Cyberzed og yoshimura - tak for forklaringen. Måske kunne een af jer tænke sig at oprette en tråd for andre ignoranter som mig, hvor I forklarer ovenstående; altså, hvor man kan finde de aktuelle toldkurser, hvor meget gebyr for toldpålægning er, og links til toldlommeregnere osv. Med andre ord, alt man bør vide før man bestiller uden for EU, mht. told/moms. Det kunne være rart at have en dedikeret tråd man kan konsultere.
#39 Aaaaah nu er jeg med....jeg havde ikke set de havde en der hed toldkurser inde på valutakurser.dk :) Nevermind then :)
Det eneste der mangler nu er at man kan indtaste kommatal på told lommeregneren for lige nu her er den jo ret relevant, da de fleste meget gerne vil udenom at læse told&skat's udregningsmetode
Så mangler vi bare, at toldvæsenets medarbejdere også bliver enige om, hvordan deres regler skal tolkes og håndhæves (jvf. debatten om, hvorvidt bagatelgrænsen er inklusive eller eksklusive forsendelse).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#43 jf. de paragraffer jeg fandt inde hos dem da jeg rettede i den oprindelige told lommeregner, der var hos malamute, skrev alle at porto skal indregnes i bagatelgrænsen
"For CD'ere og/eller DVD'ere skal der betales en told svarende til 3,5 pct. af CD'ens og/eller DVD'ens værdi tillagt forsendelsesomkostninger, samt moms på 25 pct. af CD'ens og/eller DVD'ens værdi tillagt told og forsendelsesomkostninger"
#44: Øh, dit citat nævner så godt nok ikke noget om, hvorvidt bagatelgrænsen er inklusive eller eksklusive forsendelsesomkostninger :o)
Men jeg har selv fået svar fra en medarbejder hos T&S, der sagde, at de 80 kroner er inklusive forsendelsesomkostninger, men jeg har dog aldrig selv oplevet at få pålagt told m.m., og jeg har købt masser af ting, der har kostet lige under 80 kroner for varen alene (men 100-120 med forsendelse).
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#46 Jamen, det er jo netop, når du fortolder varen. Citatet siger ikke noget om, hvordan reglerne er, når man skal bestemme, om forsendelsen overhovedet skal fortoldes.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
"Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og evt. fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og evt. punktafgift"
ved godt der står kan, men i told&skat sammenhæng er det vel det samme som skal :) kunne huske jeg havde set det et eller andet sted derinde, men det gik lige lidt stærkt med at poste det første citat :)
Vil lige påpege at told lommeregneren ikke pålægger told/moms på ordre under 80.- dette gælder også selvom fragten koster 1000.- har lige tjekket (mente dog også at det stod sådan inde på told og skat, men kan ikke lige finde det igen)
#41 21 år siden
Måske kunne een af jer tænke sig at oprette en tråd for andre ignoranter som mig, hvor I forklarer ovenstående; altså, hvor man kan finde de aktuelle toldkurser, hvor meget gebyr for toldpålægning er, og links til toldlommeregnere osv.
Med andre ord, alt man bør vide før man bestiller uden for EU, mht. told/moms. Det kunne være rart at have en dedikeret tråd man kan konsultere.
Nå, men tilbage til los topicos...
#42 cyberzed 21 år siden
Det eneste der mangler nu er at man kan indtaste kommatal på told lommeregneren for lige nu her er den jo ret relevant, da de fleste meget gerne vil udenom at læse told&skat's udregningsmetode
#43 filmz-yoshimura 21 år siden
Så mangler vi bare, at toldvæsenets medarbejdere også bliver enige om, hvordan deres regler skal tolkes og håndhæves (jvf. debatten om, hvorvidt bagatelgrænsen er inklusive eller eksklusive forsendelse).
#44 cyberzed 21 år siden
"For CD'ere og/eller DVD'ere skal der betales en told svarende til 3,5 pct. af CD'ens og/eller DVD'ens værdi tillagt forsendelsesomkostninger, samt moms på 25 pct. af CD'ens og/eller DVD'ens værdi tillagt told og forsendelsesomkostninger"
#45 filmz-yoshimura 21 år siden
Men jeg har selv fået svar fra en medarbejder hos T&S, der sagde, at de 80 kroner er inklusive forsendelsesomkostninger, men jeg har dog aldrig selv oplevet at få pålagt told m.m., og jeg har købt masser af ting, der har kostet lige under 80 kroner for varen alene (men 100-120 med forsendelse).
#46 cyberzed 21 år siden
#47 nakalay 21 år siden
#48 cyberzed 21 år siden
"Varer, der sælges via internet, annonceres typisk til en pris uden told, moms, punktafgift og evt. fragt. Det betyder med andre ord, at den samlede varepris kan beregnes som den annoncerede pris, tillagt transportomkostninger, told og moms og evt. punktafgift"
ved godt der står kan, men i told&skat sammenhæng er det vel det samme som skal :) kunne huske jeg havde set det et eller andet sted derinde, men det gik lige lidt stærkt med at poste det første citat :)
#49 Scherlund 21 år siden
#50 cyberzed 21 år siden