Gravatar

#51 nakalay 21 år siden

#50 Hvorfor? Det er, så vidt jeg ved, korrekt.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#52 Corgan 21 år siden

Kan I ikke skrive i en anden tråd ang. denne told-ting? De sidste 19 posteringer omhandler kun dette. D.v.s. 20 nu...
Gravatar

#53 Scherlund 21 år siden

Undskylder lige med det samme for at tilføje endnu off-topic kommentar til denne tråd.

PostDK, som jo varetager told opkrævningen, siger følgende:

..."Hvis varens værdi er:

* under 10 euro (pr. 1. februar 2003 ca. 74 kr.), opkræves hverken told, moms eller fortoldningsgebyr.
* over 10 euro, betales 25 % moms af både varens pris og transportomkostningerne, eventuelt told og afgifter samt fortoldningsgebyr.
"...

Der er tre ting som umiddelbart lige springer mig i øjnene. Det første er at PostDK sætter den nederste grænse til 10 euro og ikke de 80 kr., som told og skat bruger.

Det andet er at der bruges termen "varens værdi" i den første sætning og senere "...både varens pris og transportomkostningerne, eventuelt told og afgifter samt fortoldningsgebyr...". Dette må betyde at PostDK opfatter varens pris er lig med varens værdi (i stik modsætning til hvad jeg selv mener). Betydningen af PostDKs definition må være at det helt er op til den PostDK medarbejder, der får forsendelsen i hånden om der skal moms på eller ej.

Det tredje er at PostDK slet ikke tager højde for at der ikke skal betales told af forsendelser hvis værdi er under 22 euro.
Gravatar

#54 filmz-yoshimura 21 år siden

#53 Læs mit svar i den nye tråd "Toldlommeregner".
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#55 Scherlund 21 år siden

Her er så lidt til dem der gerne vil have et godt tilbud:
Jin-Roh Speciel Edition (3-Disc) til $19,99 + $14,95 fragt hos rightstuf.com.
Dette er den samme version som den her (Underlig nok står denne til at være en 1 disc version, men hvis man læser beskrivelsen kan man se at det er en 3 disc)
Gravatar

#56 lagoni 21 år siden

- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#57 The Insider 21 år siden

Apropos told, nogen der ved om der kommer told på varer fra Play.com?
War. War never changes.
Gravatar

#58 filmz-yoshimura 21 år siden

#57: Ja, de sender så vidt jeg ved fra Jersey.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#59 El vez 21 år siden

Secret Window R2/4 med dk subs til 99kr:
http://www.axelmusic.dk/productDetails/93177310212...
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#60 gi-jones 21 år siden

Jeg har lige bestilt Taken (10 afsnit) til 150,- hos Axel.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: