Gravatar

#1 filmz-Bruce 19 år siden

Michael Haneke publicly denounced by the Moscow International Film Festival

Ikke særlig pænt af Haneke!

Der skal stå UNÅDE!!! :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2 Yoda 19 år siden

Alvorlige beskyldninger, må man sige. Det kunne være interessant at få Hanekes version også.
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#3 nakalay 19 år siden

Ud af alle hans film har jeg kun set Funny Games, men den er godt nok også elendig. Jeg fatter ikke, at festivalen inviterer ham, hvis det skulle være en af hans mere vellykkede film, og jeg fatter ikke, at Haneke nu tilsyneladende har tænkt sig at vende tilbage til den fuser.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#4 JannikAnd 19 år siden

#3 - Ikke enig. Synes Funny Games (ligesom alle hans øvrige værker) er en fremragende film.

Derudover lyder det til at være en højst besynderlig sag. Haneke virker ikke som en arrogant exentriker, som f.eks. Trier - og derfor havde jeg ikke forventet sådan et stunt fra hans side...
Gravatar

#5 Benway 19 år siden

Nej, han er vist ret flink. Jeg læste for ikke så længe siden et interview med ham af Bo Green Jensen (Weekendavisens anmelder og forfatter ind i mellem), hvor Bo Green skrev om første gang han mødte Haneke. Efter at have set hans film forventede Bo Green at Haneke ville være sådan en sort klædt desperado intellektuel, men i stedet var han den her velklædte, høflige og venligt imødekommende mand. Da de så mødes godt og vel 5 år senere kunne Haneke endda stadig huske ham.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#6 JannikAnd 19 år siden

#5 - Har også læst interviewet, og ja, mit indtryk er også, at Haneke er en rolig og sympatisk mand.
Gravatar

#7 Morbid 19 år siden

Synes Funny Games er Haneke's svageste værk pånær Das Schloß, men ville stadig give den 7/10. Jeg var lamslået da jeg hørte han ville lave amerikansk remake af den. INGEN film fortjener at få et remake, og Haneke er typen jeg ikke i min vildeste fantasi troede kunne finde på det. Meget skuffende.

Mht. den filmfestival kan jeg ikke forestille mig andet, end at han har en god grund. Ellers er det da for alvor begyndt at ramle for ham.
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#8 dolphinfriendly 19 år siden

Hmm synes også det lyder underligt, der er sikkert en anden side i sagen der ikke er kommet frem endnu.

Gravatar

#9 filmz-Bruce 19 år siden

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#10 JannikAnd 19 år siden

Hmmm... Så er årsagen er hans amerikanske genindspilning af Funny Games? Dårlig stil...

Skriv ny kommentar: