Synes btw. det er sick, at Jed Brophy godkendes i spørgsmål 5. Jeg vidste, jeg skulle have taget en eller anden latterlig lille birolle... Der er no way, at de fleste kender ham.
tiany (100) skrev:
Det er i spørgsmål 4 - ellers er jeg fuldstændig enig med dig.... jeg måtte google ham for overhovedet at vide hvem han er og selv der er jeg stadig på bar bund. Det der med at have spillet en ork i LOTR gør ikke en skuespiller til en "som de fleste kender"
Jeg tænkte, at Jed Brophy måske bare var mere kendt end jeg lige selv regnede med - altså at han - modsat de mange statister - var kendt for at spille ork i Peter Jacksons film ligesom f.eks. Robert Englund er kendt for at spille Freddy Krueger (og Andy Serkis er kendt for at spille Gollum og King Kong), selvom man heller ikke i dette tilfælde ser hans eget ansigt, som er gemt bag film-makeup/effekter.
Jeg vil gerne høre nogle af de andre quiz-deltageres mening om sagen, før jeg laver om på pointgivningen til spørgsmål 4.
EDIT: Foeller, hvor mange point får man i givet fald for et forkert svar?
4) Nævn en skuespiller, som folk i almindelighed kender og husker fra The Lord of the Rings-trilogien
Kender folk Jed Brophy i al mindelighed? No way in hell. Husker man ham fra Lord of the Rings-trilogien? No way in hell.
Jeg mener ikke, der kan være den store tvivl om, at han ikke kan være kendt nok. Jeg lod f.eks. vær med at vælge Faramir, da jeg var meget i tvivl om, hvorvidt han var kendt nok. Jed Brophy er ikke kendt som skuespiller alene, og han er kun meget kort med i Lord of the Rings 2 som Sharku/Snaga (kun hardcore fans ved, hvem det er uden at google), og det samme i 3'eren, hvor hans rolle er en tilfældig ork.
Bemærk dog, at man i modsætning til SHEEP SKAL svare korrekt i PEEHS, og hvis man melder pas eller giver et forkert svar, straffes det på følgende måde: (scoren for mest populære svar) + (antal unikkke svar divideret med 2) rundet op.
Det vil altså sige, at man på dette spørgsmål får 3+(9/2)=7,5=8 point (når man runder op)
Jed Brophy: - 8 point TheEnd ____________ Stilling efter 4. runde: tiany - 7 point Foeller - 8 point Skeloboy - 8 point Nicki52 - 8 Bony - 8 MOVIE1000 - 9 point Lord Beef Jerky - 9 point Collateral - 10 point Antlion - 10 point Åkepool - 10 point Herrguth - 12 TheEnd - 15 point
Nå, så overtog tiany førstepladsen. Foeller ligger dog stadig og lurer, men det samme gør nogle af de andre deltagere. Åkepool og Antlion har bevæget sig væk fra bunden, som nu er domineret af en enkelt deltager, nemlig TheEnd, som svarede forkert. ... Hvad skal det dog ende med? ;-)
#101 MMB 13 år siden
Ja, det var selvfølgelig spørgsmål 4, jeg mente. Jeg mener ikke, at svaret kan godkendes og håber, at BN vil give os ret. :)
#102 BN 13 år siden
Jeg tænkte, at Jed Brophy måske bare var mere kendt end jeg lige selv regnede med - altså at han - modsat de mange statister - var kendt for at spille ork i Peter Jacksons film ligesom f.eks. Robert Englund er kendt for at spille Freddy Krueger (og Andy Serkis er kendt for at spille Gollum og King Kong), selvom man heller ikke i dette tilfælde ser hans eget ansigt, som er gemt bag film-makeup/effekter.
Jeg vil gerne høre nogle af de andre quiz-deltageres mening om sagen, før jeg laver om på pointgivningen til spørgsmål 4.
EDIT: Foeller, hvor mange point får man i givet fald for et forkert svar?
#103 MMB 13 år siden
Kender folk Jed Brophy i al mindelighed? No way in hell.
Husker man ham fra Lord of the Rings-trilogien? No way in hell.
Jeg mener ikke, der kan være den store tvivl om, at han ikke kan være kendt nok. Jeg lod f.eks. vær med at vælge Faramir, da jeg var meget i tvivl om, hvorvidt han var kendt nok.
Jed Brophy er ikke kendt som skuespiller alene, og han er kun meget kort med i Lord of the Rings 2 som Sharku/Snaga (kun hardcore fans ved, hvem det er uden at google), og det samme i 3'eren, hvor hans rolle er en tilfældig ork.
#104 BN 13 år siden
Okay. ... Hvad med spørgsmålet under EDIT til mit foregående indlæg?
#105 Lord Beef Jerky 13 år siden
#106 Kruse 13 år siden
#107 MMB 13 år siden
Det vil altså sige, at man på dette spørgsmål får 3+(9/2)=7,5=8 point (når man runder op)
#108 BN 13 år siden
#109 BN 13 år siden
Sean Bean: - 1 point
tiany
Andy Serkis: - 1 point
Lord Beef Jerky
Orlando Bloom: - 1 point
Nicki52
Cate Blanchett: - 1 point
MOVIE1000
Viggo Mortensen: - 1 point
Bony
Dominic Monaghan: - 1 point
Åkepool
Elijah Wood: - 1 point
Skeloboy
Liv Tyler: - 1 point
Antlion
Billy Boyd: - 3 point
Herrguth
Collateral
Foeller
..... Forkert svar:
Jed Brophy: - 8 point
TheEnd
Skeloboy - 8 point
Nicki52 - 8
Bony - 8
MOVIE1000 - 9 point
Lord Beef Jerky - 9 point
Collateral - 10 point
Antlion - 10 point
Åkepool - 10 point
Herrguth - 12
TheEnd - 15 point
Nå, så overtog tiany førstepladsen. Foeller ligger dog stadig og lurer, men det samme gør nogle af de andre deltagere. Åkepool og Antlion har bevæget sig væk fra bunden, som nu er domineret af en enkelt deltager, nemlig TheEnd, som svarede forkert. ... Hvad skal det dog ende med? ;-)
#110 MMB 13 år siden
Jeg kan selvfølgelig være ligeglad... -.-