Gravatar

#21 Yoda 18 år siden

Ang. Canal+ kanalerne, så lader det desværre til, at de sender mange af filmene i forkert format. Jeg passer for tiden hus hos svigerforældrene - der har den store luksuspakke - og ville se "Kiss Kiss Bang Bang" i går, da jeg aldrig havde set den. Desværre blev den sendt i Full Frame, hvilket må siges at være en streg i regningen :-(

Sidste uge så jeg bl.a. "An American Hauntng" og "Pretty Persuasion", der begge er 2.35:1 - men som blev vist i Full Frame - that sucks!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#22 filmz-vassago 18 år siden

Mon de har indstillet det rigtigt, eller får de signalet konverteret et sted fra? Nu skriver du at mange af filmen bliver sendt i det forkerte format, det har jeg nu ikke oplevet, og et kig på dagens program viser også noget andet:

Canal+ Film1 - kun 1 film er ikke i 16:9.
Canal+ Film2 - her er alle filmene i 16:9, på nær dem omkring midnat ;)
Canal+ Film3 - 3 film ikke i 16:9
Canal+ FilmHD

og det kan indskydes at lyden er DD5.1
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#23 Yoda 18 år siden

Jeg skal ikke kunne sige, om de får signalet konverteret et sted fra, men at de ikke har indstillet det rigtigt er en klar mulighed :-) Kan man evt. selv indstille signalet, så filmene bliver vist i korrekt format?
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#24 filmz-vassago 18 år siden

Er det via satellit, fællesantenne, selector eller andet?

Jeg havde på et tidspunkt en reciever der kunne køre, wide, letterboxed - og en pan/scan ting den selv lavede. Den skal så stå på wide hvis man har 16:9, letterboxed og pan/scan ved 4:3 - måske der er en lign. mulighed. Hvis det er fra fællesantennen, så er det muligt at de gør det der, som med DR. De sender det letterboxed på det analoge og 16:9 på det digitale net.
Gravatar

#25 filmz-jonasgr 18 år siden

#17 Ja de sender mange af de nyere film, som de så genudsender et hav af gange. Jeg kan jo så også sige at du vrøvler når du siger at der faktisk er en masse at se. Men det er jo individuelt hvad man gerne vil se.

Jeg går selv meget op i sport og synes derfor at canal+sport er en fin kanal. Ikke at jeg vil betale for den, der hvor jeg er flyttet hen. Seriemæssigt er Canal+ også ok med, selv om de sender det på mærkelige tidspunkter.
Film ser aldrig i fjernsynet og de film som canal+ sender er ikke meget værd. Der er måske 3-4 stykker om måneden der er noget værd, hvis man ikke allerede har set dem.

Så det jeg ser i fjernsynet er sport, serier og nyhedsprogrammer. For at få det, skal jeg betale for en masse andre programmer som jeg aldrig ser. Det synes jeg i hvert fald ikke er rimeligt.

Angående min far, så tegnede han abonnement på canal digital i december for første gang nogensinde. Om han vil beholde skal jeg ikke kunne sige. Jeg vil personligt ikke betale til det i hvert fald.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#26 filmz-vassago 18 år siden

Det skifter jo på månedsbasis, og på en dag som igår sendte de bare med de film jeg lige skrev over 35 timers film. Det må jo siges at være svært at nå på bare 24 - vælger man at se bare 4 timer, så har man til 9 dage, og med den udveksling der, kommer der jo flere til løbende. Klart vil man støde på de samme film flere gange på det forskellige platforme.

Jeg vil garantere at man kan se mindst mindst 3-4 timers film hver dag, samt et hav af serier, aktuelle programmer og nyheder uden at du kommer til at se det samme.

Klart er det individuelt hvad man vil se, men derfor kan man da ikke sige "der er aldrig noget på tv" - uden at være helt galt på den...
Gravatar

#27 Yoda 18 år siden

De har en VisionDigital box...

Har lige forsøgt at ændre i opsætningen. Når jeg går ind i dens menu, kan jeg vælge imellem to formater 16:9 eller 4:3 - intet derimellem! Ligegyldigt hvilket format jeg forsøger, så vises filmen i Full Frame 4:3. Lige nu sender C+1 "Charlie and the Chocolate Factory", og jeg kan ikke få den vist i korrekt format - lortebox!

Havde tænkt mig at se "Mr. and Mrs. Smith" i aften, men gider sgu ikke, hvis jeg skal tvinges til at få den i beskåret format - tro dog næppe, at jeg går glip af det helt store ;-)
Gravatar

#28 filmz-vassago 18 år siden

Er det fra Stofa, og har de kun den ene kanal Canal+?
Gravatar

#29 Yoda 18 år siden

Ja, det tror jeg nok, at det er....Nej, de har C+ 1,2,3
Gravatar

#30 Yoda 18 år siden

Nej, det er vidst CanalDigital, at de får signal fra...

Skriv ny kommentar: