Gravatar

#91 nakalay 19 år siden

#90 Grundloven har sgu ikke noget med kulturen at gøre, den bliver forhåbentligt også snarligst ændret.
Og når vi holder jul eller påske, fejrer vi jo ikke Jesu (forkvaklede) væsen; det er julemanden og påskeharen, der præger disse "helligdage". Pinse er slet ikke en dag, der bliver fejret, hvor jeg kommer fra.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#92 danschier.dk 19 år siden

#90 Med lov skal land bygges. Grundlov giver samfund. Samfund giver værdier. Værdier giver kultur.

Interresant, at du før snakkede om at næstekærlighed lå i menneskets natur. Du er et af de mest intolerant mennesker jeg længe har snakket med. Det kan godt være din holdning til kristendommen er som indlæg #90, men det betyder jo ikke at det er den endegyldige sandhed. Du viser ikke respekt over folk der mener anderledes. Før kaldte du mig svag fordi jeg var kristen, uden at kender mig eller min holdning til at være kristen. Du ved intet om hvordan andre folk holder jul, eller hvad jesus betyder for dem. Derfor kan du ikke bare påråber dig at dansker ikke har kristne værdier.
Du har ikke kristne værdier, tillykke! Det gør dig ikke til bedre mennesker end mig, ligesom jeg ikke er et bedre menneske end dig, bare fordi jeg er kristen.
Gravatar

#93 nakalay 19 år siden

#92 Tja, lidt intolerance besidder man vel altid. :)
Og jo, det er den endegyldige sandhed, at religion er nonsens.
Hvorfra ved du i øvrigt, at jeg ikke ejer nogle kristne værdier? Jeg følger da de ti bud:

1. Du må ikke bedrive hor - for lånte penge.

2. Du må ikke kæle for din næstes hegn.

3. Du skal elske og ære din næstes hustru - bare hun ikke er totalt for klam.

4. Du må ikke binde din næste for stramt. Det gør herre-nas.

5. Du skal elske og ære din næstes penis og holde den hellig. Ka' du så forstå det, Marianne!

6. Du må ikke nedfryse urin. Det ødelægger vitaminerne.

8. Du må ikke smitte en rig dame fra Tårbæk med gonoré - det går ikke væk af sig selv.

10. Du må ikke gå ind på din næstes værelse uden at banke på! Ka' du så forstå det, Marianne!

PS: Grundloven har ingen betydning for vores kultur. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#94 davenport 19 år siden

Kun på Filmz kan en tråd udvikle sig fra et kort, til et spejderopgør, til en vild diskussion omkring kristendom og slutte (?) med Mandrilcitater.
Det er ikke set andre steder, og der er ikke nævnt film nogen steder. :D - Er det ikke fantastisk?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#95 danschier.dk 19 år siden

#93 Hvad har så betydning for dansk kultur? Hvad er, efter din mening, kulturgrundlaget i Danmark? Og hvad er vores kulurarv?
Gravatar

#96 Scherlund 19 år siden

#94 Vi burde begynde at sende noget nerve medicin til Dark-Light. Det her kan ikke være godt for ham :)
Gravatar

#97 davenport 19 år siden

Nu kommer off-topic billedet snart!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#98 Bates 19 år siden

supplement til #93

1. Du må ikke gemme festsange i papfigurer
- hvad nu hvis der går ild i dem, hva? Har du tænkt på det Marianne!

2. Du må ikke drikke for meget kaffe og så dyrke Thai Chi
- det er ligesom med svømning - bare med kinesere. Man bliver hidsig.

3. Du må ikke veje for meget til elevatoren
- det må max være 1300 kg. Ka' du så forstå det Marianne, man må ik' være
for tyk.

4. Ka du så forstå det Marianne!
- det skal man sige tit.

5. Du må ikke drille en høj mand fra Sri Lanka
Regler til Kinamanden

6. Du må ikke spise for mange rosiner
- det er ikke dig, der betaler for toiletpapiret - ka' du så forstå det Marianne!

7. Du må ikke læg en tung sten på fryseren, hvis du kan høre det banker
- det er ligesom med vandmænd og brandmænd og gobler - de har ingen skuldre.

8. Du må ikke kaste med sten, hvis du selv bor i ungdomsbolig

9. Du må ikke råbe slemme ting efter folk på motorcykel
- kun hvis de har rødt skæg og briller.

10. Du må ikk' tis' på brættet .... hvis der sidder nogen
Gravatar

#99 jacob_uno 19 år siden

Nu tror jeg denne tråd skal markeres som "absolut uinteressant".
Chenny!
Gravatar

#100 DarkLight 19 år siden

Jeg ledte netop efter et billede, som vidst er slettet. Kommer herind senere i dag
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.

Skriv ny kommentar: