Hey folkens. Jeg har gået i længere tid og tænkt jeg ville oprette en tråd til "guilty pleasures". Tråden er til for, at man her kan udtrykke sin kærlighed for film, som andre bare rynker på næsen af, og som f.eks. har en høj cheese factor, b-produktion osv. Film som får ringe anmeldelser, men som bare har et eller andet man er faldet for. Meningen er ikke at folk skal begynde at bashe hinandens valg, men egentlig mere for, eventuelt at se filmene i et nyt lys, blive inspiret (der kommer sikkert nogle obskure imellem) eller bare en god griner over folks valg :) Jeg forestiller mig lidt, at man prøver at beskrive så godt som mulig, hvilket element(er) der gør at man bare elsker den film. Jeg vil give bolden op, da jeg ikke selv har fået formuleret mig grundigt nok til at anmelde mine guilty pleasures endnu. Kom bare frem i lyset...vi lover ikke at grine :)
"Pumping Iron" - gennemført dokumentar om Arnolds tildige dage. Viser meget godt hvor han har sit drive og store ambitioner fra.
"Titanic" - Mange mener det er en "pigefilm", men jeg vil forsvare den til hver en tid som værende en af nyere tids største film. Kærlighed på tværs af klasseskel, drama, katastrofe, fantastiske kulisser...
"An Officer and a Gentleman" - en anden "pigefilm", men min indre tøs hviner alligevel når Richard Gere kommer og sweeps Deborah Winger off her feet. Og så er Louis Gosset Jr. en cool drill sergeant.
De to første "American Pie" - de bedste teenagekomedier i nyere tid. Vores generations "Porky's".
"Charlies Angels" - Dejlig selvironisk og actionfyldt film. Fed brug af Prodigys musik, en fabelagtig Bill Murray sumokamp mod Tim Curry. Også en cool rolle til Crispin Glover, som bliver brugt for lidt i Hollywood.
"Final Destination" - har ikke fået set 3'eren med de to første havde stor underholdningsværdi. De lider dog lidt ved gensyn.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
"Split Second" med Rutger Hauer. Okay, det er ikke Alien eller Predator og da slet ikke Blade Runner, selvom den gerne vil være det, men denne b-sci fi er alligevel båret godt oppe af Hauers karisma og noget virkelig sjov dialog.
"Bitter Moon". Polanskis filmatisering er cheap på alle måde og temmelig dårlig smag, men Peter Coyote har sit livs rolle som slesk amerikaner, og filmen formår også at være temmelig morsom og indimellem lidt rørende.
"Underworld". Den eneste af de moderne vampyr film som jeg synes om. Faktisk regner jeg den for at være betydeligt bedre end nogen af "Blade" filmene. Der er alt for meget handling i og romancen fungerer aldrig rigtig, men den er godt udtænkt, meget flot filmet og næsten alle personer har dybere lag end normalt i actionfilm.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Bio-Dome Simpelthen så lam en film, men jeg morer mig kosteligt hver gang jeg ser den. "I'm a Sherman tank!". Enormt dårligt skuespil, men til gengæld er Kylie Minogue med. ;-)
Clueless Tøsefilm, men fantastisk til tømmermænd - man skal i hvert fald ikke tænke for meget. Ses dog bedst i selskab med en tøs... ;-)
Johnny Mnemonic Science-fiction film med Keanu Reeves. Utroligt dårligt skuespil, men på en eller anden måde ret sjovt univers og fede "internet"-scener. :-D
Mallrats Igen en utrolig plat, men også ret sjov film med utroligt dårligt skuespil.
El Mariachi Forløberen for Desperado. Lavet på et minimalt budget, men ret god underholdning fra Rodriquez. De bruger vandpistoler som våben og nogle scener er spejlvendt for at få det til at ligne et andet sted, men synes faktisk fortællestilen er ret gennemført. På en måde ikke en rigtig guilty-pleasure film...
Independence Day & Armageddon Ja - dårlige film, men god underholdning... Det dækker det vidst... :-)
Ud og køre med de skøre (Cannonball Run) Kan bare ikke stå for Captain Chaos... ;-)
Convoy Der sker intet i filmen, men jeg har set den SÅ mange gange...
Og sidst men bestemt ikke mindst:
Commando Actionbraget fra 80'erne med Arnold. Utroligt dårligt plot, musik, skuespil og effekter (på VHS-versionen kunne man se den blå madras som en mand falder ned fra et tag på). Men jeg er nu stadig godt underholdt af Arnolds enmandshær... ;-)
Forøvrigt også Brian Helgelands "Payback" med Mel Gibson som er en fed action thriller om et rigtig dumt svin der hævner sig på alle, indtil den bliver helt nuttet og almindelig i den sidste tredjedel. Under optagelserne blev Helgeland (som skrev L.A. Confidential) taget af filmen, og den blev klippet om. De mest voldelige scener blev fjernet, og mere Hollywoodske scener blev tilføjet. Der skulle være en directors cut af filmen undervejs som forhåbentlig kan rette op på skaderne. Jeg glæder mig i hvert fald til at se den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Jeg vil sige, at den er lidt svær. Jeg har selv film på hylderne, som folk ville betegne som guilty pleasures, men for mig er det bare pleasure, da jeg ikke ser noget problem i kvaliteten af de film, men jeg kan da give et par eksempler på hvad jeg har stående:
Ilsa-filmene, Russ Meyers film og lign. Ja, jeg vil indrømme som fyr, at jeg sagtens kan se film med stort set ingen historie, så længe der er bryster med og have det fint med det. Man kan sikkert bruge en masse filmhistoriske undskyldninger for at se f.eks. Russ Meyers film, men i virkeligheden drejer det sig jo bare om at få en legal undskyldning for at bruge 1½ time i selskab med vanvittigt store bryster.
The Blood of Heroes aka Salute of the Jugger Rutger er en af mine svagheder og manden har lavet SÅ mange dårlige film, at man slet ikke forstår det. Denne her, som jeg desværre kun har i en forkortet udgave indtil videre, er dog en af de små skatte man kunne finde i en hvilken som helst videobiks i 90'erne og selvom filmen lugter fælt af lowbudget, så er der alligevel masser af underholdning at hente.
Hackers Her er en film, som jeg ved er dårlig, men jeg kan ikke lade være med at se den alligevel. Manuskriptforfatteren har åbenbart fået tilsendt en god håndfuld computerudtryk og smidt dem ind i filmen helt tilfældigt, uden at ane hvad de betyder. Samtidig har han åbenbart ikke forstået at langt de fleste nørder altså ikke bruger tid på at rulle på rulleskøjter og gå til checkede fester, de sidder ved deres computer, hvilket er grunden til at de netop er nørder.. and the list goes on. Reelt set, kan man sige at Angelina burde være den eneste grund til at se denne film, men den vender alligevel tilbage til min afspiller igen og igen.
Split Second Også nævnt af Benway og jeg kan kun sige at jeg er enig med ham.
Commando yep klart, damm den Jepp kan trille langt hehe.
Hackers der er jeg også helt med, jeg ved ike hvad det er udover Angelina der får mig til at vende tilbage.
Og så er jeg nok den eneste der vil nævne den her men Mission Julegave jeg synes den er meget sjov at grinne af, Arnold gør lidt grin med sig selv.
Plus replikken "where is your christmas spirit", før han går amok hehe, jeg kommer i godt humør af den af en eller anden grund, selv om jeg ved det er en bad bad film.
og sidst Super Troopers hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Biodome Ligesom McPeter må jeg s'gu bøje mig i støvet for denne film.. Den er så ufattelig dårlig - men alligevel har jeg set den flere gange end godt er.. Det er godt nok et par år siden, jeg sidst har set den.. Men husker tydeligt det VHS-bånd, hvorpå jeg havde optaget det fra tv2 en sen aften engang.. Uha, jeg så det bånd mange gange..
True Lies Ved ikke, hvad den generelle stemning herinde er om den film, men i the real world finder jeg ikke mange åndsfæller, der nyder denne film lige så meget som jeg selv gør :)
Critters UHA! hvor jeg er vild med den (og til dels også 2'eren).. Jeg har simpelthen ingen idé, men det der 80'er rumvæsen-eller-lignende-overrasker-verden-og-truer-menneskeheden-trip der, det fangede mig som knægt, og jeg elskede Critters :D
Ormen Tjaaa, samme grund som Critters, vil jeg skyde på ;)
Hard Target Nogle af b-films mest kendte stjerner, JCVD og Lance Henriksen, rocker i mine øjne for vildt i denne film.. Igen - hvis jeg først "opdagede" filmen nu, ville den intet sige mig, men jeg nærede stor kærlighed for den som ung knøs, og det ryster man s'gu ikke lige sådan af sig ;)
Shaft Yes sir, Samuel L Jackson som Shaft's nevø, ... Shaft :D Jeg kan s'gu ikke forklare det, men jeg synes fandme Sammy-boy gør det ufatteligt fedt i den film at være et dumt svin, og Christian Bale er som altid en syg psykopat.. Og Jeffrey Wright som Peoples Hernandez.. Tjaa, I'm a sucker for this movie :D
Basic Mange synes åbenbart, at den film falder over sine egne ben, og prøver at forvirre sin tilskuer mere end godt er.. Jeg så filmen første gang i et tog i Spanien - med spansk dubbing uden subs.. Gæt så lige hvor forvirret jeg var.. Det sjove var bare, at til trods for,
at jeg så alle personerne sidde ved bordet der til sidst
så ødelagde det alligevel ikke filmen for mig, da jeg så den herhjemme :)
Short Circuit 2 - Five Still Alive Jeg kan ikke forklare det.. Jeg synes bare, at Johnny Five er den fedeste robot ever.. Ti gange federe end R2D2, Robocop, Terminator og alle de fandens blik-dåser der.. Johnny Five (punk ed) er simpelthen gude-robotten over dem alle :) Here's Johnny!
Uh, det er garanteret ikke dem alle.. More to come, I'm sure ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Short Circuit er ikke nogle guilty pLeasure det er kanon film, så dem meget som lille, især er jeg færdig af grin hver gang han skiller ham bøllens bil ad.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1 duuk74 19 år siden
Jeg har gået i længere tid og tænkt jeg ville oprette en tråd til "guilty pleasures". Tråden er til for, at man her kan udtrykke sin kærlighed for film, som andre bare rynker på næsen af, og som f.eks. har en høj cheese factor, b-produktion osv.
Film som får ringe anmeldelser, men som bare har et eller andet man er faldet for.
Meningen er ikke at folk skal begynde at bashe hinandens valg, men egentlig mere for, eventuelt at se filmene i et nyt lys, blive inspiret (der kommer sikkert nogle obskure imellem) eller bare en god griner over folks valg :)
Jeg forestiller mig lidt, at man prøver at beskrive så godt som mulig, hvilket element(er) der gør at man bare elsker den film.
Jeg vil give bolden op, da jeg ikke selv har fået formuleret mig grundigt nok til at anmelde mine guilty pleasures endnu.
Kom bare frem i lyset...vi lover ikke at grine :)
#2 chandler75 19 år siden
"Titanic" - Mange mener det er en "pigefilm", men jeg vil forsvare den til hver en tid som værende en af nyere tids største film. Kærlighed på tværs af klasseskel, drama, katastrofe, fantastiske kulisser...
"An Officer and a Gentleman" - en anden "pigefilm", men min indre tøs hviner alligevel når Richard Gere kommer og sweeps Deborah Winger off her feet. Og så er Louis Gosset Jr. en cool drill sergeant.
De to første "American Pie" - de bedste teenagekomedier i nyere tid. Vores generations "Porky's".
"Charlies Angels" - Dejlig selvironisk og actionfyldt film. Fed brug af Prodigys musik, en fabelagtig Bill Murray sumokamp mod Tim Curry. Også en cool rolle til Crispin Glover, som bliver brugt for lidt i Hollywood.
"Final Destination" - har ikke fået set 3'eren med de to første havde stor underholdningsværdi. De lider dog lidt ved gensyn.
#3 Benway 19 år siden
"Bitter Moon". Polanskis filmatisering er cheap på alle måde og temmelig dårlig smag, men Peter Coyote har sit livs rolle som slesk amerikaner, og filmen formår også at være temmelig morsom og indimellem lidt rørende.
"Underworld". Den eneste af de moderne vampyr film som jeg synes om. Faktisk regner jeg den for at være betydeligt bedre end nogen af "Blade" filmene. Der er alt for meget handling i og romancen fungerer aldrig rigtig, men den er godt udtænkt, meget flot filmet og næsten alle personer har dybere lag end normalt i actionfilm.
#4 McPeter 19 år siden
Simpelthen så lam en film, men jeg morer mig kosteligt hver gang jeg ser den. "I'm a Sherman tank!". Enormt dårligt skuespil, men til gengæld er Kylie Minogue med. ;-)
Clueless
Tøsefilm, men fantastisk til tømmermænd - man skal i hvert fald ikke tænke for meget. Ses dog bedst i selskab med en tøs... ;-)
Johnny Mnemonic
Science-fiction film med Keanu Reeves. Utroligt dårligt skuespil, men på en eller anden måde ret sjovt univers og fede "internet"-scener. :-D
Mallrats
Igen en utrolig plat, men også ret sjov film med utroligt dårligt skuespil.
El Mariachi
Forløberen for Desperado. Lavet på et minimalt budget, men ret god underholdning fra Rodriquez. De bruger vandpistoler som våben og nogle scener er spejlvendt for at få det til at ligne et andet sted, men synes faktisk fortællestilen er ret gennemført. På en måde ikke en rigtig guilty-pleasure film...
Independence Day & Armageddon
Ja - dårlige film, men god underholdning... Det dækker det vidst... :-)
Ud og køre med de skøre (Cannonball Run)
Kan bare ikke stå for Captain Chaos... ;-)
Convoy
Der sker intet i filmen, men jeg har set den SÅ mange gange...
Og sidst men bestemt ikke mindst:
Commando
Actionbraget fra 80'erne med Arnold. Utroligt dårligt plot, musik, skuespil og effekter (på VHS-versionen kunne man se den blå madras som en mand falder ned fra et tag på). Men jeg er nu stadig godt underholdt af Arnolds enmandshær... ;-)
#5 Benway 19 år siden
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Ilsa-filmene, Russ Meyers film og lign.
Ja, jeg vil indrømme som fyr, at jeg sagtens kan se film med stort set ingen historie, så længe der er bryster med og have det fint med det. Man kan sikkert bruge en masse filmhistoriske undskyldninger for at se f.eks. Russ Meyers film, men i virkeligheden drejer det sig jo bare om at få en legal undskyldning for at bruge 1½ time i selskab med vanvittigt store bryster.
The Blood of Heroes aka Salute of the Jugger
Rutger er en af mine svagheder og manden har lavet SÅ mange dårlige film, at man slet ikke forstår det. Denne her, som jeg desværre kun har i en forkortet udgave indtil videre, er dog en af de små skatte man kunne finde i en hvilken som helst videobiks i 90'erne og selvom filmen lugter fælt af lowbudget, så er der alligevel masser af underholdning at hente.
Hackers
Her er en film, som jeg ved er dårlig, men jeg kan ikke lade være med at se den alligevel. Manuskriptforfatteren har åbenbart fået tilsendt en god håndfuld computerudtryk og smidt dem ind i filmen helt tilfældigt, uden at ane hvad de betyder. Samtidig har han åbenbart ikke forstået at langt de fleste nørder altså ikke bruger tid på at rulle på rulleskøjter og gå til checkede fester, de sidder ved deres computer, hvilket er grunden til at de netop er nørder.. and the list goes on. Reelt set, kan man sige at Angelina burde være den eneste grund til at se denne film, men den vender alligevel tilbage til min afspiller igen og igen.
Split Second
Også nævnt af Benway og jeg kan kun sige at jeg er enig med ham.
#5 -
Virkelig? Jeg er ret glad for den film, så jeg håber at der er hold i de rygter. :)
#7 Benway 19 år siden
Her er lidt om "Payback - Straight up" som den kommer til at hedde.
#8 elwood 19 år siden
Hackers der er jeg også helt med, jeg ved ike hvad det er udover Angelina der får mig til at vende tilbage.
Og så er jeg nok den eneste der vil nævne den her men Mission Julegave jeg synes den er meget sjov at grinne af, Arnold gør lidt grin med sig selv.
Plus replikken "where is your christmas spirit", før han går amok hehe, jeg kommer i godt humør af den af en eller anden grund, selv om jeg ved det er en bad bad film.
og sidst Super Troopers hehe.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#9 HonoDelLoce 19 år siden
Ligesom McPeter må jeg s'gu bøje mig i støvet for denne film.. Den er så ufattelig dårlig - men alligevel har jeg set den flere gange end godt er.. Det er godt nok et par år siden, jeg sidst har set den.. Men husker tydeligt det VHS-bånd, hvorpå jeg havde optaget det fra tv2 en sen aften engang.. Uha, jeg så det bånd mange gange..
True Lies
Ved ikke, hvad den generelle stemning herinde er om den film, men i the real world finder jeg ikke mange åndsfæller, der nyder denne film lige så meget som jeg selv gør :)
Critters
UHA! hvor jeg er vild med den (og til dels også 2'eren).. Jeg har simpelthen ingen idé, men det der 80'er rumvæsen-eller-lignende-overrasker-verden-og-truer-menneskeheden-trip der, det fangede mig som knægt, og jeg elskede Critters :D
Ormen
Tjaaa, samme grund som Critters, vil jeg skyde på ;)
Hard Target
Nogle af b-films mest kendte stjerner, JCVD og Lance Henriksen, rocker i mine øjne for vildt i denne film.. Igen - hvis jeg først "opdagede" filmen nu, ville den intet sige mig, men jeg nærede stor kærlighed for den som ung knøs, og det ryster man s'gu ikke lige sådan af sig ;)
Shaft
Yes sir, Samuel L Jackson som Shaft's nevø, ... Shaft :D Jeg kan s'gu ikke forklare det, men jeg synes fandme Sammy-boy gør det ufatteligt fedt i den film at være et dumt svin, og Christian Bale er som altid en syg psykopat.. Og Jeffrey Wright som Peoples Hernandez.. Tjaa, I'm a sucker for this movie :D
Basic
Mange synes åbenbart, at den film falder over sine egne ben, og prøver at forvirre sin tilskuer mere end godt er.. Jeg så filmen første gang i et tog i Spanien - med spansk dubbing uden subs.. Gæt så lige hvor forvirret jeg var.. Det sjove var bare, at til trods for,
så ødelagde det alligevel ikke filmen for mig, da jeg så den herhjemme :)
Short Circuit 2 - Five Still Alive
Jeg kan ikke forklare det.. Jeg synes bare, at Johnny Five er den fedeste robot ever.. Ti gange federe end R2D2, Robocop, Terminator og alle de fandens blik-dåser der.. Johnny Five (punk ed) er simpelthen gude-robotten over dem alle :) Here's Johnny!
Uh, det er garanteret ikke dem alle.. More to come, I'm sure ;)
#10 elwood 19 år siden
Input!
Short Circuit er ikke nogle guilty pLeasure det er kanon film, så dem meget som lille, især er jeg færdig af grin hver gang han skiller ham bøllens bil ad.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"