Gravatar

#21 Benway 19 år siden

Nej, den kender jeg ikke. Jeg har læst hans "Bedste danske film", "Bedste 90´er film" samt "En afgrund af frihed" og jeg har endda hans "Rosens veje" digtsamling på hylden, men ikke den. Den lyder da interessant.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#22 Yoda 19 år siden

Det er 568 siders go' og velskreven underholdning :-)

Her kommer man på en vandring gennem en række af litteraturens fantastiske genrer, lige fra barndommens Peter Plys til den mere modne alders Poe. Også Science fiction genren er behandlet med både tv-serier, film såvel som bøger.

Der er megen fornøjelse at hente på de godt 568 sider, og der er meget baggrundsinformation om de forskellige værker. Så, hvis man vil have et bredt vue over science fiction - såvel som mange andre fantastiske genrer - og vil man have gode tips til læsning, så er her et godt sted at starte.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#23 filmz-Narniabæver 19 år siden

Jeg ville også nøjes med Urban og MetroXpress.
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#24 Benway 19 år siden

Den lader til at være udsolgt fra forlaget. Men så kan jeg vel altid låne den på biblioteket.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#25 Yoda 19 år siden

Ja, den er udsolgt! Jeg købte min antikvarisk, men har også ofte - før den blev købt til egen hylde - lånt den på Odense Centralbibliotek. De har et par stykker, hvis jeg ikke tager fejl.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#26 Benway 19 år siden

Okay. Jeg kigger efter den næste gang jeg er på de kanter.
Gravatar

#27 Benway 19 år siden

Jeg læser netop nu hans anmeldelse af "Science of Sleep". Ligesom undertegnede kan han godt lide den - men han har nu også god smag. ;)
Gravatar

#28 Yoda 19 år siden

Ja, jeg overraskes også over, hvor enig jeg ofte er med manden. Glæder mig til at læse, hvad han har at skrive om filmen.
Gravatar

#29 filmz-jonasgr 19 år siden

Jeg synes så at "Information" har nogle af de bedste journalister, men sådan har vi nok alle vores favoritter. Jeg synes nu også meget godt om deres kultursektion, selv om den ikke er ligeså stor som Weekendavisens. Politiken har dog også en fin kultursektion, dog synes jeg resten af avisen er af svingende kvalitet.

Jeg kender ikke weekendavisen så meget, har kun læst den et par gange. Den er ok så vidt jeg kan huske, det er et stykke tid siden jeg har læst den. Jeg kan dog godt huske at den var lidt atypisk i forhold til andre aviser. Den og så Information er begge noget for sig.

Jyllands Posten, Berlingske og Politiken ligger journalistisk meget op af hinanden. Det er hvad jeg vil kalde nyhedsaviser.

Nu skrev jeg at Information har nogle fremragende journalister. Mine favoritter er Martin Burchardt, som er korrespondent i USA og som på glimrende vis dækkede det amerikanske valg. Jørgen Steen Nielsen, den tidligere chefredaktør, som blandt andet skriver om krisen i Irak og om fattigdom i Afrika og mere af den slags.
Til sidst vil jeg også fremhæve Kristian Villesen, som tit har nogle lidt skæve indslag, blandt andet havde han en føljeton om dengang Bush var i Danmark.

Hov det tog vist lidt overhånd dette her. Det var vist nok gratisaviser vi skulle diskutere. Måske det er fordi jeg ikke har fået "Information" i dag.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#30 Yoda 19 år siden

Information er også ganske glimrende, og jeg læser den da også hver uge på biblioteket - dog primært pga. Morten Piils filmanmeldelser og Torben Brostrøms og Erik Skyum-Nielsens litteraturanmeldelser.

Er i øvrigt netop igang med at læse Piils "Film på hjernen - 40 års bedste biografoplevelser" - det er filmjournalistik, når det er bedst!

Skriv ny kommentar: