Gravatar

#181 Slettet Bruger [513522074] 12 år siden

Det var et meget hyggeligt afsnit og jeg er egentlig meget enig i jeres betragtninger med hensyn til filmen.

Og så vil jeg da lige nævne at jeg har det på nøjagtig samme måde med Forest Whitaker. Han kan i perioder virke skræmmende (i de roller hvor det kræves som f.eks. Idi Amin) men så kommer hans sædvanlige smil eller den meget blød måde han udtaler dialogen (eller hvad man nu skal kalde det) og så tænker man at nå ja det er jo bare Forest Whitaker.

Med andre ord føles det som Forest Whitaker som spiller en rolle og ikke som om han er rollen. Alligevel kan jeg dog godt lide ham, alene af den grund at han virker som en hyggelig fyr at hænge ud med.

Nu da I har anmeldt to af Finchers side, så ved jeg ikke om I har set dette nylige interview med ham. Han diskuterer hans åbningssekvenser og viser meget godt hvor minutiøst han ofte går til værks.

Han nævner blandt andet dette:

http://www.artofthetitle.com/feature/david-fincher-a-film-title-retrospective/# skrev:
In the scripts that you’ve worked with, how often are the titles detailed? Is it purely, “Insert Sequence Here”?

Almost never. For Panic Room, the sequence takes a trip up the island of Manhattan through quick shots of buildings to get the idea of, “You’re downtown, you’re midtown, you’re traversing the park, you’re moving to the west side: here’s where the story takes place.” This was the same idea as the title sequence to West Side Story, so we had to do something a little different.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#182 Slettet Bruger [1749208979] 12 år siden

Han er ikke en skuespiller, jeg går i biffen for at se, men jeg kan bestemt lide ham og i nogle af hans roller, er det faktisk helt fint, at han bare gør sin ting, mens det i andre ikke helt fungerer. Den eneste film, jeg kan komme på, hvor han virker markant anderledes end normalt, er "Ghost Dog: The Way of the Samurai".

Takker for linket, det må jeg lige få checket ud. :)
Gravatar

#183 Slettet Bruger [1749208979] 12 år siden

Selvom der er et par måneder endnu, kan vi vist godt afsløre, at vi er i gang med at planlægge et juleshow der streames live.

Vi er i gang med at finde datoer, det bliver sandsynligvis en hverdagsaften, da alle sikkert skal til julefrokoster i weekenden og vi forsøger at finde på nogle gode (og tvivlsomme) film til formålet.

Vi snakker desuden om, at når Netflix og HBO kommer til Danmark, vil vi måske sigte efter film, man kan se der, så det er nemmere for alle at se filmen, før man lytter til programmet.
Gravatar

#184 Kruse 12 år siden

Det lyder som nogle ganske fornuftige idéer :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#185 Slettet Bruger [1749208979] 12 år siden

Tjenester som Netflix og HBO gør det i hvert fald nemmere for alle, så vi må håbe, at de giver os et rigtigt godt udvalg.

Hvad det så betyder for resten af de film, som vi har på listen fra vores afstemning, ved vi ikke endnu, men det tager vi til den tid. :)
Gravatar

#186 Kruse 12 år siden

Selvom at i måske stiler efter at filmene skal ligge på disse tjenester, så synes jeg ikke at i skal begrænse jer fuldstændigt til det. Eller det vil sige, så længe at i får lavet afsnit om "Deep Blue Sea"(som jo er den næste), "Con Air" og "Batman & Robin", så må resten gerne være udelukkende fra de tjenester ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#187 Slettet Bruger [1749208979] 12 år siden

Det er heller ikke planen at begrænse os til de tjenester, vi vil naturligvis blande dvd/BD ind i mixet også og det hele kommer an på udvalget. :)
Gravatar

#188 evermind 12 år siden

Var Batman og Robin ikke blandt de titler, vi sorterede fra?? :O
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#189 Slettet Bruger [1749208979] 12 år siden

Nope ;)
Gravatar

#190 evermind 12 år siden

:(
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: