Ud af alle hans film har jeg kun set Funny Games, men den er godt nok også elendig. Jeg fatter ikke, at festivalen inviterer ham, hvis det skulle være en af hans mere vellykkede film, og jeg fatter ikke, at Haneke nu tilsyneladende har tænkt sig at vende tilbage til den fuser.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
#3 - Ikke enig. Synes Funny Games (ligesom alle hans øvrige værker) er en fremragende film.
Derudover lyder det til at være en højst besynderlig sag. Haneke virker ikke som en arrogant exentriker, som f.eks. Trier - og derfor havde jeg ikke forventet sådan et stunt fra hans side...
Nej, han er vist ret flink. Jeg læste for ikke så længe siden et interview med ham af Bo Green Jensen (Weekendavisens anmelder og forfatter ind i mellem), hvor Bo Green skrev om første gang han mødte Haneke. Efter at have set hans film forventede Bo Green at Haneke ville være sådan en sort klædt desperado intellektuel, men i stedet var han den her velklædte, høflige og venligt imødekommende mand. Da de så mødes godt og vel 5 år senere kunne Haneke endda stadig huske ham.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Synes Funny Games er Haneke's svageste værk pånær Das Schloß, men ville stadig give den 7/10. Jeg var lamslået da jeg hørte han ville lave amerikansk remake af den. INGEN film fortjener at få et remake, og Haneke er typen jeg ikke i min vildeste fantasi troede kunne finde på det. Meget skuffende.
Mht. den filmfestival kan jeg ikke forestille mig andet, end at han har en god grund. Ellers er det da for alvor begyndt at ramle for ham.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
#1 filmz-Bruce 19 år siden
Ikke særlig pænt af Haneke!
Der skal stå UNÅDE!!! :)
#2 Yoda 19 år siden
#3 nakalay 19 år siden
#4 JannikAnd 19 år siden
Derudover lyder det til at være en højst besynderlig sag. Haneke virker ikke som en arrogant exentriker, som f.eks. Trier - og derfor havde jeg ikke forventet sådan et stunt fra hans side...
#5 Benway 19 år siden
Nej, han er vist ret flink. Jeg læste for ikke så længe siden et interview med ham af Bo Green Jensen (Weekendavisens anmelder og forfatter ind i mellem), hvor Bo Green skrev om første gang han mødte Haneke. Efter at have set hans film forventede Bo Green at Haneke ville være sådan en sort klædt desperado intellektuel, men i stedet var han den her velklædte, høflige og venligt imødekommende mand. Da de så mødes godt og vel 5 år senere kunne Haneke endda stadig huske ham.
#6 JannikAnd 19 år siden
#7 Morbid 19 år siden
Mht. den filmfestival kan jeg ikke forestille mig andet, end at han har en god grund. Ellers er det da for alvor begyndt at ramle for ham.
#8 dolphinfriendly 19 år siden
#9 filmz-Bruce 19 år siden
#10 JannikAnd 19 år siden