Nu ved jeg jo, at der er nogle brugere her på filmz, der ved rigtigt meget om soundtracks (scores), så jeg håber nogle af jer vil hjælpe mig.
Jeg er på udkig efter underlægningsmusik, som skaber en spooky stemning. Det må ikke være for genkendeligt.
Requiem for a Dream er p.t. bedste bud. Efter at have snuset i andre tråde lyder Ninth Gate, Danny the Dog og scoret til Donnie Darko også som bud. Har I andre?
Det skal måske nævnes at jeg kun skal bruge korte stykker musik, så det er ikke vigtigt om scoret i sin helhed er godt eller kun i glimt skaber stemning.
*The Ring 1+2 (fabelagtige scores, meget spooky, en af mine yndlinge) *The Others *The Omen (se artikel her på siden) *Blair Witch 1+2 (enkelte fede passager) *Draculu (den som McPeter nævner, men også Kronos Quartetens version) *The Grudge *Ghost Ship
Men der er så mange, og du skal nok uddybe både stemning (skal det være en krybende uhygge, choks osv), instrumenter (stort anlagt, elektronisk, strygere, lange passagere med mystiske lyde/lyde-effekter), location osv - så kan folk bedre finde nogle scores, og den helt rette stemning.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
musikken fra X-files serien, altså ikke hovedthemet med det der fløjte noget, men det der kører under selve showet, gælder også for Millenium. Derudover er themet fra Alien 1 nok det mest uhyggelige jeg har hørt.
#6: Du har ret - Jeg tror jeg skal udvide det til blot at være stemningsfuldt musik. Det behøver ikke at være soundtracks, men skal være enten uden vokal eller uforståeligt.
#1 filmz-kaotmus 19 år siden
Nu ved jeg jo, at der er nogle brugere her på filmz, der ved rigtigt meget om soundtracks (scores), så jeg håber nogle af jer vil hjælpe mig.
Jeg er på udkig efter underlægningsmusik, som skaber en spooky stemning. Det må ikke være for genkendeligt.
Requiem for a Dream er p.t. bedste bud. Efter at have snuset i andre tråde lyder Ninth Gate, Danny the Dog og scoret til Donnie Darko også som bud. Har I andre?
#2 filmz-kaotmus 19 år siden
#3 McPeter 19 år siden
Der er også noget "spooky" musik på The 5th Element soundtracket...
#4 filmz-trabi 19 år siden
#5 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
John Williams - The Fury
Phillippe Sarde - Ghost Story
Bernard Herrmann - Sisters
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#6 filmz-vassago 19 år siden
*The Others
*The Omen (se artikel her på siden)
*Blair Witch 1+2 (enkelte fede passager)
*Draculu (den som McPeter nævner, men også Kronos Quartetens version)
*The Grudge
*Ghost Ship
Men der er så mange, og du skal nok uddybe både stemning (skal det være en krybende uhygge, choks osv), instrumenter (stort anlagt, elektronisk, strygere, lange passagere med mystiske lyde/lyde-effekter), location osv - så kan folk bedre finde nogle scores, og den helt rette stemning.
#7 El vez 19 år siden
#8 filmz-patrickmoog 19 år siden
Derudover er themet fra Alien 1 nok det mest uhyggelige jeg har hørt.
#9 filmz-kaotmus 19 år siden
Eksempler: Sigur Ros, Reqieum for a dream.
#10 filmz-vassago 19 år siden