Gravatar

#1 filmz-Bruce 20 år siden

Iøvrigt har jeg nu også prøvet at være genstand for tortur af 3. grad. Blev tvunget til, EFTER reklameblokkene sluttede i Imperial igår, at se den ypperligt producerede og imageskabende H&M reklame for deres nye jeans. Fabelagtigt at en 7 minutters musikvideo kan føles som længere end Deer Hunters bryllupsfest og at man efter H&M's indtrængning på det amerikanske marked nu formoder det danske publikum er ligeså melankolsk og naivt tænkende som deres amerikanske modpart.

Ingen blandt publikum havde andet end latter til overs for dette makværk åbenbart henvendt til et MTV publikum på mellem 5 og 8 år. Og sørgeligt at Imperial tillader promovering på sådan et lavt plan og så endda efter deres regulære reklameblokke.

Og dertil tilkommer, at Constant Gardener gik igang 18.57, men er annonceret til at starte 18.30.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 filmz-Kadann 20 år siden

Ja ok, at starte næsten en halv time efter annonceret tid er voldsomt overdrevet. Jeg plejer normalt at kalkulere med ca. 15 min. reklamer og trailers, men det er åbenbart helt ude i skoven nu. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#3 Vestas 20 år siden

Ja, jeg blev udsat for den samme H&M reklame i lørdags i Dagmar, da jeg var inde for at se Drabet. Det eneste interessante ved reklamen var publikummets reaktion, idet folk sukkede hver gang de blev skuffet, fordi de troede, at nu måtte det da være overstået og grinede af den ufrivillige komik i denne rædselsfulde og enormt overspillede reklame. Den får ikke mig til at sætte mine ben i en af deres butikker - tværtimod!
You can just hang around outside in the sun all day, tossing a ball around, or you can sit at your computer and do something that matters! - Cartman
Gravatar

#4 Outbound Sith 20 år siden

Hørt, hørt og i den grad HØRT!!! Jeg var udsat for samme omgang tortur inden "Strings" i Metropol (AKA "The Cinema Formerly Known As Palladium") i går, og jeg var ved at DØ!!! 3 eller 4 gange troede jeg, at NU måtte den da for helvede være slut, men den blev bare ved og ved og VED!

Jeg ved ikke, hvad det er H&M og landets biografer har gang i, men det er vist et helt nyt og revolutionerende koncept, der går ud på, at frustration og vrede skal give folk lyst til at købe mere svensk tøj og gå mere i biografen!

Hvis ikke det var fordi, jeg allerede havde købt og betalt min billet, så var jeg skredet længe inden de 21 minutters reklamer og trailers var færdige og selve filmen endelig kom på lærredet.

Det der stunt skubber sgu til grænserne for ulovlig frihedsberøvelse!!!

I øvrigt synes jeg ikke det var specielt god smag at vise en reklame, hvor folk bliver skudt og dræbt foran en film, der er tilladt for børn over 7 år!
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 azathoth 20 år siden

Oh ve, oh klage, kører den stadigvæk??? Trekster og jeg blev udsat for den da vi var inde og se Red Eye, og jeg blev faktisk så mopset at jeg efterfølgende skrev et klagebrev til Nordisk Film Biografer. Svaret var at de ikke havde kontrol over de reklamer som blev vist, men sendte min klage videre til H&M. Jeg kan kun opfordre alle der er utilfredse til at gør det samme!

Jeg har ikke været i biffen siden og var egentlig begyndt at få lidt abstinenser. Men jeg er glad for at jeg er blevet væk, hvis den reklame stadig kører. Frygter at mit blodtryk ikke kan klare at jeg ser den reklame igen!
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#6 DarkLight 20 år siden

Læs mere her.
Inklusiv svar svar fra General Manager for Nordisk Films biografer
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#7 azathoth 20 år siden

Undrer mig for øvrigt stadig over moralen i den film... hvis man går i H&M tøj så bliver man... skudt?? ehr?
This is not the signature you're looking for. You can go about your business. Move along!
Gravatar

#8 Outbound Sith 20 år siden

Hvis nu vi alle konsekvent spørger biograf-personalet, om reklamen bliver vist foran den film, vi skal til at købe billet til, og i tilfælde af et "ja" enten skærer ansigter eller bare afbryder handlen, mon så ikke de forstår et vink med en vognstang?
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#9 myggen 20 år siden

#5: Undskyld mig, men har Nordisk Film ikke kontrol over de reklamer som bliver vist? Er det da påbudt ved lov, at vise H&M-reklamer inden en film, eller har de kontraktligt forpligtet sig til, ikke selv at vælge hvem de handler med? Men det er sikkert ikke helt ved siden af, de har sandsynligvis udliciteret reklameforretningen, og derfor afgivet al kontrol over, hvad de selv viser. Spader.

(Og ja, jeg ved godt det ikke er din skyld, det her er blot harme over Nordisk Film.)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#10 azathoth 20 år siden

#9: Jeg forstår din frustration, men svaret blev desværre ikke uddybet yderligere.

Skriv ny kommentar: