Fair nok, stefsims. Så lærte jeg også noget i dag!
Udtale: "Man skal ikke stikke op for bollemælk" (Nutidig betydning: Ikke så let lade sig slå ud eller ikke finde sig i hvad som helst.)
Forklaring Før i tiden på landet blev der kaldt folk ind til høstarbejdet, og lønnen kunne bl.a. være et måltid mad. Noget af det hårdeste var at stikke halmen op på høloftet. Det var en tjans man skulle have en god løn for, så en gang bollemælk (kogt mælk med boller i), var ikke tilstrækkeligt.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#21 DarkLight 19 år siden
Hedder det ikke "stille op for bollemælk"
(pernitten)
#22 stefsims 19 år siden
#23 davenport 19 år siden
Jeg har assosieret flere ting det kunne være, dog... ;)
#24 DarkLight 19 år siden
Udtale:
"Man skal ikke stikke op for bollemælk" (Nutidig betydning: Ikke så let lade sig slå ud eller ikke finde sig i hvad som helst.)
Forklaring
Før i tiden på landet blev der kaldt folk ind til høstarbejdet, og lønnen kunne bl.a. være et måltid mad. Noget af det hårdeste var at stikke halmen op på høloftet. Det var en tjans man skulle have en god løn for, så en gang bollemælk (kogt mælk med boller i), var ikke tilstrækkeligt.
#25 davenport 19 år siden
Ok! - Jeg lærte så også noget.... mmm bollemælk...
#26 DarkLight 19 år siden
Og nej. Der findes ikke noget der hedder Bollebacon.
#27 stefsims 19 år siden
#28 filmz-lbw 19 år siden
Win-win! :D
#29 Kalle Ferm 19 år siden
*LOL*
#30 filmz-yoshimura 19 år siden