Gravatar

#4181 Thomsen 14 år siden

Jep, de kommer som kaldet. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#4182 Fellaheen 14 år siden

JannikAnd (4174) skrev:
Holy mother fucker! Samtlige udgivelser skal hjem til Jannik.

Af hvilke afveje får du tilsendt Criterion-dvd'er hjem til Danmark?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#4183 JannikAnd 14 år siden

KeyserSöze (4182) skrev:
Af hvilke afveje får du tilsendt Criterion-dvd'er hjem til Danmark?

JannikAnd (4180) skrev:
Gud ske tak og lov for Planet Axels sommer fragtpriser!

Svar nok? Og sig mig lige en gang... En gut som dig - der er så begejstret for æstetikere - ser vel BD?
Gravatar

#4184 Bruce 14 år siden

Twilight Time label will appeal to '50s, '60s film buffs

Nyt udgivelsesselskab ser dagens lys!!! På vej

John Hustons "The Kremlin Letter"
Richard Fleischers "Violent Saturday"
Fate Is the Hunter
April Love
"The Egyptian

Twilight Time vil fokusere på

"The common denominator is that these are, for the most part, '50s and '60s widescreen classics."
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#4185 Bruce 14 år siden

Grand Prix får glødende anmeldelse. En allerede fantastisk udgivelse på HD DVD får nu åbenbart det lydspor, man ikke turde håbe på. Endelig kan de gamle F1 maskiners motorer nydes for fuld kraft. Den perfekte partner til Le Mans, for en herlig racer aften!
Gravatar

#4186 Slettet Bruger [693029259] 14 år siden

#4185 -

Det undrer mig faktisk ofte, at ældre film kun får et DD-lydspor. Selvfølgelig er det langtfra alle film, der kan bære et surround-lydspor, eller blot stereo, men i stedet for et komprimeret mono-spor, kunne de da give os et lossless dual-mono-spor.
Gravatar

#4187 Fellaheen 14 år siden

#4183 - Jo men, problemet er jo at æstetikerne ikke rigtig er udkommet på BD. Jeg glæder mig dog meget til udgivelsen af Offret i juli! Derudover er jeg ikke så meget format-fetishist, Spejlet bliver nok ikke meget bedre, når den engang udkommer på blu-ray.

--

Den eneste Tarkovskij-film jeg stadig ikke ejer er Nostalghia - nogen der ved hvor man få fat i den? Der findes et glimrende DVD-rip et sted, men jeg tror stadig ikke helt det yder den retfærdighed. Og nogen der iøvrigt ved om man kan få fat i en dvd-version af Sokurovs "The Lonely Voice of Man"?
Die Geburt der Tragödie aus dem Geiste der Kino
Gravatar

#4188 Bruce 14 år siden

#4187 Der må jeg lægge mig i fodsporet på Jannik :) Gary Tooze fra DVDBeaver var 'også' først og fremmest 'filmmand', men efter introduktionen af HD DVD og Blu-ray skrev han i sine anmeldelser:

Although I never wanted to become one of those guys who focused 'too much' on image and sound quality - I find HD is swiftly pushing me in that direction.

Og jeg forstår ham.

Nu har jeg ikke set Tarkovskij, men indtil dato synes jeg netop, at de største oplevelser ved at se HD, enten har været proportionalt med filmskaberens æstetiske evner eller også blot se "de gamle" film restaureret, så de fremstår som nye idag. Således f.eks. at se Sound of Music for 15. gang og så føle, at man aldrig har set filmen før, eller nydt den så intenst, det er for mig virkelig et bevis for HD's potentiale.

En film som Last of the Mohicans, som jeg faktisk aldrig har følt det store for og aldrig opfattet som et stort visuelt værk, er nu pludselig i den nyeste restaurerede inkarnation fuldkommen overdådig og har mangedoblet nydelsen af at se denne, blot for dens billedside.

Jeg har svært ved at tro, at netop Tarkovskijs film, ikke skulle vinde meget stort, hvis de kommer i HD udgivelser.
Gravatar

#4189 Steffan Rasmussen 14 år siden

The Social Network til £10,41 med danske tekster.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#4190 Bruce 14 år siden

#4189 Så er det lige oppe over, at jeg er varm!

Skriv ny kommentar: