Gravatar

#941 Collateral 13 år siden

IK (940) skrev:
Synes du, at den er bedre end Kongen Vender Tilbage?

Det var så årets oscarfilm. Ikke alle oscarfilm nogensinde :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#942 IK 13 år siden

Collateral (941) skrev:
Det var så årets oscarfilm. Ikke alle oscarfilm nogensinde :)

Nå ok. :) Personligt kan jeg ikke se det store fidus i The Artist. Den har bestemt nogle åbenlyse kvaliteter, og er charmerende og sød, men finder den sgu lidt for springende. Hehe. Den vækker ikke det helt store i mig. Men det skal siges, at jeg heller ikke er den største stumfilm tilhænger. Har set en del af Chaplin, enkelte af Keaton, Metropolis og La passion de Jeanne d'Arc, og den eneste der rigtigt satte sit indtryk på mig, var City Lights. Selv en kold skid som mig, kunne ikke modstå den slutscene. :-)
Gravatar

#943 MMB 13 år siden

Foeller (925) skrev:
Det er desuden blevet afsløret, at følgende skal præsentere en pris til Oscar-uddelingen:

Tom Cruise
Tom Hanks
Jennifer Lopez
Bridesmaids castet
Halle Berry
Cameron Diaz
Angelina Jolie
Penelope Cruz
Emma Stone

+ Bradley Cooper
Gravatar

#944 Collateral 13 år siden

IK (942) skrev:
Nå ok. :) Personligt kan jeg ikke se det store fidus i The Artist. Den har bestemt nogle åbenlyse kvaliteter, og er charmerende og sød, men finder den sgu lidt for springende. Hehe. Den vækker ikke det helt store i mig. Men det skal siges, at jeg heller ikke er den største stumfilm tilhænger. Har set en del af Chaplin, enkelte af Keaton, Metropolis og La passion de Jeanne d'Arc, og den eneste der rigtigt satte sit indtryk på mig, var City Lights. Selv en kold skid som mig, kunne ikke modstå den slutscene. :-)

Har skrevet om min holdning til "The Artist" her. Med hensyn til "City Lights" er det den af Chaplins film jeg har set, som engagerede mig mindst. Var langt gladere for "The Kid", "Modern Times" og "The Dictator".
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#945 frahm-2 13 år siden

Foeller (939) skrev:
Emmanuel Lubezki vandt i øvrigt ASC (The American Society of Cinematographers) for The Tree of Life!

Dog rammer ASC kun rigtigt med hensyn til Oscaren 50% af gangene. Så den pris skal man ikke lægge for meget i.

Mon ikke han også tager Oscaren? jeg ville umiddelbart tro det. Men når det så er sagt er det et utroligt stærkt felt i år. Nu får jeg ikke set Hugo inden uddelingen, men de andre fire er virkelig flotte. Alle har faktisk fortjent at vinde.
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Gravatar

#946 MMB 13 år siden

frahm-2 (945) skrev:
Foeller (939) skrev:
Emmanuel Lubezki vandt i øvrigt ASC (The American Society of Cinematographers) for The Tree of Life!

Dog rammer ASC kun rigtigt med hensyn til Oscaren 50% af gangene. Så den pris skal man ikke lægge for meget i.

Mon ikke han også tager Oscaren? jeg ville umiddelbart tro det. Men når det så er sagt er det et utroligt stærkt felt i år. Nu får jeg ikke set Hugo inden uddelingen, men de andre fire er virkelig flotte. Alle har faktisk fortjent at vinde.

Jeg ville ikke turde sætte mine penge på det. Lubezki vandt mere eller mindre også alt for Children of Men, indtil Pan's Labyrinth vandt Oscaren! Jeg kunne sagtens forestille mig The Artist eller Hugo nappe prisen med deres mange nomineringer.
Gravatar

#947 Slettet Bruger [2435609199] 13 år siden

De er i hvert fald meget glade for The Artist og også Hugo, så det kan godt tænkes at de synes at de begge to er gode film, så hvorfor ikke også bare give dem en pris for kinematografi.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#948 MMB 13 år siden

Whispering Horse (947) skrev:
De er i hvert fald meget glade for The Artist og også Hugo, så det kan godt tænkes at de synes at de begge to er gode film, så hvorfor ikke også bare give dem en pris for kinematografi.

Præcis. :)
Gravatar

#949 Åkepool 13 år siden

Collateral (944) skrev:
Har skrevet om min holdning til "The Artist" her.

Og godt skrevet der :)

Og med hensyn til:

Jeg ved ikke om man skal have en forkærlighed for stumfilm for at lade sig rive med af denne fortælling, men jeg tror det ærlig talt ikke.

Jeg har ingen forkærlighed for stumfilm whatsoever og var skeptisk med hensyn til "The Artist", men den er i mine øjne en af de bedste film jeg har set i år og din anmeldelse rammer rigtig godt meget af det der gør den god.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#950 MMB 13 år siden

Ja, fin anmeldelse, Collateral. Selvom jeg, som du måske nok ved, er ret uenig i flere af tingene. :)

Jeg ved godt, tråden har stået en anelse stille på det seneste, men i næste uge vil der komme indlæg om, hvem der burde vinde, i stride strømme.

Skriv ny kommentar: