Gravatar

#31 samcro 12 år siden

Så meget som jeg holder af Alien, Jaws, Psycho etc. Så vil den slags ældre gysere ikke fungere i en 7. klasse. Min interesse for film blomstrede meget tidligt og derfor fandt jeg tit ældre film vildt spændende, mens mine jævnaldrende ofte fandt dem vildt kedelige. De var nok ikke overfladiske eller dumme nok til dem. :)

Hvis de virkelig er så slemme som du skriver, så skal det sgu nok være en lidt nyere gyser.
Idjit
Gravatar

#32 Collateral 12 år siden

Bobby Singer (31) skrev:
Så meget som jeg holder af Alien, Jaws, Psycho etc. Så vil den slags ældre gysere ikke fungere i en 7. klasse. Min interesse for film blomstrede meget tidligt og derfor fandt jeg tit ældre film vildt spændende, mens mine jævnaldrende ofte fandt dem vildt kedelige. De var nok ikke overfladiske eller dumme nok til dem. :)

Hvis de virkelig er så slemme som du skriver, så skal det sgu nok være en lidt nyere gyser.

Uanset hvor meget jeg gerne vil sige dig imod, er jeg alvorligt bange for at du har ret. Og med det i baghovedet er "Vikaren" som flere har nævnt, nok det bedste forslag so far. Blev "Nattevagten" også nævnt? Er den virkelig under 15? Den er i hvert fald ret scary, og vil utvivlsomt kunne holde en 7. klasse fanget.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#33 samcro 12 år siden

Nattevagten synes jeg også er et rigtig godt bud forresten.
Idjit
Gravatar

#34 Thomsen 12 år siden

Nattevagten ville være oplagt, men den er desværre heller ikke tilladt for aldersgruppen.

Den er for gammel til at stå i Medierådets database (der kun går tilbage til 1997), men hvis man slår den op på scope.dk, som lige er nogle år ældre, så kan man se, at den blev klassificeret som tilladt for børn over 15 år:

http://www.scope.dk/film/1230-nattevagten

Det samme gælder i øvrigt også film som Alien og Psycho, der blev nævnt længere oppe.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#35 Tommy Kristensen 12 år siden

Er det ikke bare at vælge den film man synes er bedst, og så se bort fra medierådets anbefalinger? Det er vist de færreste børn i 7. klasse, og deres forældre, der i forvejen overholder de retningslinier...

Vælg filmen, og send en seddel med hjem der skal underskrives - og forklar formålet med fremvisningen. Så længe det ikke er hjernedød slasherfilm, så kan jeg ikke forestille mig, at nogen ville spænde ben for det.

Sakset fra Medierådet:

"Børn der er fyldt 7 år, kan komme ind og se alle film, hvis de er ifølge med en voksen, dvs. én, der er fyldt 18 år. Der er forskel på børns fortrolighed med filmmediet. Det er rådets intention at voksne i højere grad skal tage stilling til, hvilken oplevelse barnet skal have end hænge sig i aldersgrænser.

For de yngste er der stor forskel på at sidde i kendte omgivelser og se film på DVD, og så se film i biografen. Børn kan generelt tåle mere, når de ser DVD på tv-format med en lydstyrke, der kan reguleres.

I biografsalens mørke bliver børn under 4 år let overvældet og skræmt af filmens lys - og lydeffekter. Medierådet anbefaler derfor, at børn ikke ser film i biografen, før de er fyldt 4 år."
Gravatar

#36 Ericmase 12 år siden

Vis dog nogen X Files episoder! Ved dog godt at man skal være 15 år, but still. Klassisk gys! :P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#37 inflector 12 år siden

#35 det er selvfølgelig en mulighed mange stedder, men med mit klientel vil det tage mig ugevis at få indsamlet de sedler, også vigtigt er det sgu heller ikke for mig.

#21 vi har abonnement og jeg kender godt filmen. Det er en fin side som jeg har haft en del glæde af.

Jeg holder mig til filmstriben og kortfilmen Bullermanden som følger undervisnings materialet.

Tak til alle som er kommet med input.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#38 gi-jones 12 år siden

Bullermanden???
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#39 MOVIE1000 12 år siden

The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#40 gi-jones 12 år siden

Pyyyh! Skolefilm for alle pengene.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: