Gravatar

#1 Neranders 13 år siden

Filmz' forfatterspirer har været på strejke, hvilket resulterede i, den første tråd er havnet på en blind vej uden mulighed for u-vending.

Jeg vil så starte dette kapitel, med at sige, jeg selv har hævet skrivemaskinen frem igen og fattet om tasterne. For to dage siden, satte jeg mig spontant ned og begyndte at skrive en novelle... og blev rent faktisk færdig med den samme dag. Nok blev det kun tre sider, men det var en fantastisk følelse oven på en længere skriveblokering. Genren er fantasy og titlen er "Søde, lille Dommedag".
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#2 Collateral 13 år siden

Dejligt med en revival af forfatter-tråden. Og også rart for dig at være ude af din skriveblokade. Har selv ikke skrevet noget længere i et stykke tid, men digte og sange bliver det stadig til med små mellemrum.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#3 Neranders 13 år siden

Det var så lidt. :) Nu havde jeg endelig noget at biddrage med til den anden, men så var den lukket. I aften står den i skrivningens navn, dog i form af et nyt andet kapitel til min roman.
Mon ikke du kommer igang igen på et tidspunkt? Og ellers er digte og sange også hjertens velkomne her. :)
"That's rough, buddy."
Gravatar

#4 Collateral 13 år siden

#3: Tror bare jeg foretrækker den korte form ofte. Eller i hvert fald lige i øjeblikket. Spyttede dog et stykke længere tekst ud for ikke sååå længe siden, som var ganske fint, så er ikke fordi jeg er gået helt novelleskrivningsdød.

Nedfældede denne lille sag i dag (det har ingen titel):

Flagrende ligeglad.
Fagre nye menneskeblad.
Fin søgen efter mening.
Fletter fantomfontæner gennem hver eneste dag.

Beder langsomt.
Beder tydeligt.
Beder klart.
Bare et punktum for min søgen hver eneste dag.

Forlader du mig.
Beder jeg dig.
Fir mig først langsomt ned.
Bare jeg kun langsomt forsvinder, på en eneste dag.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5 Neranders 13 år siden

#4 - Stærkt Collateral! Et rigtig godt digt med god rytme og stemning. :) Jeg poster dog ikke tre siders novelle her, men sender den gerne med mail, til nysgerrige sjæle.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#6 Collateral 13 år siden

#5: Skal vi lave en bytter? Har en ufærdig meget kort historie på under en side jeg gerne hører tilbagemelding på ? Så læser jeg gerne din den anden vej.
Gravatar

#7 Neranders 13 år siden

#6 - That's a deal. Slutningen på min korte novelle er jeg ikke helt tilfreds med selv, da jeg føler den er noget forhastet, men det overlever du nok. :) Du får lige min mailadresse.
"That's rough, buddy."
Gravatar

#8 Collateral 13 år siden

#7: Så er mailen afsendt :)
Gravatar

#9 Neranders 13 år siden

#8 - Modtaget og sendt retur. :)
"That's rough, buddy."
Gravatar

#10 Collateral 13 år siden

Ok, nu har jeg læst din historie, og jeg synes den var rigtig fin. Spændende og stemningsfuld, som fantasy efter min smag skal være det. Synes dit sprog er rigtig fint, men replikkerne kunne måske tåle lidt mere arbejde. Udover de positive ting, som jeg så absolut står ved, er der måske lidt savn efter et eller andet anderledes. Der mangler et eller andet atypisk i forhold til genren. Håber det er brugbart. Samtidig håber jeg også andre filmzere ikke bliver helt afskrækket fra at deltage i tråden fordi det lige bliver lidt indspist et øjeblik.

Skriv ny kommentar: