#10 Jeg tror, det er noget i den dur. Jeg ved, at Romero opgav copyright på "Night of the Living Dead". Det kan jo være, at rettighedshaverne har solgt deres film til American Library Association, da de ikke har kunnet forestille sig de store indtægter ved DVD-salg. Der er nogle gode i blandt, men det meste er jo b-film og glemte film, der ikke har set skyggen af udgivelse.
Mange ældre film er udgivet af selskaber, der er lukket, og derfor er der ikke længere nogen ejer, så de kan sagtens være public domain uden at være 50 år gamle.
Det er derfor nogle film kan findes i udgivelser fra mange forskellige selskaber.
Men husk, ingen af de film, er de restaurerede versioner. Når MGM og Criterion udgiver Scarlett Street og M, så har de været igennem en kæmpe restaureringsproces. Jeg har købt "The Stranger" af Orson Welles, som var Public Domain og udgivet direkte til DVD af "OnAir" i Danmark og filmen var intet mindre end umulig at se.
Så fandt jeg via DVDBeaver en tysk version, som var oceaner bedre.
#11 mr gaijin 19 år siden
#12 putandtake 19 år siden
Det er derfor nogle film kan findes i udgivelser fra mange forskellige selskaber.
#13 filmz-Bruce 19 år siden
Men husk, ingen af de film, er de restaurerede versioner. Når MGM og Criterion udgiver Scarlett Street og M, så har de været igennem en kæmpe restaureringsproces. Jeg har købt "The Stranger" af Orson Welles, som var Public Domain og udgivet direkte til DVD af "OnAir" i Danmark og filmen var intet mindre end umulig at se.
Så fandt jeg via DVDBeaver en tysk version, som var oceaner bedre.
http://www.dvdbeaver.com/film/DVDCompare2/stranger...