Gravatar

#11 filmz-Center 18 år siden

jeg har se en film om hvor gud er med. Den så jeg i år 1990-1993
jeg kun ikke huske tidle på den. det jeg kan huske er hvor han komme gåden samme en af hans fylller, gud bare en kutte hvor man ikke kunne se hans andset da det hvar så set sort som natten det ense man kune se i hette hvar hanes fåkllene øjen some lyste som
Stjerner. og den film en ad de gammel 1960-1970 tro jeg
ps ville garen se den ikke håbar at der nogle kan hjleper mig
Gravatar

#12 filmz-sanjo 18 år siden

Bruce Almighty :)?
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#13 filmz-Bruce 18 år siden

#12 Takker, men bortset fra et par enkelte branderter, mindes jeg ikke at have været med i film med fåkllene øjen! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#14 filmz-maxhh 18 år siden

Jesus havde, både mens han levede og efter sin død, mange modstandere blandt jøderne, som ledte med lys og lygte efter noget, de kunne anklage ham og hans tilhængere for, noget de kunne sætte fingeren på. Derfor er det påfaldende, ja, ret så afslørende, at ingen af disse modstandere, som altså levede omkring samme tid som Jesus, nogensinde betvivlede hans mirakler (herunder opvækkelse af døde og helbredelse af syge) - det eneste de betvivlede var, at Jesus gjorde disse ting vha. Guds kraft. Modstanderne skrev i nogle skrifter, der er bevaret frem til idag (f.eks. Den Babyloniske Talmud), at det var DÆMONER der satte Jesus i stand til at udføre mirakler.

Jeg er lidt imponeret over at du kan konkludere at INGEN af hans modstandere betvivlede hans mirakler... jeg ville have nemmere ved at acceptere at der ikke er bevaret tvivlende dokumenter, især set i lyset af at især den katolske kirke har gjort et kæmpearbejde gennem de sidste to tusind år i at censurere, brænde og gemme alt der kan så tvivl om deres fortolkning af bibelen... et stykke literatur, der i øvrigt også er sammensat af udvalgte stykker, som passede bedst til den version kirkefædrene ville have frem...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#15 filmz-bullettooth 18 år siden

Tillykke BN, du har netop lavet dit længste indlæg... ;-) men i en tråd dedikeret til dig, så syntes jeg sku det orden... jeg orker ikke at gå igang med at modargumentere....tror bare jeg læser indlæget igen. Denne gang højt for hele familien, så vi allesammen kan side og få trækninger på smilebåndet og smågrine sammen.
--------- for rent ---------
Gravatar

#16 BN 18 år siden

#14 - maxhh:

Din argumentation ligner den man ser fra medlemmer af diverse UFO-klubber, hvor det hedder sig at beviset for deres påstande, er at der er nogle der tilbageholder beviser.

I UFO-klubmedlemmernes tilfælde siger man, at det er den amerikanske regering der gemmer beviserne - i de bibelkritiske personers tilfælde siger man, at det er den katolske kirke der gemmer beviserne.

'Beviset for at vi har ret, er at nogle tilbageholder beviserne.' ... Hmmm ... ;-)

Mon denne form for "bevis" ville holde i retssag? ;-)

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17 BN 18 år siden

#15 - bullettooth:

Jeg HAR skam lagt mærke til, at visse ateisters og evolutionisters bedste argument består i at latterliggøre troende mennesker - men tak for påmindelsen.

Men modbevise de konkrete, faktuelle oplysninger i mit indlæg kan du ikke.
Gravatar

#18 filmz-maxhh 18 år siden

Jeg siger jo netop at man ikke kan bruge manglen af beviser som bevis... så vi er helt enige...

Når det er sagt, så er du vel ikke uenig i at det vi kender som bibelen er et gennemredigeret værk, som flere gange er ændret så det passede til kirkefædrenes meninger og holdninger...?

Mvh

MaxHH
Gravatar

#19 BN 18 år siden

mere til #14 - maxhh:

især den katolske kirke har gjort et kæmpearbejde gennem de sidste to tusind år i at censurere, brænde og gemme alt der kan så tvivl om deres fortolkning af bibelen

Der er hverken hoved eller hale i det, du dér siger. Du glemmer, at den katolske kirke forlader sig mere på deres traditioner end på Bibelen. ... Er du da slet ikke klar over, at det som den katolske kirke har prøvet at censure, brænde og gemme, er selve Bibelen, altså Bibelen i dens nuværende form? Engang blev folk, der ejede en bibel, brændt på bålet, og på et tidspunkt hvor den kun forelå på latin, var det forbudt at oversætte den til de almindelige sprog.

Det skriftlige materiale der sår mest tvivl, ja, totalt underminerer den katolske kirkes grundlag og læresætninger, er BIBELEN.

I Bibelen står ikke noget om at de skal ledes af en enkelt mand, en pave. Der står ikke en lyd om, at noget menneske skal være Kristi efterfølger. Der står ikke noget om en pavelig succession. Jomfru Maria beskrives ikke som "Evig, Ubesmittet Jomfru" - men derimod som mor til mange andre børn, som hun fik på naturlig facon sammen med Josef. Der står intet om, at hun er en "Midlerinde", som kristne skal bede til - derimod beskrives Kristus som den ENESTE mellemmand mellem Gud og mennesker, både mht. frelse og bøn.

Ligeledes indeholder Bibelen ingen lære om en treenighed - denne lære er en løgn, som først blev vedtaget ved en række kirkemøder i det 4. århundrede e.Kr. På samme måde læren om pine i et brændende helvede og om lutring i skærsilden. Ingen af disse ord og begreber findes i Bibelen. (Ordet 'helvede' er ikke nogen oversættelse - det græske ord der anvendes er 'gehenna' og betyder 'Hinnoms dal'. Denne ganske idylliske dal findes i vore dages Israel og blev i fortiden anvendt som losseplads. Der blev aldrig smidt noget levende derned, hvorfor ordet klart symboliserer tilintetgørelse fremfor evig pine.)

Med andre ord behøver du ikke vente på fremkomsten af nogle tænkte, mystiske skrifter - Bibelen er her allerede til at afsløre den katolske kirke.
Gravatar

#20 filmz-maxhh 18 år siden

Synes du snakker udenom... er du uenig i at bibelen er et redigeret værk, hvor kun de ting kirkefædrene syntes bedst om kom med...?

Mvh

MaxHH

Skriv ny kommentar: