Gravatar

#21 Herrguth 12 år siden

Som tidligere sagt, så har jeg selv brugt kortfilmen "Lille Lise" fra 2006 med Sonja Richter og Jakob Cedergren i en 6. klasse, og de synes den var uhyggelig. Flere var så glade for den, at de gik hjem og så den igen.
Gravatar

#22 Wangsgaard 12 år siden

Der er også en danske film vikaren ?
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#23 Thomsen 12 år siden

Den danske gyser "Midsommer" fra 2003 er tilladt for aldersgruppen. Jeg tænkte også på "Kollegiet", men den er desværre kun tilladt over 15 år. Begge har del fordel, at de handler om danske unge, så der er måske en lille chance for, at ungerne bedre kan leve sig ind i dem.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#24 Highland Park 12 år siden

Jeg har ikke selv set den, men hvad med Ole Bornedals "Vikaren"?

Den er tilladt for børn over 11 år, foregår desuden i en 6. klasse, og så findes der tilmed 12 siders undervisningsmateriale, der kan downloades her:
http://www.dfi.dk/Boern_og_unge/Undervisning/Film-...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#25 gi-jones 12 år siden

Hvorfor ikke gå lidt klassisk og vise dem Psycho? Den er effektiv, men ikke blodig og samtidig historisk interessant.

Ellers er der Bornedals Vikaren (som jeg kan se at Wangsgaard også sagde)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#26 MOVIE1000 12 år siden

Der er også I am legend, men det er vel egentlig ligeså meget drama som gyser.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 12 år siden

#26 Gyser er tæt på det eneste, jeg ikke ville kalde den film. Sci-fi er nok den tætteste genre.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Tommy Kristensen 12 år siden

Alien har også en del suspense...
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 12 år siden

Alien er total PG! Vis den!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 Collateral 12 år siden

Hvad med "Jaws"?
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone

Skriv ny kommentar: