Jeg gør mig ikke vildt meget i den genre, men har set "The Devils rejects" og den var sgu rigtig fed, hvilket jeg på ingen måde havde regnet med.
Vandt filmen sammen med "Dogma" i en slags væddemål jeg havde med en af vennerne. Betingelsen var, at taberen til gengæld skulle vælge hvilke film vinderen skulle ha'. En fed måde at få udvidet sin filmhorisont på, hvis man altså laver dealen med en ven man ikke helt deler filmsmag med.
"Dogma" var til gengæld ikke skide god.
So, at last we meet for the first time for the last time.
Nu må jeg selvfølgelig også indrømme, at det er en håndfuld år siden, at jeg så Corpses (for første og stadig eneste gang), men jeg erindrer bare, at jeg fandt æstetikken kedelig :-)
Jeg har det lige omvendt mht. House of 1000 Corpses og Devil's Rejects: Devil's Rejects var for rodet og meningsløs for mig. Jeg følte bare, at den var ligegyldig. House of 1000 Corpses kan til gengæld minde for meget om endnu en TCM-pastiche, men den vandt mig med sine fantastisk farverige figurer og den udknaldede drejning med dokotoren, den tager i sidste del.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Zombie's valg af skuespillere i både house of 1000 corpses og devils rejects er helt fantastisk. Ingen pretty Boys men masser af ar, hudorme og skæve tænder. Musikken i devils rejects passer perfekt Freebird. Og så har han en evne med dialog og karakterer som minder mig lidt om Tarantino. William forsythe er fremragende som hævnlysten sherif. Pisse ærgerligt at han ikke fik mere ud af halloween genindspilningen og den kun endte med at være seværdig. Og halloween 2 er noget værre rod.
Bæveren om Criterions udgivelse af On the Waterfront:
Criterion have created the most complete Blu-ray package in recorded memory! Unreal. On the Waterfront is presented, restored, and in a variety of presentation formats coupled with critical acumen from some of the finest film analysts. So much is covered - accentuating appreciation with the film looking and sounding equally as brilliant. THIS is what owning a digital library is all about and Criterion's extensive efforts here make this a centerpiece for any fans Blu-ray collection. STRONGLY recommended!
Bæveren om Criterions udgivelse af On the Waterfront:
Criterion have created the most complete Blu-ray package in recorded memory! Unreal. On the Waterfront is presented, restored, and in a variety of presentation formats coupled with critical acumen from some of the finest film analysts. So much is covered - accentuating appreciation with the film looking and sounding equally as brilliant. THIS is what owning a digital library is all about and Criterion's extensive efforts here make this a centerpiece for any fans Blu-ray collection. STRONGLY recommended!
Det lyder rigtig godt.
Fans af Woody Allen som gerne vil have DK tekst på sine blu-ray kan nu bestille Annie Hall og Manhattan i Sverige med Nordisk cover dvs den udgivelse der på et eller andet tidspunkt kommer herhjemme. Da jeg ikke har fået fat på de amerikanske udgaver endnu var det nærliggene at bestille de svenske. Jeg bestilte dem hos Kvarnvideo.se som endte med at være billigst. Portoen er dyr 100 svenske til gengæld koster de kun 79 Svenske pr stk. Kom af med 222 danske for begge to inkl porto. Og modtog dem 2 dage efter bestilling. Cdon vil have 129 pr stk
"As Good as it Gets", der indtil nu kun har været tilgængelig som dyr limited edition-udgivelse fra amerikanske Twilight Time udkommer i norden den 22/5.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#6598, jeg har i øvrigt Twilight Time-udgaven, og transferet er desværre ikke frygteligt meget bedre end dvd'ens, og ud over et Isolated Score, er der vistnok intet ekstramateriale... :-/ Håber den nordisk disk bliver bedre.
#6591 Åkepool 12 år siden
Vandt filmen sammen med "Dogma" i en slags væddemål jeg havde med en af vennerne. Betingelsen var, at taberen til gengæld skulle vælge hvilke film vinderen skulle ha'.
En fed måde at få udvidet sin filmhorisont på, hvis man altså laver dealen med en ven man ikke helt deler filmsmag med.
"Dogma" var til gengæld ikke skide god.
#6592 The Insider 12 år siden
#6593 Thomsen 12 år siden
#6594 zombieman 12 år siden
#6595 PredatorX 12 år siden
#6596 JannikAnd 12 år siden
#6597 zombieman 12 år siden
Det lyder rigtig godt.
Fans af Woody Allen som gerne vil have DK tekst på sine blu-ray kan nu bestille Annie Hall og Manhattan i Sverige med Nordisk cover dvs den udgivelse der på et eller andet tidspunkt kommer herhjemme.
Da jeg ikke har fået fat på de amerikanske udgaver endnu var det nærliggene at bestille de svenske.
Jeg bestilte dem hos Kvarnvideo.se som endte med at være billigst. Portoen er dyr 100 svenske til gengæld koster de kun 79 Svenske pr stk.
Kom af med 222 danske for begge to inkl porto. Og modtog dem 2 dage efter bestilling. Cdon vil have 129 pr stk
#6598 Thomsen 12 år siden
#6599 The Insider 12 år siden
#6600 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"