Der er også "Capturing the Friedmans," som jeg synes gør det som jeg finder interessant ved en dokumentarfilm. Nemlig at den pirrer min interesse i emnet. En dokumentarfilm kan sjældent komme helt omkring emnet, men er den interessant går jeg ofte videre i min søgen.
Det sammen kan siges om det afsnit i "48 Hours," omkring Amanda Knox. Jeg kendte på daværende tidspunkt ikke noget til sagen, men fandt den yderst "interessant" og har derfor undersøgt lidt om det på nettet. At der så også er blevet lavet en tv-film for nylig omkring emnet med dertilhørende hysteri, vidner også om hvor stor sagen er i USA.
Pumping Iron er et spøjst kig ind i bodybuildings verden i 70'erne.
I forlængelse af netopnævnte er Bigger, Stronger, Faster (som er af den mere kulørte art) ganske interessant, og samfundskritisk.
American Splendor er en ganske sær blanding af dokumentar og æh... dramatisering af begivenheder. Den er ganske vist primært biografisk, men fungerer på mange måder som et kritisk indslag mod den amerikanske drøm og den foregøglende populærkultur.
#4 Har du set Shoah??? Er den ikke 6 timer lang eller noget i den retning? :)
Med "Shoah" overførte Claude Lanzmann 10 års rejse til 10 timers film. I en radikalisering af dokumentarfilmen som kunstnerisk enhed, sejrer menneskeligheden over nazismens og dødens efterladte inferno.
Filmen er ikke lang, fordi der skal siges meget, men fordi det skal siges korrekt. En oplevelse udover det sædvanlige, intet menneske bør fratages!
#11 Svagin 13 år siden
The King of Kong: A Fistful of Quarters
RIP: A Remix Manifesto
No Distance left to run
#12 Svagin 13 år siden
Justin Bieber: Never Say Never
No shit! Det er nok mere en koncertfilm, men stadig delvis dokumentar. Det skal lige siges at jeg er en fyr på 23 og som ikke kan fordrage musikken :)
#13 Slettet Bruger [384916959] 13 år siden
Det sammen kan siges om det afsnit i "48 Hours," omkring Amanda Knox. Jeg kendte på daværende tidspunkt ikke noget til sagen, men fandt den yderst "interessant" og har derfor undersøgt lidt om det på nettet. At der så også er blevet lavet en tv-film for nylig omkring emnet med dertilhørende hysteri, vidner også om hvor stor sagen er i USA.
#14 Muldgraver 13 år siden
I forlængelse af netopnævnte er Bigger, Stronger, Faster (som er af den mere kulørte art) ganske interessant, og samfundskritisk.
American Splendor er en ganske sær blanding af dokumentar og æh... dramatisering af begivenheder. Den er ganske vist primært biografisk, men fungerer på mange måder som et kritisk indslag mod den amerikanske drøm og den foregøglende populærkultur.
#15 Svagin 13 år siden
Er også fed.
#16 Skeloboy 13 år siden
Headbang i Hovedlandet
Lige for at få et par doku om hævi mædl på bordet :)
#17 Bruce 13 år siden
[url= for Wheels[/url]
The Promise, The Making of Darkness on the Edge of Town
[url= Shelter[/url]
#18 Antlion 13 år siden
Med "Shoah" overførte Claude Lanzmann 10 års rejse til 10 timers film. I en radikalisering af dokumentarfilmen som kunstnerisk enhed, sejrer menneskeligheden over nazismens og dødens efterladte inferno.
Filmen er ikke lang, fordi der skal siges meget, men fordi det skal siges korrekt. En oplevelse udover det sædvanlige, intet menneske bør fratages!
#19 Skeloboy 13 år siden
#20 frankdrebin 13 år siden
Andre der har set den?