Gravatar

#791 MMB 12 år siden

Der er i øvrigt DGA i morgen. Det bliver så spændende, at jeg kunne gå helt amok. Den pris stemmer næsten altid overens med Oscaren for bedste instruktør - også mere end PGA. Hvis The Artist vinder den, så tror jeg godt, vi kan konkludere, at den også vinder Oscaren for bedste film og Hazanavicius for bedste instruktør.

Jeg håber selvfølgelig, Scorsese laver en lille overraskelse. Og hvis ikke Scorsese kan, så må Allen eller Fincher meget gerne lave en kæmpeoverraskelse. :P
Gravatar

#792 frahm-2 12 år siden

Egentlig kan vi allerede konkludere at The Artist vinder bedste film. Vi skal bare kigge på Oscarhistorien, så kan vi lave følgende udskillesløb:

- Der er 9 nomineret til bedste film.

- indenfor de sidste 62 år er der kun to bedste film vindere, der ikke har haft en manuskript nominering. Det vil sige at følgende film ryger ud: Extremely Loud, The Help, The Tree of Life og War Horse.
så er der 5 tilbage.

- Siden 1933 er det kun sket én gang (og kun tre gange i hele historien) at en film har vundet bedste film uden en instruktør nominering. Det slå Moneyball ud af jagten.
så er der 4 tilbage.

- Det er kun sket 9 gange at en film har vundet bedste film uden at være nomineret for klipning/editing og sidste gang var 1981 (Ordinary People). På den bekostning ryger Midnight in Paris ud.
så er der 3 tilbage.

- Siden 1936 er der kun 3 film der har formået at vinde bedste film med mindre end 6 nomineringer samlet. Så ryger The Descendants.
så er Hugo og The Artist tilbage

- Siden birollekategorierne blev indført i 1937 er det kun sket 8 gange at en film har vundet bedste film uden skuespil nomineringer. Det gør at vi kan eliminere Hugo.

Den eneste der så er tilbage er The Artist.

Der er intet rent statistisk der taler imod The Artist.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#793 MMB 12 år siden

Selvfølgelig er der intet, der tale imod The Artist på nuværende tidspunkt. Men til alt din statistik er der jo undtagelser! It ain't over till the fat lady sings.
Gravatar

#794 Lord Beef Jerky 12 år siden

Men The Artist vinder jo... det er der ingen tvivl om, og jeg vil æde mine gamle, brugte underbukser hvis den ikke gør!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#795 MMB 12 år siden

Ja, det tyder alt på. Men det kan jo ikke konkluderes med 100% sikkerhed endnu.
Gravatar

#796 MMB 12 år siden

Brokeback Mountain vandt både PGA, WGA og DGA samt bedste film - drama ved the Globes. Men vandt den bedste film ved Oscar-showet? Niksen biksen, Karen Blixen.
Gravatar

#797 Lord Beef Jerky 12 år siden

The Artist vandt også en masse, men vandt den ved Oscar-showet? Yes sir!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#798 MMB 12 år siden

Lord Beef Jerky (797) skrev:
The Artist vandt også en masse, men vandt den ved Oscar-showet? Yes sir!

At sige, at den med 100% sikkerhed vinder Oscaren, er bare dumt. ;)
Gravatar

#799 Lord Beef Jerky 12 år siden

Den vinder med 100% sikkerhed!
Gravatar

#800 MMB 12 år siden

Lord Beef Jerky (799) skrev:
Den vinder med 100% sikkerhed!

Du er dum. :P

Skriv ny kommentar: