Så er de første titler her. Deadwood, Sopranos og LOTR i HD-DVD. Ingen blu-ray endnu. Forbandet!!!
Announced Titles Those marked with an asterisk are day and date with regular DVD
Fox Behind Enemy Lines, Blu-ray Disc, April Fantastic Four, Blu-ray Disc, April Ice Age, Blu-ray Disc, April Kiss of the Dragon, Blu-ray Disc, April The League of Extraordinary Gentlemen, Blu-ray Disc, April Two undisclosed sci-fi titles (50 GB), Blu-ray Disc, June+
HBO Deadwood, HD DVD, TBD The Sopranos , HD DVD, TBD
Lionsgate Dune, Blu-ray Disc, May Lord of War, Blu-ray Disc, May Rambo: First Blood, Blu-ray Disc, May Reservoir Dogs, Blu-ray Disc, May Saw, Blu-ray Disc, May Terminator 2: Judgment Day, Blu-ray Disc, May The Devil's Rejects, Blu-ray Disc, May The Punisher, Blu-ray Disc, May Total Recall, Blu-ray Disc, May See No Evil*, Blu-ray Disc, TBD
New Line Lord of the Rings Trilogy, HD DVD, TBD
Paramount Aeon Flux, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Four Brothers, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Lara Croft: Tomb Raider, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Mission: Impossible, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Mission: Impossible 2, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Sahara, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Sky Captain and the World of Tomorrow, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June The Italian Job, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June The Manchurian Candidate, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Tim Burton's Sleepy Hollow, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June U2: Rattle and Hum, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June We Were Soldiers, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June Mission: Impossible 3, Blu-ray Disc/HD DVD, TBD
Sony A Knight's Tale, Blu-ray Disc, May Black Hawk Down (50 GB), Blu-ray Disc, May Bram Stoker's Dracula, Blu-ray Disc, May Charlie's Angels: Full Throttle, Blu-ray Disc, May Desperado, Blu-ray Disc, May For a Few Dollars More, Blu-ray Disc, May Hitch, Blu-ray Disc, May House of Flying Daggers, Blu-ray Disc, May Kung Fu Hustle, Blu-ray Disc, May Legends of the Fall, Blu-ray Disc, May Resident Evil Apocalypse, Blu-ray Disc, May Robocop, Blu-ray Disc, May Sense and Sensibility, Blu-ray Disc, May Species, Blu-ray Disc, May Stealth, Blu-ray Disc, May SWAT, Blu-ray Disc, May The Bridge on the River Kwai (50 GB), Blu-ray Disc, June+ The Fifth Element (uncompressed audio), Blu-ray Disc, May The Guns of Navarone, Blu-ray Disc, May The Last Waltz (uncompressed audio), Blu-ray Disc, May XXX, Blu-ray Disc, June+ Underworld Evolution*, Blu-ray Disc, TBD
Universal Apollo 13, HD DVD, March Cinderella Man, HD DVD, March Doom, HD DVD, March Jarhead, HD DVD, March Serenity, HD DVD, March The 40-Year-Old Virgin, HD DVD, March The Bourne Supremacy, HD DVD, March The Chronicles of Riddick, HD DVD, March U-571, HD DVD, March Van Helsing, HD DVD, March
Warner Batman Begins, HD DVD, March 28 Constantine, HD DVD, March 28 Million Dollar Baby, HD DVD, March 28 Phantom of the Opera, HD DVD, March 28 Twister, HD DVD, March 28 Harry Potter and the Goblet of Fire, HD DVD, April 11 Lethal Weapon, HD DVD, April 11 The Last Samurai, HD DVD, April 11 Training Day, HD DVD, April 11 Unforgiven, HD DVD, April 11 Goodfellas, HD DVD, April 25 Kiss Kiss Bang Bang, HD DVD, April 25 Swordfish, HD DVD, April 25 The Matrix, HD DVD, April 25 Blazing Saddles, HD DVD, May 9 Dukes of Hazzard, HD DVD, May 9 Full Metal Jacket, HD DVD, May 9 Rumor Has It*, HD DVD, May 9 Syriana*, HD DVD, May 9 Terminator 3: Rise of the Machines, HD DVD, May 9 Charlie & Chocolate Factory, HD DVD, May 16 Ocean’s Twelve, HD DVD, May 16 The Green Mile: Special Edition, HD DVD, May 16 Troy, HD DVD, May 16 Poseidon*, HD DVD, TBD Superman Returns*, HD DVD, TBD
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Hmm.. men hvad med afspillerne? Jeg synes ikke rigtigt jeg har set andet end sære prototyper på diverse show og hvis de er sat i produktion, hvad hulen kommer de så til at koste?
Toshiba, HD-XA1, $800, HD DVD, March Toshiba, HD-A1, $500, HD DVD, March Pioneer Elite, BDP-HD1, $1800, Blu-ray Disc, April Samsung, BD-1000, $1000, Blu-ray Disc, April Panasonic, N/A, $1000, Blu-ray Disc, June Sony, BDP-S1, N/A, Blu-ray Disc, June Philips, N/A, N/A, Blu-ray Disc, June+ Sharp, N/A, N/A, Blu-ray Disc, June+ LG Electronics, HD199, N/A, HD DVD, TBD LG Electronics, BD199, N/A, Blu-ray Disc, TBD RCA, HDV-5000. $500, Blu-ray Disc, April
500$ for den billigste.. den bliver godt nok smådyr på det danske marked og så er det med garanti ikke ligefrem ekstra pimpness afspillere vi har med at gøre. :)
#7 Jeg vil klart lægge penge til side til HD titler i fremtiden. F.eks. når nye titler kommer, så vil jeg ikke købe dem på DVD, men spare op, så man kan købe dem på HD, den dag eet format har vundet. Skal sgu ikke stå med 100 film i et ubrugeligt format om 2 år.
Nu kan de kæmpe deres lort og forhåbentlig få en meget meget lousy start på deres salg.
Tror I ikke der kan blive plads til to formater? Jeg mener hvis der bliver lavet afspillere hurtigt, der kan æde begge dele, så bliver det vel at sammenligne med DD51/DTS eller lignende. Jeg tror home entertainment markedet er vokset betydeligt siden VHS/Betamax-dagene.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Det kommer vel an på om filmselskaberne har tænkt sig at støtte begge formater. Personligt gider jeg ikke at have både en dvd-afspiller, en hd-dvd.afspiller, en blu-ray-afspiller, en laserdisc-afspiller og en cd-afspiller stående. :)
Det er muligt at der kommer blu-ray eller hd-dvd afspillere som også napper dvd, men spørgsmålet er jo så bare om de også har indbygget de forskellige skaler-sager, så ens dvd'ere ser lækre ud, selv på hdtv.
Jeg er træt af det her... Nu har jeg over 300 film, og jeg bliver altså nervøs for hvad der skal ske. Jeg har med vilje ikke fulgt så meget med i nyheder om de nye formater, for så kan jeg ikke sove om natten. Hvad kommer en film til at koste, så? Sikkert en del mere end man giver for en dvd i dag...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#1 filmz-Bruce 19 år siden
Announced Titles
Those marked with an asterisk are day and date with regular DVD
Fox
Behind Enemy Lines, Blu-ray Disc, April
Fantastic Four, Blu-ray Disc, April
Ice Age, Blu-ray Disc, April
Kiss of the Dragon, Blu-ray Disc, April
The League of Extraordinary Gentlemen, Blu-ray Disc, April
Two undisclosed sci-fi titles (50 GB), Blu-ray Disc, June+
HBO
Deadwood, HD DVD, TBD
The Sopranos , HD DVD, TBD
Lionsgate
Dune, Blu-ray Disc, May
Lord of War, Blu-ray Disc, May
Rambo: First Blood, Blu-ray Disc, May
Reservoir Dogs, Blu-ray Disc, May
Saw, Blu-ray Disc, May
Terminator 2: Judgment Day, Blu-ray Disc, May
The Devil's Rejects, Blu-ray Disc, May
The Punisher, Blu-ray Disc, May
Total Recall, Blu-ray Disc, May
See No Evil*, Blu-ray Disc, TBD
New Line
Lord of the Rings Trilogy, HD DVD, TBD
Paramount
Aeon Flux, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Four Brothers, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Lara Croft: Tomb Raider, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Mission: Impossible, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Mission: Impossible 2, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Sahara, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Sky Captain and the World of Tomorrow, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
The Italian Job, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
The Manchurian Candidate, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Tim Burton's Sleepy Hollow, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
U2: Rattle and Hum, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
We Were Soldiers, Blu-ray Disc/HD DVD, May/June
Mission: Impossible 3, Blu-ray Disc/HD DVD, TBD
Sony
A Knight's Tale, Blu-ray Disc, May
Black Hawk Down (50 GB), Blu-ray Disc, May
Bram Stoker's Dracula, Blu-ray Disc, May
Charlie's Angels: Full Throttle, Blu-ray Disc, May
Desperado, Blu-ray Disc, May
For a Few Dollars More, Blu-ray Disc, May
Hitch, Blu-ray Disc, May
House of Flying Daggers, Blu-ray Disc, May
Kung Fu Hustle, Blu-ray Disc, May
Legends of the Fall, Blu-ray Disc, May
Resident Evil Apocalypse, Blu-ray Disc, May
Robocop, Blu-ray Disc, May
Sense and Sensibility, Blu-ray Disc, May
Species, Blu-ray Disc, May
Stealth, Blu-ray Disc, May
SWAT, Blu-ray Disc, May
The Bridge on the River Kwai (50 GB), Blu-ray Disc, June+
The Fifth Element (uncompressed audio), Blu-ray Disc, May
The Guns of Navarone, Blu-ray Disc, May
The Last Waltz (uncompressed audio), Blu-ray Disc, May
XXX, Blu-ray Disc, June+
Underworld Evolution*, Blu-ray Disc, TBD
Universal
Apollo 13, HD DVD, March
Cinderella Man, HD DVD, March
Doom, HD DVD, March
Jarhead, HD DVD, March
Serenity, HD DVD, March
The 40-Year-Old Virgin, HD DVD, March
The Bourne Supremacy, HD DVD, March
The Chronicles of Riddick, HD DVD, March
U-571, HD DVD, March
Van Helsing, HD DVD, March
Warner
Batman Begins, HD DVD, March 28
Constantine, HD DVD, March 28
Million Dollar Baby, HD DVD, March 28
Phantom of the Opera, HD DVD, March 28
Twister, HD DVD, March 28
Harry Potter and the Goblet of Fire, HD DVD, April 11
Lethal Weapon, HD DVD, April 11
The Last Samurai, HD DVD, April 11
Training Day, HD DVD, April 11
Unforgiven, HD DVD, April 11
Goodfellas, HD DVD, April 25
Kiss Kiss Bang Bang, HD DVD, April 25
Swordfish, HD DVD, April 25
The Matrix, HD DVD, April 25
Blazing Saddles, HD DVD, May 9
Dukes of Hazzard, HD DVD, May 9
Full Metal Jacket, HD DVD, May 9
Rumor Has It*, HD DVD, May 9
Syriana*, HD DVD, May 9
Terminator 3: Rise of the Machines, HD DVD, May 9
Charlie & Chocolate Factory, HD DVD, May 16
Ocean’s Twelve, HD DVD, May 16
The Green Mile: Special Edition, HD DVD, May 16
Troy, HD DVD, May 16
Poseidon*, HD DVD, TBD
Superman Returns*, HD DVD, TBD
#2 filmz-Kadann 19 år siden
#3 filmz-Bruce 19 år siden
Toshiba, HD-XA1, $800, HD DVD, March
Toshiba, HD-A1, $500, HD DVD, March
Pioneer Elite, BDP-HD1, $1800, Blu-ray Disc, April
Samsung, BD-1000, $1000, Blu-ray Disc, April
Panasonic, N/A, $1000, Blu-ray Disc, June
Sony, BDP-S1, N/A, Blu-ray Disc, June
Philips, N/A, N/A, Blu-ray Disc, June+
Sharp, N/A, N/A, Blu-ray Disc, June+
LG Electronics, HD199, N/A, HD DVD, TBD
LG Electronics, BD199, N/A, Blu-ray Disc, TBD
RCA, HDV-5000. $500, Blu-ray Disc, April
#4 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg tror bare at jeg nøjes med at hoppe på en ny dvd-afspiller i første omgang og lader de kære firmaer kæmpe lidt længere.
#5 filmz-Bruce 19 år siden
#6 filmz-Kadann 19 år siden
Fuck 'em ;)
#7 filmz-Bruce 19 år siden
Nu kan de kæmpe deres lort og forhåbentlig få en meget meget lousy start på deres salg.
#8 gi-jones 19 år siden
#9 filmz-Kadann 19 år siden
Det kommer vel an på om filmselskaberne har tænkt sig at støtte begge formater. Personligt gider jeg ikke at have både en dvd-afspiller, en hd-dvd.afspiller, en blu-ray-afspiller, en laserdisc-afspiller og en cd-afspiller stående. :)
Det er muligt at der kommer blu-ray eller hd-dvd afspillere som også napper dvd, men spørgsmålet er jo så bare om de også har indbygget de forskellige skaler-sager, så ens dvd'ere ser lækre ud, selv på hdtv.
#10 davenport 19 år siden
Nu har jeg over 300 film, og jeg bliver altså nervøs for hvad der skal ske. Jeg har med vilje ikke fulgt så meget med i nyheder om de nye formater, for så kan jeg ikke sove om natten.
Hvad kommer en film til at koste, så? Sikkert en del mere end man giver for en dvd i dag...