 2011 går formentlig ikke ubemærkethen.
2) Martin Scorsese (Hugo) Scorsese har en væsentligt bedre chance for at vinde denne pris, end Hugo har for at vinde Bedste Film. Det skyldes til dels instruktørens store popularitet i Hollywood, men til dels også fordi filmen hylder filmlegenden George Melies, og generelt er en hyldest til filmbranchen. Scorsese har også gjort det relativt fin ved de forskellige kritikerpriser indtil videre.
3) Alexander Payne (The Descendants) Det ville overraske mig en del, hvis Payne får prisen, og jeg tror, han ligesom sidst må "nøjes" med Best Adapted Screenplay. Han er dog stadig en potentiel vinder, men jeg tror i høj grad, det også afhænger af filmens popularitet generelt.
4) Woody Allen (Midnight in Paris Woody Allen har fået god medvind fra SAG, hvor det blev til en nominering for bedste ensamble, og Allen fik desuden en nominering til Globes. En nominering er på vippen.
5) Terrence Malick (The Tree of Life Det er svært at bedømme, om Malick med sin meget specielle The Tree of Life får en nominering her. Jeg tror dog på, at akademiet sætter nok pris på ham til at give ham en nominering.
Boblere:
6) Steven Spielberg (War Horse) Godt nok fik Spielberg ikke en Globe nominering, men hans popularitet er enorm. Om han får en nominering er dog langt fra sikkert, og jeg tror personligt, det bliver svært for ham - især fordi han allerede har to statuetter. Spielberg, Malick og Allen skal kæmpe om to nomineringer. Jeg tror ikke på, han vinder prisen.
7) Bennett Miller (Moneyball) Solidt håndværk og en film, som langt de fleste har kunnet lide. Men er det nok? Indtil videre har der ikke været det store buzz om Miller, som fik en nominering for bedste instruktør for Capote. Jeg tvivler på det sker igen.
8) Tate Taylor (The Help) Det ville være en pæn overraskelse, hvis Tate Taylor fik en nominering, men umuligt er det bestemt ikke.
9) George Clooney (The Ides of March) Alle (inklusive Whispering Horse) elsker Clooney, men med en næsten stensikker nominering i kategorien Bedste Mandlige Hovedrolle bør det være rigeligt med Clooney for i år. Jeg tvivler på mere - på trods af en Globe nominering.
10) David Fincher (The Girl With the Dragon Tattoo Mange mener, Fincher blev snydt sidste år (mig selv inklusive), og kan det hjælpe ham til en nominering i år? Næppe, men muligheden er der.
11) Nicolas Winding Refn (Drive) Drive har taget rigtig mange med storm, og filmen er blevet hædret på overraskende mange toplister for året. Refn vandt også bedste instruktør i Cannes, men på trods af dette så mangler der den afgørende buzz for at, Drive bliver opfattet som en seriøs kandidat i alle kategorier (undtagen bedste birolle)
12) Stephen Daldry (Extremely Loud & Incredibly Close) Filmen har ret overraskende ikke fået særlig meget, og selvom det muligvis er, fordi der er mange, som ikke har set den, så tyder anmeldelserne ikke på et mesterværk.
13) Clint Eastwood (J. Edgar) J. Edgar har skuffet de fleste, og jeg tror ikke på Clint i år. Men helt udelukke ham kan man ikke rigtig.
1-3 kan potentielt vinde. 4-6 skal højest sandsynlig kæmpe om to nomineringer. 7-9 kan overraske og nappe en nominering. 10-13 vil være kæmpe overraskelser.
#381 MMB 12 år siden
#382 MMB 12 år siden
#383 Åkepool 12 år siden
det var nu ikke det jeg mente. Jeg har intet imod sort/hvid film.
Det var et svar som dette jeg kan bruge til noget.
Jeg har selv kun set ca. 10 sek. fra filmen og der lignede det "bare" en af de gode gamle stumfilm.
Men hallo, mine forventninger til filmen er så lave, at jeg næsten kun kan blive positivt overrasket :)
#384 frahm-2 12 år siden
ja OK. Du har måske ret. Jeg synes bare at Scorseses film som regel er ret overvurderede, så jeg lod det lige løbe af med mig.
Jeg holder dog på at Tree of Life vil blive nomineret. Jeg tror at der er nok der synes den er fantastisk til at den kan score en nominering. Men som sagt er der ingen chance for at den vinder.
#385 MMB 12 år siden
1) Michel Hazanavicius (The Artist)
Manden med det uoplæselige efternavn er storfavorit til prisen, men intet er afgjort endnu. DGA kan vende op og ned på alt. Men mandens store mod til at lave en stumfilm i 2011 går formentlig ikke ubemærkethen.
2) Martin Scorsese (Hugo)
Scorsese har en væsentligt bedre chance for at vinde denne pris, end Hugo har for at vinde Bedste Film. Det skyldes til dels instruktørens store popularitet i Hollywood, men til dels også fordi filmen hylder filmlegenden George Melies, og generelt er en hyldest til filmbranchen. Scorsese har også gjort det relativt fin ved de forskellige kritikerpriser indtil videre.
3) Alexander Payne (The Descendants)
Det ville overraske mig en del, hvis Payne får prisen, og jeg tror, han ligesom sidst må "nøjes" med Best Adapted Screenplay. Han er dog stadig en potentiel vinder, men jeg tror i høj grad, det også afhænger af filmens popularitet generelt.
4) Woody Allen (Midnight in Paris
Woody Allen har fået god medvind fra SAG, hvor det blev til en nominering for bedste ensamble, og Allen fik desuden en nominering til Globes. En nominering er på vippen.
5) Terrence Malick (The Tree of Life
Det er svært at bedømme, om Malick med sin meget specielle The Tree of Life får en nominering her. Jeg tror dog på, at akademiet sætter nok pris på ham til at give ham en nominering.
Boblere:
6) Steven Spielberg (War Horse)
Godt nok fik Spielberg ikke en Globe nominering, men hans popularitet er enorm. Om han får en nominering er dog langt fra sikkert, og jeg tror personligt, det bliver svært for ham - især fordi han allerede har to statuetter. Spielberg, Malick og Allen skal kæmpe om to nomineringer. Jeg tror ikke på, han vinder prisen.
7) Bennett Miller (Moneyball)
Solidt håndværk og en film, som langt de fleste har kunnet lide. Men er det nok? Indtil videre har der ikke været det store buzz om Miller, som fik en nominering for bedste instruktør for Capote. Jeg tvivler på det sker igen.
8) Tate Taylor (The Help)
Det ville være en pæn overraskelse, hvis Tate Taylor fik en nominering, men umuligt er det bestemt ikke.
9) George Clooney (The Ides of March)
Alle (inklusive Whispering Horse) elsker Clooney, men med en næsten stensikker nominering i kategorien Bedste Mandlige Hovedrolle bør det være rigeligt med Clooney for i år. Jeg tvivler på mere - på trods af en Globe nominering.
10) David Fincher (The Girl With the Dragon Tattoo
Mange mener, Fincher blev snydt sidste år (mig selv inklusive), og kan det hjælpe ham til en nominering i år? Næppe, men muligheden er der.
11) Nicolas Winding Refn (Drive)
Drive har taget rigtig mange med storm, og filmen er blevet hædret på overraskende mange toplister for året. Refn vandt også bedste instruktør i Cannes, men på trods af dette så mangler der den afgørende buzz for at, Drive bliver opfattet som en seriøs kandidat i alle kategorier (undtagen bedste birolle)
12) Stephen Daldry (Extremely Loud & Incredibly Close)
Filmen har ret overraskende ikke fået særlig meget, og selvom det muligvis er, fordi der er mange, som ikke har set den, så tyder anmeldelserne ikke på et mesterværk.
13) Clint Eastwood (J. Edgar)
J. Edgar har skuffet de fleste, og jeg tror ikke på Clint i år. Men helt udelukke ham kan man ikke rigtig.
1-3 kan potentielt vinde.
4-6 skal højest sandsynlig kæmpe om to nomineringer.
7-9 kan overraske og nappe en nominering.
10-13 vil være kæmpe overraskelser.
#386 MMB 12 år siden
#387 MMB 12 år siden
Hvilke kategorier skal opdateres som de næste?!
#388 Neranders 12 år siden
"That's rough, buddy."
#389 MMB 12 år siden
Mener jeg har haft dem begge - har i hvert fald haft animation. Men de trænger nok begge til en opdatering. :)
#390 Neranders 12 år siden
"That's rough, buddy."