Den helt store taber må være The Girl With the Dragon Tattoo, som ret overraskende ikke er blevet nomineret til bedste fil, når man tænker på antallet af nominerede film. Vinderne er Extremely Loud & Incredibly Close samt The Tree of Life.
#744 Det viser blot, endnu engang, at kritikerne ikke har meget at sige når det kommer til Oscars.
Jeg er dog stadigvæk i chok over nomineringerne. Omvendt så viser det trods alt også at AMPAS er helt deres egen og ikke kigger andre steder når de skal stemme. Det største chok lige nu er alligevel at Tintin ikke blev nomineret. Gad vide om de har været i tvivl om hvorvidt den hørte til i den kategori. Spielberg er jo ellers elsket af akademiet og har ikke blot fået nomineringer, men også vundet en pæn sjat. To af de nominerede i den kategori, har jeg faktisk ikke hørt om.
#746 Så fik Fincher ret alligevel. Jeg tror dog han er ligeglad med om han ikke blev nomineret som instruktør, men gerne ville have høstet anerkendelse til sine kollegaer blandt andet ved bedste film.
Tror man skal have in mente mht. Tintin, at det jo er animationsfolk der nominerer filmene.. og de har tidligere været ude at sige, at de ikke mener motion capture kan regnes for animation. I reglerne står der også at det ikke vil godtages, men man har bare ikke hørt noget om en diskvalifikation eller noget.
#741 MMB 12 år siden
#742 Kruse 12 år siden
#743 MMB 12 år siden
#744 MMB 12 år siden
#745 Frederik 12 år siden
Det hjælper dog lidt at Oldman fik hans første nogensinde :)
#746 MMB 12 år siden
#747 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
Jeg er dog stadigvæk i chok over nomineringerne. Omvendt så viser det trods alt også at AMPAS er helt deres egen og ikke kigger andre steder når de skal stemme. Det største chok lige nu er alligevel at Tintin ikke blev nomineret. Gad vide om de har været i tvivl om hvorvidt den hørte til i den kategori. Spielberg er jo ellers elsket af akademiet og har ikke blot fået nomineringer, men også vundet en pæn sjat. To af de nominerede i den kategori, har jeg faktisk ikke hørt om.
#748 Slettet Bruger [2435609199] 12 år siden
#749 SebReuber 12 år siden
#750 Kruse 12 år siden
Men det blev nu alligevel til lidt anerkendelse til hans kolleger i form af 5 nomineringer.