Jeg tror ikke der er noget at blive nervøs over. Formatet starter i år, dvs entusiaster og folk med for mange penge vil prøve det og vi andre får mulighed for at læne os tilbage og tålmodigt se hvad det er for noget.
Man kan f.eks vente til PS3 bliver udgivet, der følger et blu-ray drev med, så er man fri for at betale ekstra for en dyr afspiller i første omgang.
Dertil kommer at man skal have et HD-apparat af enelleranden art. Der er en del der allerede har semi-HD udstyr såsom projektorer der kan køre 1280x720, men man skal op i 1900x1000 for at få fuld udnyttelse af de nye formater.
Der kommer til at gå en rum tid inden det slår igennem og DVD vil stadig være det mest populære format et godt stykke tid fremover.
Der hvor jeg selv vil passe på, er genudgivne titler der også kommer på HD. Jeg vil nok tænke mig om en ekstra gang før jeg gen-anskaffer mig en titel, hvis der er udsigt til at få en endnu lækrere udgivelse om et halvt års tid.
Og husk: De dvd'er du har bliver ikke dårligere af at et nyt format er på vej :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at udskifte hele samlingen, det vil simpelthen blive for dyrt. :)
Med få undtagelser, så vil jeg ganske sikkert beholde mine tv-serier på dvd, da det alligevel er begrænset hvor meget ekstra man får ud af dem i HD.. dog kunne "Band of Brothers" nok komme på tale.. og så længe vi kan få afspillere som Oppo, Samsung o.s.v. med skaler-teknologi, så har dvd-samlingen stadig en lang levetid.
Det er jo slet ikke sikkert at hr. og fru danmark hopper på disse medier, ligemeget hvor meget selskaberne presser på. Selvom den almindelige befolkning sikkert er blevet mere opmærksom på diverse elektroniske dimser, så kan man aldrig vide sig sikker på om de vil tage imod et helt nyt format.. fordi, hvorfor skulle da gøre det, når de har dvd, som leverer et godt billede og en god lyd og som samtidig er billigt.
Ok, tak i 2. :) Det var et par forklaringer jeg kunne bruge til noget. Jeg tror det bliver svært at overbevise vores forældres generation om at investere i et nyt format (igen). Det er ikke længe siden mine gamle fik surround og dvd og et par lækre Dalihøjtalere. De ved stadig ikke hvordan man tænder for lortet, så der sker ikke så meget i stuen. De er heller ikke interesseret i at lære det, fordi det ikke betyder så meget for dem. Så jeg tror ikke de ville være interesseret i noget nyt igen. Og det er jo tit den generation der har råd til det, uden at skulle sidde under bankrådgiverens bord og ydmyge sig selv.
Men jeg elsker da kvalitet, jeg synes bare man bliver fuppet hurtigere og hurtigere. Alt går så hurtigt med teknik. Og man har ingen chance for at følge med. Jeg tror ikke engang, at selvom jeg var rig, at jeg kunne eller gad at følge med.
shrug..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
jeg tror også problemet bliver, at far og mor er ligeglade. Og mange andre også. Det er langt fra alle der er ligesom os herinde. Jeg var på besøg hos en gut sidste weekend, der sad og så film stort set dagen lang. Han havde ikke lavet meget andet i to uger. Og alligevel gjorde han det på et ældgammelt 28" hvor billedrøret var så ramponeret, at selve billedet kun fyldte halvdelen af skærmen og forvrængede det så Universal logoet lignede et æg! Jeg var dybt rystet i min grundvold.
Men den slags folk vil sgu nok ikke bruge penge på et nyt format.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Ja, det er sært med den slags mennesker. Ligesom Mads Mikkelsens karakter i Bleeder, der ser film helæe tiden, men ikke har andet end et 14´´ at se det på. Jeg tror at en ny verden kunne åbne sig for den slags folk..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Tag fx mine forældre, de har ingen DVD afspiller endnu, og får det først når VHS bliver 'Out of Print'. De er ikke vilde med alt den teknologi, og har blandt andet heller ikke Dankort. :)
Men jeg ryger på Blu-ray vognen med PS3, også må vi jo se tiden an. Der går dog en del tid før jeg får 1900x1000 HD tv, hvilket der da heller ikke er voldsomt mange på marked nu (HD-Ready - 1200x700, nej tak!). Så det er først når SED tv for alvor slår igennem at der sker noget, og til den tid koster en HD/Blu-ray afspiller sikkert ikke mere end en DVD afspiller i dag.
Forreste, er det bare mig eller er det primært actionfilm som kommer først? Hvorfor T3 når vi kan have T2? Etc. Men det er jo selvfølgelig den bedste måde lige at vise kvaliteten. Eller.
#19 - Ja, men vil en HD/Blu-ray afspiller kunne sluge den? Er det ikke den hvor der har været problemer med at afspille den hvis man ikke boede i USA, eller tager jeg fejl igen? ;)
#11 El vez 19 år siden
Man kan f.eks vente til PS3 bliver udgivet, der følger et blu-ray drev med, så er man fri for at betale ekstra for en dyr afspiller i første omgang.
Dertil kommer at man skal have et HD-apparat af enelleranden art. Der er en del der allerede har semi-HD udstyr såsom projektorer der kan køre 1280x720, men man skal op i 1900x1000 for at få fuld udnyttelse af de nye formater.
Der kommer til at gå en rum tid inden det slår igennem og DVD vil stadig være det mest populære format et godt stykke tid fremover.
Der hvor jeg selv vil passe på, er genudgivne titler der også kommer på HD. Jeg vil nok tænke mig om en ekstra gang før jeg gen-anskaffer mig en titel, hvis der er udsigt til at få en endnu lækrere udgivelse om et halvt års tid.
Og husk: De dvd'er du har bliver ikke dårligere af at et nyt format er på vej :)
#12 filmz-Kadann 19 år siden
Jeg har bestemt heller ikke tænkt mig at udskifte hele samlingen, det vil simpelthen blive for dyrt. :)
Med få undtagelser, så vil jeg ganske sikkert beholde mine tv-serier på dvd, da det alligevel er begrænset hvor meget ekstra man får ud af dem i HD.. dog kunne "Band of Brothers" nok komme på tale.. og så længe vi kan få afspillere som Oppo, Samsung o.s.v. med skaler-teknologi, så har dvd-samlingen stadig en lang levetid.
#13 filmz-Kadann 19 år siden
Det er jo slet ikke sikkert at hr. og fru danmark hopper på disse medier, ligemeget hvor meget selskaberne presser på. Selvom den almindelige befolkning sikkert er blevet mere opmærksom på diverse elektroniske dimser, så kan man aldrig vide sig sikker på om de vil tage imod et helt nyt format.. fordi, hvorfor skulle da gøre det, når de har dvd, som leverer et godt billede og en god lyd og som samtidig er billigt.
#14 davenport 19 år siden
Det var et par forklaringer jeg kunne bruge til noget.
Jeg tror det bliver svært at overbevise vores forældres generation om at investere i et nyt format (igen).
Det er ikke længe siden mine gamle fik surround og dvd og et par lækre Dalihøjtalere. De ved stadig ikke hvordan man tænder for lortet, så der sker ikke så meget i stuen. De er heller ikke interesseret i at lære det, fordi det ikke betyder så meget for dem.
Så jeg tror ikke de ville være interesseret i noget nyt igen. Og det er jo tit den generation der har råd til det, uden at skulle sidde under bankrådgiverens bord og ydmyge sig selv.
Men jeg elsker da kvalitet, jeg synes bare man bliver fuppet hurtigere og hurtigere. Alt går så hurtigt med teknik. Og man har ingen chance for at følge med.
Jeg tror ikke engang, at selvom jeg var rig, at jeg kunne eller gad at følge med.
shrug..
#15 gi-jones 19 år siden
Men den slags folk vil sgu nok ikke bruge penge på et nyt format.
#16 davenport 19 år siden
Ligesom Mads Mikkelsens karakter i Bleeder, der ser film helæe tiden, men ikke har andet end et 14´´ at se det på.
Jeg tror at en ny verden kunne åbne sig for den slags folk..
#17 gi-jones 19 år siden
#18 filmz-712 19 år siden
Tag fx mine forældre, de har ingen DVD afspiller endnu, og får det først når VHS bliver 'Out of Print'. De er ikke vilde med alt den teknologi, og har blandt andet heller ikke Dankort. :)
Men jeg ryger på Blu-ray vognen med PS3, også må vi jo se tiden an. Der går dog en del tid før jeg får 1900x1000 HD tv, hvilket der da heller ikke er voldsomt mange på marked nu (HD-Ready - 1200x700, nej tak!). Så det er først når SED tv for alvor slår igennem at der sker noget, og til den tid koster en HD/Blu-ray afspiller sikkert ikke mere end en DVD afspiller i dag.
Forreste, er det bare mig eller er det primært actionfilm som kommer først? Hvorfor T3 når vi kan have T2? Etc. Men det er jo selvfølgelig den bedste måde lige at vise kvaliteten. Eller.
#19 filmz-vassago 19 år siden
#20 filmz-712 19 år siden