Tie Xi Qu: West of the Tracks (Wang Bing) - den bedste dokumentar, jeg har set. Into Eternity (Michael Madsen) - hvis man godt kan lide radioaktivitet skal man se den her film The House is Black (Forough Farrokhzad) -
Ellers:
As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (Jonas Mekas) Lessons of Darkness (Werner Herzog) Grizzly Man (Werner Herzog) Encounters at the End of the World (Werner Herzog) Night and Fog (Alain Resnais) Shoah (Claude Lanzmann) Berlin: Die Sinfonie der Großstadt (Walter Ruttmann) F for Fake (Orson Welles) Gates of Heaven (Errol Morris) Man with a Movie Camera (Vertov) Sans Soleil (Chris Marker) Fata Morgana (Herzog) The Thin Blue Line (Morris) The World At War (Jeremy Isaacs) My Winnipeg (Guy Maddin) Antonio Gaudi (Teshigahara)
Også Det Røde Kapel som nogle har nævnt, og Quatraro Mysteriet synes jeg også fik for lidt opmærksomhed. Har endnu ikke set "The Inside Job", men den er sikkert også god..
#21 Kruse 13 år siden
Jeps, jeg så den fornyligt! En ganske glimrende og interessant dokumentar :)
#22 Bruce 13 år siden
#23 Fellaheen 13 år siden
Into Eternity (Michael Madsen) - hvis man godt kan lide radioaktivitet skal man se den her film
The House is Black (Forough Farrokhzad) -
Ellers:
As I Was Moving Ahead Occasionally I Saw Brief Glimpses of Beauty (Jonas Mekas)
Lessons of Darkness (Werner Herzog)
Grizzly Man (Werner Herzog)
Encounters at the End of the World (Werner Herzog)
Night and Fog (Alain Resnais)
Shoah (Claude Lanzmann)
Berlin: Die Sinfonie der Großstadt (Walter Ruttmann)
F for Fake (Orson Welles)
Gates of Heaven (Errol Morris)
Man with a Movie Camera (Vertov)
Sans Soleil (Chris Marker)
Fata Morgana (Herzog)
The Thin Blue Line (Morris)
The World At War (Jeremy Isaacs)
My Winnipeg (Guy Maddin)
Antonio Gaudi (Teshigahara)
#24 Fellaheen 13 år siden