Nogen der kan anbefale en god "gyser" til en syvende klasse. Den skal gerne indeholde klassiske gysertræk, men behøver såmænd ikke at være frygtelig skræmmende. Filmen skal være tilladt for børn under 15.
At finde en gyser hvor censuren skal være under 15 år er næsten umuligt, med mindre der humor eller action indover. Tror også at de fleste i en 7. klasse har set gysere til en censur på 15 år, de fleste har nok set Saw. Men er det ikke noget med at skolen ikke må vise det hvis de ikke er gamle nok??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Jeg ville have foreslået Eksorcisten. Den har i hvert fald alle de typiske træk, og det er en film, der gør sig godt ved at blive set i en ung alder. Men til min overraskelse er filmens mærkning ikke faldet på trods af alderen, så den er stadigvæk kun tilladt for børn over 15.
I det hele taget synes jeg, det er svært at finde nogle gysere med en lavere aldersmærkning.
Mange af de velkendte gysere med "spøgelser" deriblandt de mange populære asiatiske af slagsen, har en censur på 11 år i DK. Måske nogle af dem?
Det ville være cool at kunne vise den originale Ring fx, men alle de spøgelsesfilm, jeg slår op, har en aldersmærkning på 15. Det gælder selv en forholdsvis fredelig og afdæmpet sag som The Others (som jeg ikke ville anbefale til aldersgruppen alene baseret på tempoet). Det samme gælder en mainstream-sag som What Lies Beneath.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#8 Hmmm... det er noget nyt så. Sidste gang jeg tjekkede den danske alderscensur havde Ju-On filmene, Dark Water og Ringu i hvert fald en censur på 11 år.
EDIT - men jeg giver dig ret... de er alle pludselig på 15 år. Måske var det den britiske censur jeg tjekkede. Jeg er ved at blive gammel.
EDIT igen - Selv Joe Dante's nye "børne" gyser The Hole har en censur på 15 år... der er et eller andet galt med Danmark.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#1 inflector 12 år siden
Filmen skal være tilladt for børn under 15.
#2 Herrguth 12 år siden
De fleste skoler har adgang til Filmstriben med UNI-login.
#3 MOVIE1000 12 år siden
#4 MMB 12 år siden
#5 tiany 12 år siden
#6 Lord Beef Jerky 12 år siden
#7 Thomsen 12 år siden
I det hele taget synes jeg, det er svært at finde nogle gysere med en lavere aldersmærkning.
Man kan søge på titlers mærkning her: http://www.medieraadet.dk/Soeg
#8 Thomsen 12 år siden
Det ville være cool at kunne vise den originale Ring fx, men alle de spøgelsesfilm, jeg slår op, har en aldersmærkning på 15. Det gælder selv en forholdsvis fredelig og afdæmpet sag som The Others (som jeg ikke ville anbefale til aldersgruppen alene baseret på tempoet). Det samme gælder en mainstream-sag som What Lies Beneath.
#9 Lord Beef Jerky 12 år siden
EDIT - men jeg giver dig ret... de er alle pludselig på 15 år. Måske var det den britiske censur jeg tjekkede. Jeg er ved at blive gammel.
EDIT igen - Selv Joe Dante's nye "børne" gyser The Hole har en censur på 15 år... der er et eller andet galt med Danmark.
#10 Wangsgaard 12 år siden