#3730 Det er dog i Frankrig. Det er ikke rigtig til at finde ud af, med de Kubrick udgivelser i år. Lolita og Barry Lyndon udkommer også i Frankrig i marts og der har været decideret nævnt, at der skulle komme en stor Kubrick boks i år. Jeg vil helst ikke begynde at købe enkeltudgivelser, hvis den ultimative boks skulle komme i år, som der er nævnt. Jeg kan dog heller ikke bare se bort fra Barry Lyndon, som pt. er min nummer 1 ønskede udgivelse på blu-ray :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#3732 Du har helt ret :( Jeg har adskillige på ønskelisten, Jacques Demy og Bresson film og flere franske klassikere, men det er hundedyrt fra Amazon.fr :(
Jeg overvejer Vinyan og Martyrs på BD. Jeg kan godt lide gyser- horror film, men sætter store krav for kvaliteten, eftersom jeg synes netop den genre er præget af ufattelig meget lort. Udfra hvad jeg kan læse mig til i anmeldelser på blu-ray.com, så ser disse ud til at være seværdige. Kan nogen give lidt input?
ADVARSEL! Minimale SPOILERS for MARTYRS i det følgende:
Jeg har ikke hørt om den første, men MARTYRS kan jeg ikke umiddelbart forestille mig er noget for dig. Den er ekstremt grafisk explicit - nok en af de mest grafiske film fra det sidste tiår.
Den har mange tilhængere, men personligt synes jeg, at den er sådan lidt "meh"...
Den starter som en interessant og skræmmende historie om en pige, der vil hævne et overgreb, der engang er blevet begået mod hende, og som sammen med en veninde invaderer en families hus for at straffe dem.
Men midtvejs skifter den så fuldstædigt gear og fortælling og bliver ret beset til det, nogle vil kalde for en "torturfilm". Det forsøger den så at legitimere med en fantastisk historie om en hemmelig organisation, der er på jagt efter svar om det store ukendte, altså døden. Men den spiller sine kort bevidst tvetydigt, så man ender med at sidde tilbage med en fornemmelse af, at instruktøren ikke rigtigt har gjort sig klart, hvad han vil med det hele.
Jeg har ellers ikke noget mod åbne slutninger, men her virker det bare som en doven løsning - som om instruktøren har villet tilføje antydningen af en dybde, der ikke er dækning for.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#3739 Ok, det lyder ikke som mig. Vinyan lyder interessant og så mener jeg, at en anden film, gyser eller horror, er kommet i 2010, med en ret stor futuristisk by opsætning. Jeg mener blu-ray.com anmeldte den fornylig, men kan ikke finde den. Nogle som har hørt om den?
#3731 Bruce 14 år siden
#3732 El vez 14 år siden
#3733 Bruce 14 år siden
#3734 Bruce 14 år siden
YES!!!!!!!!!!!!!!!!!
#3735 elwood 14 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3736 Bruce 14 år siden
#3737 McPeter 14 år siden
http://www.axelmusic.com/list?advsearch=1&hits...
Fik Invasion, Informant og Invention of Lying på BD for ca. 130kr i alt.
#3738 Bruce 14 år siden
#3739 Thomsen 14 år siden
Jeg har ikke hørt om den første, men MARTYRS kan jeg ikke umiddelbart forestille mig er noget for dig. Den er ekstremt grafisk explicit - nok en af de mest grafiske film fra det sidste tiår.
Den har mange tilhængere, men personligt synes jeg, at den er sådan lidt "meh"...
Den starter som en interessant og skræmmende historie om en pige, der vil hævne et overgreb, der engang er blevet begået mod hende, og som sammen med en veninde invaderer en families hus for at straffe dem.
Men midtvejs skifter den så fuldstædigt gear og fortælling og bliver ret beset til det, nogle vil kalde for en "torturfilm". Det forsøger den så at legitimere med en fantastisk historie om en hemmelig organisation, der er på jagt efter svar om det store ukendte, altså døden. Men den spiller sine kort bevidst tvetydigt, så man ender med at sidde tilbage med en fornemmelse af, at instruktøren ikke rigtigt har gjort sig klart, hvad han vil med det hele.
Jeg har ellers ikke noget mod åbne slutninger, men her virker det bare som en doven løsning - som om instruktøren har villet tilføje antydningen af en dybde, der ikke er dækning for.
#3740 Bruce 14 år siden
Jo der var den. Enter the Void, åbenbart fra 2009.