Nej det synes jeg på ingen måde er flueknepperi, et signal sendt afsted i hhv. 256, 512, 1024 og når det er "ekstremt" 2048 ser ikke pænt ud. Det er megakomprimeret, det er lagger for sygt - og jeg sidder på en 10mbit. Det er muligt at nogen synes det ser ok ud, men i forhold til hvad? Jeg ser ikke TV på min computer, og tvivler på at en særlig stor procentdel af den danske befolkning gør.
Hvis man tager 3 ganske alm LCD'er og smider hhv et alm analog signal på fra alm antenne eller lign., et DTT signal og et signal fra ens computer - så er jeg slet ikke i tvivl om hvad der er bedst, og hvad der vil blive fravalgt - især hvis man skal betale f.eks 699,- for et Sputnik abo. der er meget begrænset mht udvalget - ingen film og pt. kun to serier.
og igen snakker vi nu og her - ikke hvordan det evt. kan se ud om 5 eller 10 år.
"jeg håber da bare at folkene bag disse ting træder ud af 1980'erne og prøver at komme med en smule nytænkning på tv-området."
Jeg er da sikker på at mange gerne vil tænke nyt, det udtalte Discovery og TV2 bl.a. som ikke stod i vejen for betaling pr. kanal - og det vil folk jo gerne have - bare ikke når de pludselig ser hvad de så skal give ekstra.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Og på min computer er oplevelsen anderledes, så er vores oplevelser bare forskellige og så er der vel ingen grund til at bruge mere krudt på at diskutere det? :) Jeg sidder med en 20Mbit forbindelse men har også prøvet Joost på mindre forbindelser og andre computere, hvor det har kørt fint.
Men det ændrer jo stadig ikke på at det max er 2mbit, langt under hvad der er "standarden" for et tv-signal. Det er og bliver net tv - og ikke alm. tv.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Zatto er måske værd at nævne. Det er godt nok ikke on-demand, men giver mulighed for at tage ARD,ZDF,DR1,DR2,TV2,NRK1,NRK2,SVT1,SVT2,TVP Polonia(mystisk polsk kanal) over nettet. Ganske fint hvis man mangler nogle af disse kanaler i sin tv-pakke.
#51 filmz-vassago 18 år siden
Hvis man tager 3 ganske alm LCD'er og smider hhv et alm analog signal på fra alm antenne eller lign., et DTT signal og et signal fra ens computer - så er jeg slet ikke i tvivl om hvad der er bedst, og hvad der vil blive fravalgt - især hvis man skal betale f.eks 699,- for et Sputnik abo. der er meget begrænset mht udvalget - ingen film og pt. kun to serier.
og igen snakker vi nu og her - ikke hvordan det evt. kan se ud om 5 eller 10 år.
"jeg håber da bare at folkene bag disse ting træder ud af 1980'erne og prøver at komme med en smule nytænkning på tv-området."
Jeg er da sikker på at mange gerne vil tænke nyt, det udtalte Discovery og TV2 bl.a. som ikke stod i vejen for betaling pr. kanal - og det vil folk jo gerne have - bare ikke når de pludselig ser hvad de så skal give ekstra.
#52 filmz-Kadann 18 år siden
Og på min computer er oplevelsen anderledes, så er vores oplevelser bare forskellige og så er der vel ingen grund til at bruge mere krudt på at diskutere det? :) Jeg sidder med en 20Mbit forbindelse men har også prøvet Joost på mindre forbindelser og andre computere, hvor det har kørt fint.
#53 filmz-vassago 18 år siden
#54 filmz-Kadann 18 år siden
Ja ja da. :)
#55 davenport 18 år siden
Ligesom Joost.
Kender kun tv-links.co.uk til at se noget på..
#56 Kisbye 18 år siden
Det er godt nok ikke on-demand, men giver mulighed for at tage ARD,ZDF,DR1,DR2,TV2,NRK1,NRK2,SVT1,SVT2,TVP Polonia(mystisk polsk kanal) over nettet.
Ganske fint hvis man mangler nogle af disse kanaler i sin tv-pakke.
http://zattoo.com/ (gratis, kræver dog oprettelse af bruger)