Suk, det ser ikke ud til at gå godt med de store episke film fra de sidste 10 år. Jeg havde forventet mig mere af The New World, en film jeg havde set mere frem til end Gladiator.
Selvom man ikke kan se alt af et screenshot, så ser det ud til, at filmen på en eller anden måde lider mht. detaljer. Man kan ikke altid udlede brug af DNR, det kan også være et andenrangs transfer, eller noget efterbehandling, som har fucket det op. Det ser ok ud, langt bedre end Gladiator, men desværre ikke oppe i toppen. Synd for så billedskøn film :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1451 Gladiator er en parodi! Man har brugt den gamle master fra DVD udgaven. Theatrical og extended cuts har fået vidt forskellig behandling. Theatrical har fået boostet skarpheden, så EE nu fremtræder. Der er blevet brugt DNR, for detaljer i hud er udtværet. Man skal blot se de scener, hvori der nu indgår extended cut scener, så ser man forskellen, for de scener fejler ingenting. Pile der før kunne ses er nu ikke til at se, fordi filtering har fjernet dem. Hvid tekst ryster (ringing) og der er halos omkring. Forfærdeligt!
Gladiator ser kanon ud, men jeg kan desværre ikke komme de +5 meter væk fra lærredet, som er nødvendig for at nyde filmen :(
Venter utålmodigt på anmeldelser fra blu-ray.com, highdefdigest.com og forhåbentlig Robert Harris fra hometheaterforum. Der skal noget skrig og skrål til, som dengang da Fifth Element kom til, så kan det være Ridley Scott får fingeren ud og ikke vil være det bekendt. Den disc, bør simpelthen skiftes ud.
#1458 Nemlig :( Det er simpelthen for ringe, at HDTV udsendelser basker en ny blu-ray udgave. Tænk man har brugt den samme gamle master på en af de mest ventede mainstream film og så givet den en efterbehandling af 3. grad!!! Men jeg tror desværre, at det er et fåtal, som vil bemærke alle fejlene, hvorfor jeg håber, at anmelderne virkelig går i clinch med denne, især Robert Harris, da hans ord om teknisk kvalitet tidligere har haft effekt.
Jeg havde sgu regnet med, at Ridley Scott, efter Blade Runner, var på tæerne med kvalitet. Men her får han sgu fingeren af mig! Gladiator overlever jeg, men fucker han Alien op på samme måde ... nej, det vil jeg ikke engang tænke :(
Alien-kvartetten har bare at se perfekt ud. Og HDTV-problematikken minder mig om Escape from New York... hvis man har adgang til en god master, hvor svært kan det så være at fiske den frem i stedet for at lave noget crap?
#1451 filmz-Bruce 15 år siden
Selvom man ikke kan se alt af et screenshot, så ser det ud til, at filmen på en eller anden måde lider mht. detaljer. Man kan ikke altid udlede brug af DNR, det kan også være et andenrangs transfer, eller noget efterbehandling, som har fucket det op. Det ser ok ud, langt bedre end Gladiator, men desværre ikke oppe i toppen. Synd for så billedskøn film :(
#1452 chronaden 15 år siden
Den anmeldelse har nu stadig imponeret nok til jeg skal have den hjem, men havde også håbet på et transfer på højde med "Apocalypto".
#1453 The Insider 15 år siden
#1451, Gladiator ser ikke fantastisk ud på Blu? ØV!
#1454 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#1455 filmz-Bruce 15 år siden
Gladiator ser kanon ud, men jeg kan desværre ikke komme de +5 meter væk fra lærredet, som er nødvendig for at nyde filmen :(
#1456 The Insider 15 år siden
#1455, dæleme ikke godt nok! Sådan en film burde være reference-materiale!
#1457 filmz-Bruce 15 år siden
Hvad siger du til dette extendede cut billede og fra den samme scene theatrical?
Extended versus theatrical
Extended versus theatricral
HDTV versionen
Anden HDTV version
Fucking blu-ray EE
Disgrace :(
Venter utålmodigt på anmeldelser fra blu-ray.com, highdefdigest.com og forhåbentlig Robert Harris fra hometheaterforum. Der skal noget skrig og skrål til, som dengang da Fifth Element kom til, så kan det være Ridley Scott får fingeren ud og ikke vil være det bekendt. Den disc, bør simpelthen skiftes ud.
#1458 The Insider 15 år siden
#1459 filmz-Bruce 15 år siden
Jeg havde sgu regnet med, at Ridley Scott, efter Blade Runner, var på tæerne med kvalitet. Men her får han sgu fingeren af mig! Gladiator overlever jeg, men fucker han Alien op på samme måde ... nej, det vil jeg ikke engang tænke :(
#1460 The Insider 15 år siden