Gravatar

#1 davenport 12 år siden

Nu har jeg længe gået og grublet over noget, der kom sig af, at min kæreste udklædte min 1årige dreng i et snehvideoutfit og syntes han var åh, så sød. "Se ham! Er han ikke bare dejlig???"
Og jeg måtte altså sige nej. Det kan da godt være han så sjov ud i et disneykostume, men jeg mener altså grundlæggende ikke det er noget en dreng skal klædes ud i. Det ville have været noget andet, havde det været et Postmand Perkostume eller en politiuniform.
Og før der går for meget debat i den, så spurgte min kæreste selvfølgelig med det samme "Jamen, hvad hvis han bliver bøsse??"
Jeg kunne kun svare at det må være op til ham selv, og ikke vil have nogen som helst indvirkning på om jeg elsker ham eller ej, for det er ikke det sagen drejer sig om. Og jeg tvivler også på at de fleste bøsser så klæder sig ud i dametøj, det er vidst noget helt andet.
Men hvad er det der lige nu gør, at drenge ikke må være drenge og vise versa?
Jeg mener at man skal lege med det der ligger til sit køn, og ikke skal påtvinges at være sådan multikønnet, som nogen bla. i Sverige lige nu mener at man skal være.
Hvad er der blevet af alt det her "cowboy & Indianer" osv.? Hvorfor skal verden pludselig være så forbandet blandet?
Min søn skal lege med biler og Star Wars, min datter skal lege med Barbie og killinger. Er det virkelig så forkert? Det har da virket indtil nu, og det er gået meget godt..

Hvad er jeres syn på det her?

Og Lad mig sige med det samme: Det har INTET med bøssehad eller noget i den retning at gøre, men om man ikke må have lov at være dreng/pige, og få det til at fungere på den måde.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#2 Richard Burton 12 år siden

#1 Væn dig til det. Det hedder ikke han eller hun. Det hedder hen! Lad være og påtving drengen et rollemønster, som fastholder ham i en patriarkalsk forestilling. Omfavn intetkønnet, omfavn kvinder urinere stående, kvindekvoter og lad nu blot den næste generation forsumpe totalt i skilsmisserater tæt på de 100%, fordi ingen bortset fra få kvinder, gider bløddyr, som fuldkommen har mistet deres maskuline identitet.

Længe leve missoiret! Lemmet er død, kussomaten længe leve!
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#3 MOVIE1000 12 år siden

#2 Får mig til at tænke på hvis Hitler var en kvinde :O
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4 Richard Burton 12 år siden

#1 Derudover! Find din gamle legetøj cowboy riffel frem og giv ham cowboy hat på. Se gamle sort hvid cowboy film med ham. Krimier. Film noirs og sig hvor fantastisk flot og cool det ser ud med hat og jakkesæt. Vis ham Humbrey Bogart slå en kvinde og fortæl ham hvad

"I haven't seen a dame that couldn't take a smack in the face" betyder og husk og le. Sig så "hun må jo kunne lide det", når hun siger han bare kan fløjte, hvis han vil se hende igen.

Vis ham the Duke, John Wayne hamre indianere ned og sig, "sådan går en mand" og husk og sig, sønnike skal lægge mærke til, hvor trofast kvinden står og laver med ved kødgryderne og venter på ham, når han kommer hjem.

Og når så du hører klager over din børneopdragelse, så bare sig til sønnike:

"Bare rolig junior. Du bliver fuldstændig normal, bare vent og se!!! Dine kammerater derimod ..."
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#5 MMB 12 år siden

MOVIE1000 (3) skrev:
#2 Får mig til at tænke på hvis Hitler var en kvinde :O

Der er en kvinde i det lokale supermarked, hvis overskæg får mig til at tvivle på, om Hitler ikke også var en kvinde.
Gravatar

#6 MOVIE1000 12 år siden

Foeller (5) skrev:
Der er en kvinde i det lokale supermarked, hvis overskæg får mig til at tvivle på, om Hitler ikke også var en kvinde.

Tag lige et billed :D
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#7 stoffer 12 år siden

Uden helt at tage stilling synes jeg det er spøjst hvordan jeg ikke ville have det store problem med en pige der legede med drengeting eller blev klædt ud som en cowboy eller noget andet "drenget, hvorimod jeg ville studse ret meget over en dreng der var klædt ud som en prinsesse eller lignende.

Generelt synes jeg nok at man skal lade børn lege med hvad de har lyst til når de har udviklet en mening herom. Indtil da ved jeg sgu ikke hvad man skal gøre.
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#8 Slettet Bruger [1601834018] 12 år siden

Jeg har ikke den store holdning til dette, da jeg ikke selv planlægger at få børn, men umiddelbart synes jeg bar', at man skal lade ungerne lege med hvad de har lyst til og så naturligvis involvere sig i hvad ungerne laver, så man bedre kan forholde sig til om hvad de laver er godt eller skidt.
Gravatar

#9 HelmerJ 12 år siden

Legetøjet er jo bare en fysisk forlængelse af fantasien, så længe vi ikke snakker det nye elektriske legetøj der leger med sig selv. Har det svært med alt de udstyr børnene skal bruge for at lege. Tror det er meget mere vigtigt lærer dem at indrage deres fantasi i deres legetøj, end hvad de egentligt leger med.
Da jeg var lille legede mig og en kammerat en del med barbie med min søster, men det det var druk hor og spritkørsel i hendes lyserøde Corvette. Ikke lige helt sikker på hvordan vi nåede til konklusionen, men karakterene skulle altid være sprit stive når der sku køres bil, også Matchbox, GI Joe's... Endda Turtles.

Lidt drag udklædning er der, så vidt jeg ved, meget få der er døde af.
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#10 Patriarch 12 år siden

Nu skal du fandeme mande dig op og klæde drengen i et Vader costume. Og skal han endelig være prinsesse skal det selvfølgelig være prinsesse Leia. Kom nu ind i kulturkampen!
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: