Gravatar

#131 El vez 13 år siden

Badass!
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#132 OxxY 13 år siden

Bruce (96) skrev:
#95 Nu medgiver jeg også gerne, at jeg kan leve på Deadwood og Mad Men afsnit alene, som fokuserer intenst på sine karakterer, deres interaktioner og konflikter og faktisk ikke har behov for en forløsning, selvom de er interessante for det videre forløb.

Jeg har hørt at GoT i sandhed ikke er bange for at træffe kontroversielle valg for historiens fremdrift og det er forfriskende. Men mht. de "store twists" i 9 og 10, så fandt jeg f.eks. samtalerne mellem Varys og Baelish og King Robert og konen Cersei i de tidligere episoder for at være på et andet manuskript- og eksekveringsmæssigt højere niveau, hvor jeg i sandhed var mere personligt "forløst".

Jeg er helt enig i at dialogerne og intrigerne er på et højere niveau end overraskelsesmomenterne. En af de ting jeg dog syntes man går glip af på tv'et er at de store twists er en (mere eller mindre) direkte konsekvens af intrigerne. Men det er jo ikke noget under at man går glip af nogle småting når man i hvert afsnit skal have fortalt ekvivalentet til en 80 paperbacksider.

G.R.R.M har også udtalt at han håber at kunne få lidt flere afsnit i sæson 2, samt at planerne er at de senere bøger skal strække sig over flere sæsoner.

Gravatar

#133 Bruce 13 år siden

#132 Med 7 bøger planlagt, så vil det muligvis kunne resultere i 8-10 sæsoner. Spørgsmålet er, om indtjeningen kan stå mål med ambitionerne, så Game of Thrones ikke ender som Deadwood eller Carnivale?
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#134 El vez 13 år siden

Jeg kender ikke noget til seertal osv, men umiddelbart har GoT vel mere potentiale idet den er baseret på en populær bogserie. Det kan naturligvis være ligemeget hvis S2 ender med at være noget bras :)
Gravatar

#135 loki 13 år siden

Jeg frygter at serien lider et knæk på bog 4 (såfremt den overlever så langt), for uden at røbe noget, så er bog 4 temmelig anderledes rent indholdsmæssigt end de 3 første. Dog er jeg ikke helt færdig endnu, men umiddelbart er der langt mere opbygning/intermission end action, og det kan måske sætte en dæmper på seertallet.
www.peakoil.dk
Gravatar

#136 OxxY 13 år siden

Bruce (133) skrev:
#132 Med 7 bøger planlagt, så vil det muligvis kunne resultere i 8-10 sæsoner. Spørgsmålet er, om indtjeningen kan stå mål med ambitionerne, så Game of Thrones ikke ender som Deadwood eller Carnivale?

Han har lige udgivet nr 5, og mener han siger han mangler 4. Og med den fart han har på med kriveriet skal de op på en DEL sæsoner for ikke at skulle holde nogle voldsomme pauser et sted.

edit: hrm, han holder sig vidst stadig til 7. syntes bare han sagde han manglede 4 til comicon.
Gravatar

#137 El vez 13 år siden

loki (135) skrev:
umiddelbart er der langt mere opbygning/intermission end action, og det kan måske sætte en dæmper på seertallet.

Er det ikke også tilfældet for det meste af Sæson/bog 1?
Gravatar

#138 loki 13 år siden

Der er en del opbygning i bog 1 ja, men bog 4 har alligvel helt sin egen opbygning.

1. A Game of Thrones (1996)
2. A Clash of Kings (1998)
3. A Storm of Swords (2000)
4. A Feast for Crows (2005)
5. A Dance with Dragons (2011 - juli yah!)
6. The Winds of Winter (???)
7. A Dream of Spring (???)

Wikipedia Wall of Text

After A Storm of Swords was completed in 2000, Martin began writing A Dance with Dragons, the intended fourth volume which would pick up the story five years after the previous volume. Martin found it difficult to make this work without an over-reliance on flashbacks. At the World Science Fiction Convention in Philadelphia on 1 September 2001, Martin announced that he was scrapping more than a year's work and writing a different fourth book that would fill in the gap, named A Feast for Crows. He found it extremely difficult to go back and start again, especially as this novel was not planned for in his scheme for the series, and work on the book progressed slowly.

By May 2005, A Feast for Crows had become longer than A Storm of Swords (the manuscript for which had been 1521 pages) and Martin's publishers said they could not publish the book in one volume. They suggested splitting the book in two and releasing the volumes as A Feast for Crows, Volume I and A Feast for Crows, Volume II, but Martin was unhappy with this idea. After discussing the matter with his publishers and his friend and fellow writer Daniel Abraham, Martin decided to split the book by character and location instead. The published A Feast for Crows thus contained all of the characters in the South of the Seven Kingdoms, while A Dance with Dragons contains the characters in the North, the Free Cities and in Slaver's Bay.

In a May 2005 statement, the author also said that this move now meant that the series would require seven volumes. Martin recognized that this decision could cause frustration among some of his fans. He wrote: "I know some of you may be disappointed, especially when you buy A Feast for Crows and discover that your favorite character does not appear, but given the realities I think this was the best solution... and the more I look at it, the more convinced I am that these two parallel novels, when taken together, will actually tell the story better than one big book."
www.peakoil.dk
Gravatar

#139 El vez 13 år siden

Sære beslutninger, men jeg glæder mig alligevel til at læse resten af serien. Jeg er lige startet på bog 2 og det er gode sager!

Skriv ny kommentar: