Der hvor jeg bor, får vi ingen af de postomdelte aviser. Er de noget værd? Gad vide om det her holder? Hvis det hele bliver gratis, og den nye der kommer på gaden i dag, faktisk har noget på hjertet, kan det vel godt betyde krise for de etablerede aviser? Jeg synes Metro og Urban er meget underholdende til bussen. Lidt ligesom hvis tv3 skulle lave nyheder. Lidt meget tabloid, ikke noget dybde.
Hvad er jeres syn på fænomenet? (Jeg forventer Bruce har en mening om dette? ;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Syntes de langt i overkanten, mængdemæssigt. Urban - metro xpress, så meget forskel er der ikke, men syntes man så skulle nøjes med dem. Ikke en hel stak mere, når de er så meget på samme måde. Og som du selv siger, overfladiske. Desuden har vi internettet, der er massere af muligheder for at finde overfladiske nyheder.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Jeg synes at det er helt fint bare med Urban og MetroXpress, så man kan læse lidt til og fra arbejde i toget/bussen, dog er jeg ikke specielt vild med alt det affald der kommer ud af de aviser. Der er virkelig smadret i s-togene efter myldretiden og DSB betaler folk for at gå rundt og fjerne alle de brugte aviser. Desuden er der også en del stationer på s-togsnettet, hvor deres stande står uhensigtsmæssigt og bare det blæser en smule, så er der aviser overalt.
Jeg får heller ingen af de hustandsomdelte, men har kigget på et par stykker af dem, da de startede.. og jeg må erkende, at jeg sikkert bare vil blive irriteret, hvis jeg skal slæbe alt det lort i papircontaineren, da jeg ligeså godt kan læse de store avisers hjemmesider og forskellige nyhedsbureauer, når det kommer til nyheder og de ikke tilføjer noget som helst nyt i sagen.
Gratisaviser er som sådan fine nok, men med den udbredelse som Internettet har i dag, så har jeg svært ved at se hvad man reelt skal bruge dem til, udover læsning i toget og til at pakke fisk ind i.
De følger vel mere eller mindre devisen: "Men får hvad man betaler for". De er gratis ergo dårlige/overfladiske. De kan mildestalt ikke måle sig med de "rigtige" aviser, men det kan man vel heller ikke forvente. Jeg plejer at bruge "24 timer" til at skimme hvad der kommer i fjernsynet, ellers læser jeg den næsten aldrig.
...Men de er fine til at tænde grillstarteren med. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Jeg får 24timer (dog ikke de sidste 3-4 dage, ved ikke hvorfor) og jeg er glad for den. Kan godt se det er spild af papir, specielt når der er 3-4 aviser i omløb og jeg egentlig læser alle de samme nyehder på nettet, men det er nu hyggeligt at læse avis når jeg spiser aftensmad alene :) Her sparer jeg pengene til en 'rigtig' avis, læser dog Politiken med stor glæde og en snert af savn når jeg er hjemme ved familien.
Men hvor er 24timer dog amatøragtig til tider! Der er slåfejl, mærkelig ordstilling og grim/uoverskuelig opsætning. Jeg anser det mere som en slags dagligt ugeblad, ikke en seriøs avis.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
#1 davenport 19 år siden
Gad vide om det her holder? Hvis det hele bliver gratis, og den nye der kommer på gaden i dag, faktisk har noget på hjertet, kan det vel godt betyde krise for de etablerede aviser?
Jeg synes Metro og Urban er meget underholdende til bussen. Lidt ligesom hvis tv3 skulle lave nyheder. Lidt meget tabloid, ikke noget dybde.
Hvad er jeres syn på fænomenet?
(Jeg forventer Bruce har en mening om dette? ;)
#2 Collateral 19 år siden
#3 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg får heller ingen af de hustandsomdelte, men har kigget på et par stykker af dem, da de startede.. og jeg må erkende, at jeg sikkert bare vil blive irriteret, hvis jeg skal slæbe alt det lort i papircontaineren, da jeg ligeså godt kan læse de store avisers hjemmesider og forskellige nyhedsbureauer, når det kommer til nyheder og de ikke tilføjer noget som helst nyt i sagen.
Gratisaviser er som sådan fine nok, men med den udbredelse som Internettet har i dag, så har jeg svært ved at se hvad man reelt skal bruge dem til, udover læsning i toget og til at pakke fisk ind i.
#4 davenport 19 år siden
#5 Benway 19 år siden
...Men de er fine til at tænde grillstarteren med. :)
#6 lagoni 19 år siden
Men hvor er 24timer dog amatøragtig til tider! Der er slåfejl, mærkelig ordstilling og grim/uoverskuelig opsætning. Jeg anser det mere som en slags dagligt ugeblad, ikke en seriøs avis.
#7 filmz-Kadann 19 år siden
Der var noget i nyhederne i går eller forgårs - de kan ganske enkelt ikke få bude nok til at bringe aviserne ud.
#8 Benway 19 år siden
#9 Patriarch 19 år siden
#10 Benway 19 år siden