Gravatar

#11 filmz-gimleno1 20 år siden

Jeg afleverede min deffekte DVD i Fona og de ville så, efter lang tids brokken og overbevisning om at jeg udemærket kendte købeloven, sende den til rep - fint nok. Efter 14 dage ringede jeg til dem for at høre om den var kommet tilbage, men næh nej, den lå stadig under desken "men de skulle netop sende den afsted i dag" - yeah right, selvfølgelig skulle i da det! Hvis ikke jeg havde hidset mig op det og truet med forbrugerstyrelsen ville intet være sket - istedet siger de så, jamen så kig ned og du får en ny. Fint, det skulle så tage 14 dage, hvor det kunne være klaret med det samme?!

Tsk tsk..
..my hovercraft is full of eels..
Gravatar

#12 filmz-Kadann 20 år siden

#6 og 7 -

Der er mange andre steder hvor man kan få bedre computere til en billigere pris og med en langt bedre vejledning. Og vil man absolut have et eller andet med en masse software installeret på og en eller anden form for supportfunktion med, så er Dell jo også en ganske god mulighed.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 dyg 20 år siden

#10 - Jeg har handlet fast ved SHG de sidste 4-5 år, og har aldrig haft problemer. Har noget været defekt, er det altid blevet byttet.

Sidste gang havde jeg fået et bundkort, der gik i stykker efter et par uger. Da jeg kom ind med det, testede de det med det samme, og ti minutter efter gik jeg derfra med et nyt kort.

Kan kun anbefale dem. (Og så er det jo også en god ting, at jeg bor 1½-2km derfra)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#14 elwood 20 år siden

#13 siger også at nogen har problemer der inde, jeg ahr ikke selv haft noget, men jeg har hørt de trælse historier fra mine venner da jeg gik på teknisk skole, en hvade et bundkort som var deffekt, men som de af en eller anden grund nægtede at udskifte, selv om han var i sin gode ret til det.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15 *Iceman 20 år siden

En af mine venner havde en lignende sag med en dvdafspiller kørende mod det tidligere Fredgaard som i mellemtiden blev til Fona.

Den blev også meldt til forbrugerklagenævnet og det tog næsten 2 år inden sagen blev behandlet. Så det bliver spændende om dit kommer til at gå hurtigere.

Sag mod Fredgaard-Fona

Han har valgt at dokumentere det hele - desværre tabte han. Og hvad kan man bruge det til, at det tager så lang tid. Specielt hvis det er en computer - efter 2 år er en computer nærmest ubrugelig.
"Well, I'm gettin' something really special too. And by special I don't mean special like that Kleinaman boy down the street. More special like...

#16 20 år siden

#15 sagsbehandlingstiden er ca 9 måneder for tiden.

Specielt hvis det er en computer - efter 2 år er en computer nærmest ubrugelig.

men nu har computeren jo aldrig virket, så det giver vel det samme :)
Gravatar

#17 gi-jones 20 år siden

#13,#14: Jeg har selv arbejdet ved SHG i et års tid, og taget mig af flere reklamationssager en jeg bryder mig om at huske. Mit personlige indtryk er, at de er nøjagtigt ligeså gode/dårlige som alle andre i branchen. Computere er forbandet svære at håndtere reklamation på, fordi det er så kompliceret et apparat. Der er tusind steder alting kan gå galt, og i mange tilfælde ER det faktisk kunden der bruger udstyret forkert, så derfor er man nød til at tjekke det.

Men servicen hos shg, Midt Data, PRC og så videre er cirka den samme, men man skal vide hvad man har med at gøre for at være sikret optimal servicen. Hvis man giver den rigtige fejlbeskrivelse og i øvrigt fejlfinder på den rigtige måde kommer man derfra med et nyt produkt hurtigt. På den anden side er man lidt på den, hvis man ikke er helt hjemme i hardware-verdenen. Jeg vil dog til enhver tid fraråde at købe computere i Fona, Merlin eller nogen af den slags kæder, for de ved sikkert endnu mindre om det end én selv.

Afslutningsvis; hvad laver den her tråd på filmz.dk?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

#18 20 år siden

#17 det har du ret i fona aner ikke meget om de produkter de sælger, sagde til dem de skulle opdatere min bios, nu når den alligevel til repration. Derefter kiggede han underligt på mig og spurgte, bios?

min side har jeg forsøgt at sprede over så mange foraer som muligt, for at få mit budskab ud.

Gravatar

#19 dyg 20 år siden

#17 - Nu er det jo på tagwallen :) Og den diskussion har vi haft før.

Men ja, selvfølgeligt skal man tjekke tingene igennem før man giver kunden et nyt produkt, og hvis kunden har lavet lort i den, så er det bare synd for ham.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#20 filmz-incubus 20 år siden

#17 Kan nogle af reklamationssagerne have drejet sig om, at kunden udsætter hardwaret for fugt og sådan noget, eller er det fordi de bare generelt ikke ved hvordan man behandler tingene? (Statisk elektricitet osv.)
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."

Skriv ny kommentar: