Gravatar

#11 myggen 20 år siden

Nej, det anede mig meget. Jeg synes bare det er utroligt, hvis Nordisk Film virkelig slipper AL kontrol med, hvad der vises.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#12 filmz-michael_l 20 år siden

Mm, jeg var så uheldig at se reklamen i tirsdags, da jeg var inde og se Crash. Desværre var det ikke første gang. Det husker jeg som noget der skete for flere måneder siden, hvorefter jeg ikke så den de næste gange, jeg var i biografen. Derfor blev jeg ret overrasket over pludselig at se den igen. Hvis der var nogen, der skrev klagebrev den gang for flere måneder siden har det åbenbart ikke haft nogen effekt...
Gravatar

#13 filmz-vassago 20 år siden

#9: Nordisk Film har ikke fuld kontrol over hvad der bliver vist, Det er DRF der står for det. Der er sikkert udstukket nogle rammer, som DRF så skal overholde.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#14 myggen 20 år siden

Ja, præcis min pointe - men jeg fatter alligevel ikke, hvorfor Nordisk Film fuldstændig slipper tøjlerne. Pdas. er det nok relativt sjældent, at en reklame er så kontroversiel, at NF har nogen interesse i at blande sig.
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#15 filmz-herskegut 20 år siden

Men på en måde har den da virket, folk mindes jo reklamen.. der er jo ikke nogen der husker de andre reklamer som har kørt..

dårlig omtale er bedre end ingen omtale ;)
Ifølge DR, Danmarks 8.-største filmnørd! ;P
The next sentence is fake,
The previous sentence is true.
Gravatar

#16 gi-jones 20 år siden

Hmm. Jeg må være gået glip af den. Skuffende.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#17 Outbound Sith 20 år siden

#15 Det er svært at forudsige effekten af den reklame flere år ud i fremtiden, men lige umiddelbart er jeg ikke i tvivl om, at det direkte går ud over deres omsætning!

#16 Jeg ville ØNSKE, at jeg var gået glip af den! Consider yourself lucky!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#18 azathoth 20 år siden

#16: Men hvis du da virkelig gerne vil torturere dig selv, så kan jeg fortælle at den ligger på H&M's hjemmeside.
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#19 cyberzed 20 år siden

Det er for mig en skandale at man kan få lov til at indrykke så lang en reklame...er godt nok heldigvis ikke stødt på den :)

Efter mange antagelser og regning frem og tilbage koster det omkring 2-2.5 millioner (excl. produktion og koncept) at indrykke sådan en reklame i 3 måneder...mon ikke de nok skal hente dem hjem igen ved at folk går ind til dem fordi de husker at have set reklamen.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#20 Outbound Sith 20 år siden

#19 Jeg har ikke hørt en eneste udtale sig positiv om reklamen, hverken herinde, i biografen eller andre steder. Så det ville da være dybt mystisk, hvis en reklame, som alle hader, skulle trække kunder i butikken.

Jeg kunne forstå det, hvis det var en reklame for et helt nyt produkt, som befolkningen skulle have banket ind i bevidstheden, men H6M er ikke nyt. Alle kender H&M - også folk, der ser film i biografen, så den eneste logiske effekt er, at folk tænder af på reklamen og sværger ikke at sætte deres fødder i en H&M-butik igen. Den holdning skifter sikker ret hurtigt, men i den tid, hvor folk er sure, der taber H6M penge...
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder

Skriv ny kommentar: