Hmmmm...gode forslag ovenfor. Men strengt taget er flere af ovennævnte deriblandt Batman, LOTD og Dracula, som sådan ikke remakes. Det er vel som sådan forskellige fortolkninger af litterære værker eller tegneserier.
#1 Forresten god idé at lave en tråd mere. Jeg satser nu ikke på denne bliver så lang som den anden...den anden kunne jeg hurtigt komme i tanke om et par stykker, men her skulle jeg seriøst tænke frem og tilbage, for at bare finde de få nedenfor.
Men ellers måske: Time Machine Red Dragon Nå ja og så er der en del animeserier, der er blevet genfortalt i filmformat, der er udemærkede såsom: Macross: Do You Remember Love, Rurouni Kenshin, Vision of Escaflowne og flere andre.
... strengt taget er flere af ovennævnte deriblandt Batman, LOTD og Dracula, som sådan ikke remakes. Det er vel som sådan forskellige fortolkninger af litterære værker eller tegneserier.
Svar: Du må have overset, hvad jeg skrev indledningsvis (#2):
Bram Stoker's Dracula, Lord Of The Rings ... Jaja, nogle af dem jeg har nævnt er 'blot' baseret på samme litterære forlæg
#11 El vez 19 år siden
#12 Benway 19 år siden
#13 Patriarch 19 år siden
Sue me - synes den Amerikanske var langt bedre end den Norske :)
#14 Confused101 19 år siden
#1 Forresten god idé at lave en tråd mere. Jeg satser nu ikke på denne bliver så lang som den anden...den anden kunne jeg hurtigt komme i tanke om et par stykker, men her skulle jeg seriøst tænke frem og tilbage, for at bare finde de få nedenfor.
Men ellers måske:
Time Machine
Red Dragon
Nå ja og så er der en del animeserier, der er blevet genfortalt i filmformat, der er udemærkede såsom: Macross: Do You Remember Love, Rurouni Kenshin, Vision of Escaflowne og flere andre.
#15 filmz-Kadann 19 år siden
Det er jo den gode gamle diskussion, hvornår er det et remake og hvornår er det en nyfortolkning. :)
#16 thomas040 19 år siden
#17 SpielbergFreak 19 år siden
The Italian Job var også temlig fed.
#18 Benway 19 år siden
#19 19 år siden
Svar: Du må have overset, hvad jeg skrev indledningsvis (#2):
Har i øvrigt ikke set "LOTD" - er dén god? 8-D
#20 19 år siden
Shaft (dog vel egentlig en fortsættelse, da han spiller nevøen)