Jeg vil gerne høre jeres bud på en ægte gyserfilm. Og jeg mener ikke en af de der kedelige gysere. Det skal være de gysere der gør folk syge i hovedet. Noget jeg aldrig vil komme til at glemme. De skal forfølge en resten af livet, det skal være så slemt at jeg bliver [b]bange[b] for at gå alene!
NB: Selvom jeg taler i 1.person har jeg tænkt mig at se den med andre :P
Jeg vil starte med klassikerne, som også har været inspirationen til mange af de bedste nye. Dette er i mine øjne den ægte vare, den uhyggelige stemning.
-The Brood -The Exorcist -Aliens -The Thing -Nightmare On Elm Street -The Entity -Poltergeist -Childs Play 2 -Spade Invaders (80'er versionen) -Cannibal Holachoust (ULÆKKER OG SYG FILM, SOM JEG ALDRIG SER IGEN) -The Fly 1+2
Man bliver ikke syg i hovedet af dem, MEN, det er klassikere og hvis man har den rigtige alder, så kan man godt forvente at skulle spille Black Sabbats PARANOID et par gange inden man går i seng ;)
Jeg blev fucking ilde til mode efter at ha set 28 Days Later i biffen... Den scene hvor zombien hopper ind gennen ruden i Jims forældres hus gav mig et pænt stort chock for at sige det mildt...
Pet Sematary En Stephen King klassiker. Jeg var skræmt fra vid og sans da jeg så den første gang.
Guinea Pig Har ikke set nogen af filmene fra "Guinea Pig" serien, men det skulle vist være rimelig grotesk og ulækkert.
Blood Sucking Freaks. Meget, meget lang tid siden at jeg har set den. Men det skulle vist også være noget med at bore og hakke i diverse hoveder(på levende mennesker vel og mærket)
The Ring (Den japanske selvfølgelig) Ju-on: The Grudge (igen den japanske) Pulse (Kairo) (den japanske - har desværre ikke set den, men den skulle være ligeså grum)
Se verdens bedste indiefilm online på indiemondo.com
Hey ! Kan ikke lige påstå man blir direkte syg i hovedet af dem, men hvis du vil ha en go omgang splat med lige doser af humor, kan jeg anbefale følgende film :
"Re-Animator".
"BrainDead".
"Evil Dead 1,2,3".
"Ginger Snaps 1,2,3".
"High Tension".
Tror godt du kan tåle det. Men husk lige at la vær med, at spise spaghetti med kødsovs samtidig. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
#1 filmz-SirFreak 19 år siden
Jeg vil gerne høre jeres bud på en ægte gyserfilm.
Og jeg mener ikke en af de der kedelige gysere.
Det skal være de gysere der gør folk syge i hovedet. Noget jeg aldrig vil komme til at glemme.
De skal forfølge en resten af livet, det skal være så slemt at jeg bliver [b]bange[b] for at gå alene!
NB: Selvom jeg taler i 1.person har jeg tænkt mig at se den med andre :P
Mvh.
Esben Hansen
#2 El vez 19 år siden
http://filmz.dk/forum/item/17917/#1
#3 filmz-Bruce 19 år siden
Dead of night
The Spiral Staircase
The Haunting
The Innocents
Les Diaboliques
Psycho
Whatever Happened to Baby Jane?
Repulsion
Eyes without a face
Og nogle som måske ikke er så skræmmende, men atmosfæren er så fed og Vincent Price ubetalelig.
An Evening of Edgar Allan Poe
The Pit and the Pendulum
The House of Usher
Af nyere
Tale of Two Sisters
Descent
Alien
Shining
Night of the hunter
Rosemarys baby
#4 filmz-Bruce 19 år siden
Fik lige bestilt
An Evening With Edgar Allan Poe
Fall of the house of Usher/Pit and Pendulum
Dead of Night/Queen of spades
alle til lave priser hos DVDPacific :) Så nu er der dømt klassisk horror :)
#5 lasse78 19 år siden
-The Exorcist
-Aliens
-The Thing
-Nightmare On Elm Street
-The Entity
-Poltergeist
-Childs Play 2
-Spade Invaders (80'er versionen)
-Cannibal Holachoust (ULÆKKER OG SYG FILM, SOM JEG ALDRIG SER IGEN)
-The Fly 1+2
Man bliver ikke syg i hovedet af dem, MEN, det er klassikere og hvis man har den rigtige alder, så kan man godt forvente at skulle spille Black Sabbats PARANOID et par gange inden man går i seng ;)
#6 PredatorX 19 år siden
#7 Bates 19 år siden
En Stephen King klassiker. Jeg var skræmt fra vid og sans da jeg så den første gang.
Guinea Pig
Har ikke set nogen af filmene fra "Guinea Pig" serien, men det skulle vist være rimelig grotesk og ulækkert.
Blood Sucking Freaks.
Meget, meget lang tid siden at jeg har set den. Men det skulle vist også være noget med at bore og hakke i diverse hoveder(på levende mennesker vel og mærket)
#8 frahm-2 19 år siden
Ju-on: The Grudge (igen den japanske)
Pulse (Kairo) (den japanske - har desværre ikke set den, men den skulle være ligeså grum)
#9 NightHawk 19 år siden
"Re-Animator".
"BrainDead".
"Evil Dead 1,2,3".
"Ginger Snaps 1,2,3".
"High Tension".
Tror godt du kan tåle det. Men husk lige at la vær med, at spise spaghetti med kødsovs samtidig. :)
#10 chronaden 19 år siden
Ginger Snaps? :o