Billigt nok og sød komedie. Meget dateret i dens forsøg på at være sjov måske, men jeg nød den (har købt den for noget tid siden. Kender komikerparret fra min barndom).
#52 - Jeg har faktisk aldrig set den, selvom jeg kan huske, at jeg har set et eller andet Abbott og Costello på tv i min barndom. Men den regnes af mange som en del af den oprindelige Frankenstein-cyklus fra Universal, fordi den falder indenfor teorien om, at genrefilm med tiden (som publikums interesse for en bestemt historie svinder) bliver mere og mere udvandede, indtil de til sidst ender som rene parodier/ spoof-film. Så jeg glæder mig til at se den, selvom jeg nu ikke forventer de store latterbrøl. :-)
Der er vist også lavet en, hvor de møder mumien, kan det passe?
den regnes af mange som en del af den oprindelige Frankenstein-cyklus fra Universal, fordi den falder indenfor teorien om, at genrefilm med tiden (som publikums interesse for en bestemt historie svinder) bliver mere og mere udvandede, indtil de til sidst ender som rene parodier/ spoof-film.
Det lyder meget plausibelt og de holder også monstrene tæt op ad de oprindelige. Og ikke at forglemme, så er det jo sidste (og kun anden) gang at vi møder Bela Lugosi i rollen som Dracula (men det er jeg sikker på, du ved langt mere om end jeg:)
ABBOTT AND COSTELLO MEET FRANKENSTEIN (dual-format) til CDN$ 9.99 hos amazon.ca. Den er officielt OOP.
NIGHTMARE ON ELM STREET COLLECTION (BD) til US$ 25.99 hos amazon.com.
Takker Abbott and Costello er bestilt
Arrow har annonceret deres titler som udkommer i Januar til Marts
Phantom of the paradise (De Palmer) Hell comes to frogtown (Jackson & Kizer) Hellgate (Levey) The killers (Siegel) The stuff (Cohen) Pit stop (Hill) White of the eye (Cammell) Sullivans travels (Sturges) Blind womans curse (Ishii) Cheeky (Brass) Frivolous Lola (Brass)
Lige en hurtig heads-up, hvis man overvejer at anskaffe sig MoC's LATE MIZOGUCHI-boks, der udkommer på BD her en af dagene.
Zavvi/ The Hut har efter sigende allerede udsolgt, og Kevin fra MoC har meddelt, at Eureka selv kun har mindre end 50 tilbage, resten er forudbestilt. Amazon har dem stadigvæk, men man skal nok ikke tøve for længe.
Det blev oprindeligt sagt, at boksen kun ville udkomme i ét oplag af 2000 nummererede eksemplarer, fordi single-udgivelserne af de to første af filmene næsten ikke solgte meget, og fordi MoC er tæt på at miste rettighederne og ikke vil fornye dem. Kevin skrev dog i sin meddelelse forleden, at "første oplag på 2000 eksemplarer" var tæt på at være udsolgt, så måske overvejer de at lave endnu et oplag, før rettighederne definitivt udløber?
Barnes & Noble skulle ifølge rygterne holde 50% udsalg på Criterion igen fra den 5/11-2/12 - altså næsten en måned denne gang.
Alle mine egne forsendelser fra dem har været sendt gennem et andet EU-land først, så selvom der er enkelte historier om folk, der er blevet snuppet i tolden, så er risikoen nok lille.
#7051 Thomsen 11 år siden
ABBOTT AND COSTELLO MEET FRANKENSTEIN (dual-format) til CDN$ 9.99 hos amazon.ca. Den er officielt OOP.
NIGHTMARE ON ELM STREET COLLECTION (BD) til US$ 25.99 hos amazon.com.
#7052 Fredag 11 år siden
#7053 Thomsen 11 år siden
Der er vist også lavet en, hvor de møder mumien, kan det passe?
#7054 Tenebrae 11 år siden
Hold That Ghost
Abbott and Costello Meet the Invisible Man
Abbott and Costello Meet Dr. Jekyll and Mr. Hyde
Abbott and Costello Meet the Mummy
"Hold That Ghost" er herlig og minder lidt om Bob Hopes "The Ghost Breakers".
#7055 Fredag 11 år siden
#7056 zombieman 11 år siden
Takker Abbott and Costello er bestilt
Arrow har annonceret deres titler som udkommer i Januar til Marts
Phantom of the paradise (De Palmer)
Hell comes to frogtown (Jackson & Kizer)
Hellgate (Levey)
The killers (Siegel)
The stuff (Cohen)
Pit stop (Hill)
White of the eye (Cammell)
Sullivans travels (Sturges)
Blind womans curse (Ishii)
Cheeky (Brass)
Frivolous Lola (Brass)
#7057 Thomsen 11 år siden
Zavvi/ The Hut har efter sigende allerede udsolgt, og Kevin fra MoC har meddelt, at Eureka selv kun har mindre end 50 tilbage, resten er forudbestilt. Amazon har dem stadigvæk, men man skal nok ikke tøve for længe.
Det blev oprindeligt sagt, at boksen kun ville udkomme i ét oplag af 2000 nummererede eksemplarer, fordi single-udgivelserne af de to første af filmene næsten ikke solgte meget, og fordi MoC er tæt på at miste rettighederne og ikke vil fornye dem. Kevin skrev dog i sin meddelelse forleden, at "første oplag på 2000 eksemplarer" var tæt på at være udsolgt, så måske overvejer de at lave endnu et oplag, før rettighederne definitivt udløber?
Kan forudbestilles hos amazon.co.uk og her: http://www.eurekavideo.co.uk/offers/new.html
#7058 Thomsen 11 år siden
Barnes & Noble skulle ifølge rygterne holde 50% udsalg på Criterion igen fra den 5/11-2/12 - altså næsten en måned denne gang.
Alle mine egne forsendelser fra dem har været sendt gennem et andet EU-land først, så selvom der er enkelte historier om folk, der er blevet snuppet i tolden, så er risikoen nok lille.
#7059 rockysds 11 år siden
#7060 MMB 11 år siden