Gravatar

#21 dyg 19 år siden

En af mine helt store "guilty pleasures" er Cannonball Run. Den film kan jeg se igen og igen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#22 elwood 19 år siden

#19 Kanon film og lige præcis Doctor Doctor scene er en af mine farvoritter i den film.

#21 Da da daa Captain Chaos.

Enig
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#23 tiny 19 år siden

Til trods for at jeg bliver 30 næste gang, elsker jeg stadig ind imellem at tage hovedet under armen og se en rigtig teenage-film. Fx så jeg High School Musical på Disney Channel for et par uger siden (var ærligt talt også lidt nysgerrig efter den fik en pæn stak Emmys for nogle måneder siden) Men favoritterne er:

Clueless: McPeter, du er ikke alene ;)

10 Things I Hate About You:
Heath Ledger kom syngende og dansende ind i mit liv... Og så er David Krumholtz temmelig morsom; jeg elsker starten, hvor han præsenterer skolen!
Just think of your mind as a movie, you can pause, rewind or slow down any details you want.
Gravatar

#24 jessup 19 år siden

Addicted to love - nøj den har jeg set mange gange

Way of the Gun - bliver småvoldelig når nogen siger Tarantino-rip om denne film.

Hard times aka. Streetfighter - Charles Bronson er en mand uden mange ord der tæver for penge under depressionen - minder om utallige andre film men :Bronson der tæver løs, en flamboyant Coburn og en yndig Ireland er lidt bedre end det meste.
This is just until June
Gravatar

#25 mr gaijin 19 år siden

Barbarella
En ung og dengang smækker Jane Fonda som den naive rumpige Barbarella, der bekæmper diktatur og ondskab med kærlighed. Og som regel fysisk kærlighed. Det bliver aldrig direkte til en softcore film ala Russ Meyer, men der er en lummer tone hele vejen igennem. Og så er der nogle fantastiske og overdådige sci-fi kulisser ala slut-60erne og en lækker, lækker 60er lyd på soundtracket.

Message From Space
En enormt ringe, men campy japansk sci-fi klon af Star Wars. Enormt ringe effekter og dårligt skuespil samt platte monstre og karakterer og alt muligt andet gør denne film helt fantastisk. Desuden er logikken i filmen helt fænomenal: Folk hopper ud af faldskærme fra deres rumskibe.

The Street Fighter
Ikke den klamme Van Damme Capcom filmatisering, men Sonny Chiba i sin ondeste rolle nogensinde. Filmen er ekstrem voldelig og ekstrem plat. En af de absolut mest fantastiske scener i filmen er, da Chiba river pikken ud af kroppen på en neger, der er i gang med at voldtage en japansk pige. Masser af teaterblod og ulækker vold.

Female Convict Scorpion
Spørgsmålet er om denne film er en guilty pleasure, da det faktisk er en virkelig god film med dybere temaer. Det er en Women-in-Prison film, og den bedste af slagsen. Selvfølgelig er der masser af nøgne kvinder og noget lesbisk sex, men derudover er der også et fantastisk skuespil af Kaji Meiko, der virkelig giver sin rolle intensitet og råstyrke, som den voldtagede og forrådte kvinde der kun tænker på at komme ud af fængslet for at få hævn over sin kæreste, der lod hende voldtage af yakuzaen.

Silent Hill
Jeg må hellere tilføje en nyere film på listen, og denne film havde faktisk masser af stemning og underholdningsværdi, selv om plottet og karakterernes handlinger ikke gav mening flere steder.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#26 elwood 19 år siden

Batman 1966, jeg er vild med hele opbygningen den er så overdrevet og batman har altid en bat ting til at hjælpe ham.

22 Batord, så vidt jeg fik talt engang da jeg så den klokken sent om natten: Batman, Batmobil, Batsetting, Sharkbatspray, (never leave home without it hehe) Batcave, Batcamera, Batboat, Batbelts, Og self. Batarang, Batscanner, Batsignal, Batbait(jokeren siger det), Batrope, Super blinding Batballs, Batgas, Batwake, Batbike, Batradio, Batcharge, Batspeed, og Batstraps.

og skurkene er uhh så farlige hehe, man kan se en stor ændring bad guys fra dengang og så idag.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#27 filmz-maxhh 19 år siden

American Yakuza:

Lettere usandsynligt plot, ikke just verdens bedste skuespil, et manuskript der udviser en del mangler, og en håbløs kliche-fyldt dialog... og så naturligvis Viggo Mortensen. Dejlig film, der ryger på VHF'en en gang om året oder so...

The Replacements:

Dejlig film a la Det Skøre Hold, bare med football i stedet for baseball. Masser af tåbelige indfald, platte jokes og overdrevne karakterer... plus slutty cheerleaders... need I say more...?

Split Second:

Som flere andre i denne tråd har jeg bestemt også et soft spot for denne klassiker. Hauer er FOR sej, og hans sidekicks bemærkning "We need bigger f###ing guns!!" er et af mine ynglingscitater...

Mvh

MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Gravatar

#28 filmz-Bruce 19 år siden

#16 Shall We Dance er en super film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 chandler75 19 år siden

# 4 "Independence Day" er jeg med på. Første gang jeg så den syntes jeg den var virkelig plat, men af en eller anden grund bliver jeg altid hængende når den sendes i fjernsynet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#30 chandler75 19 år siden

Jeg har også en svaghed for 80'er "teenager tæt på at forårsage verdens undergang - ups" film, som "WarGames" og "The Manhattan Project".
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert

Skriv ny kommentar: