Gravatar

#721 chandler75 13 år siden

# 719 + 720

På Filmz er det så heldigt, at man som bruger har mulighed for at bidrage til sidens indhold. Funktionen hedder "Indsend nyhed" og har efterhånden otte år på bagen.

En anden mulighed er selvfølgelig at bidrage til sidens indhold ved at brokke sig i forummet.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#722 Thomsen 13 år siden

Touchy much?

Nu sidder du mig bekendt og får penge for dit arbejde på sitet, så hvorfor i alverden skulle jeg gøre det for dig?

Jeg undrer mig over din vægtning af nyhedsstoffet, når du ikke af dig selv tager en historie op, der trods alt har haft tyngde nok til at blive bragt i flere af landets aviser og i programmer på tv. At en skuespillers TV-SERIE stopper er åbenbart vigtigere stof for denne filmside, end at der er ballade i den danske filmbranche?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#723 elwood 13 år siden

Altså jeg har ikke hørt noget om det her før det nævnes nu her, så nyheder kan godt glippe for en vil jeg da mene.

Det kan godt være at der er nogle folk der ganske enkelt måske har overset de her ting... bare en tanke.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#724 elwood 13 år siden

Hvis jeg har forstået rigtig, så hvis en nyhed indsendes, altså blot et link, hvis den er aktuel nok, men der ikke står noget i den, altså indsendelsen af nyheden, så er der "blot" en admin der redigere den og tager "æren" for den ikke ?

Jeg tænker bare om det er kravet at den skal være udarbejdet, for at den blir bragt, hvis nu man er ligeglad med ens navn står på den.

Jeg synes det meget sjov og se ens brugernavn poppe op, men hvis nu ikke man lige mener man har tiden, kan man så blot linke til en nyhed, for at gøre opmærksom på den, og så kan den blive lavet, hvis den har relevans ?
Gravatar

#725 chandler75 13 år siden

Thomsen (722) skrev:
Nu sidder du mig bekendt og får penge for dit arbejde på sitet, så hvorfor i alverden skulle jeg gøre det for dig?

Du kunne gøre det for dine med-brugere på Filmz, som, du mener, ville have gavn af nyheden?

Jeg har mange andre opgaver på sitet end at skrive nyheder. Filmz er derfor stadig afhængig af frivillige kræfter, og vi har derfor også ulønnede nyhedsskribenter, der skriver, fordi de godt kan lide at skrive og bidrage med nyheder. De første syv år af Filmz' levetid skrev jeg selv de første par tusind nyheder uden at få betaling - fordi jeg gerne ville opbygge og bidrage til et fedt film-site. Hvordan - eller om - man vælger at bidrage til sitet, står selvfølgelig én frit for. Aktiv forumdeltagelse er bestemt også et værdsat bidrag, men jeg har lidt svært ved at se det konstruktive i en konstant kritik af den redaktionelle linje - især uden at man selv forsøger at komme med noget.

Thomsen (722) skrev:
Jeg undrer mig over din vægtning af nyhedsstoffet, når du ikke af dig selv tager en historie op, der trods alt har haft tyngde nok til at blive bragt i flere af landets aviser og i programmer på tv. At en skuespillers TV-SERIE stopper er åbenbart vigtigere stof for denne filmside, end at der er ballade i den danske filmbranche?

Er det den med coken? Nu er Filmz jo ikke Ekko, og nej, jeg så den ikke som relevant at bringe af flere grunde. Dels fordi den var en historie, der ville blive ved med at rulle. Dermed ikke sagt, at jeg ikke ville have rettet den til og bragt den, hvis du som bruger havde indsend en velformuleret nyhed, der overholdt kriterierne for nyheder og var klar til at komme på.

# 724 Man er velkommen til blot at indsende et link, men med mindre det er til en ret obskur nyhed, er sandsynligheden for, at en af nyhedsskribenterne allerede kender den, ret stor. Vi foretrækker derfor nyheder, der er velskrevet og klar til at komme på.

Hvis der blot indsendes et link eller et par linjers tekst, skal en af nyhedsskribenterne vælge at omskrive nyheden frem for at skrive en nyhed, vedkommende selv har fundet blandt de mange andre aktuelle nyheder, der hver dag popper op.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#726 elwood 13 år siden

Man er velkommen til blot at indsende et link, men med mindre det er til en ret obskur nyhed, er sandsynligheden for, at en af nyhedsskribenterne allerede kender den, ret stor.

Ok jeg skal nok give besked når Steel 2 annoceres 8-)

Prøver så vidt muligt nu også selv og skrive nyhederne, ender dog med og sidde og rette dem konstant, da jeg aldrig er tilfreds med min formulering i teksten, men så det rart der lige er nogle flinke filmz'er der kan rette de få ting der måske lige skal ændres.
Gravatar

#727 Highland Park 13 år siden

elwood (718) skrev:
På samme måde som det her vel overses?
Muligvis, men når en verdensberømt dansk fotograf er afgået ved døden, bør det under ingen omstændigheder gå ubemærket hen på et sted som Filmz. I øvrigt gav jeg blot udtryk for kraftig undren, men det blev naturligvis opfattet som brok.

chandler75 (725) skrev:
Hvordan - eller om - man vælger at bidrage til sitet, står selvfølgelig én frit for.
Nemlig, og derfor undrer det mig, at du klandrer os for ikke at bidrage, blot fordi vi er utilfredse med den redaktionelle linie. Jeg er ikke på Filmz for at udføre et stykke arbejde, jeg intet får for. Da jeg ikke er en del af redaktionen, og derfor heller ikke har direkte indflydelse på og ansvar for den redaktionelle linie, og i forvejen ikke kan stå inde for jeres vægtning af nyheder, sladder etc. ønsker jeg ikke at deltage i løjerne.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#728 chandler75 13 år siden

# 727 Selvfølgelig er det i sidste ende Filmz-redaktionen, der har ansvaret og sætter dagsordenen for de ting, der bringes, men hvis vi får indsendt en seriøs og velskrevet nyhed fra en bruger om noget, vi måske ikke selv ville overveje at skrive om, skal der meget til for, at vi kasserer nyheden som uinteressant. På den måde har alle på Filmz mulighed for at sætte deres aftryk på nyhedsstrømmen, hvis de ønsker det.

Vi vil selvfølgelig meget gerne have kommentarer og feedback på nyheder og alt andet content, men det skal være konstruktiv kritik. Jeg synes ikke rigtig, at vi kan bruge kommentarer som "Filmz havde vel som sædvanligt mere travlt med at skrive sladdernyheder..." og "Touché" til voldsomt meget...
Gravatar

#729 Highland Park 13 år siden

chandler75 (728) skrev:
# 727 Selvfølgelig er det i sidste ende Filmz-redaktionen, der har ansvaret og sætter dagsordenen for de ting, der bringes, men hvis vi får indsendt en seriøs og velskrevet nyhed fra en bruger om noget, vi måske ikke selv ville overveje at skrive om, skal der meget til for, at vi kasserer nyheden som uinteressant. På den måde har alle på Filmz mulighed for at sætte deres aftryk på nyhedsstrømmen, hvis de ønsker det.
Ja, det har jeg skam forstået, men jeg forbeholder mig retten til at kritisere jeres redaktionelle linie og undlade at bidrage med færdigskrevne tekster.

chandler75 (728) skrev:
Vi vil selvfølgelig meget gerne have kommentarer og feedback på nyheder og alt andet content, men det skal være konstruktiv kritik. Jeg synes ikke rigtig, at vi kan bruge kommentarer som "Filmz havde vel som sædvanligt mere travlt med at skrive sladdernyheder..." og "Touché" til voldsomt meget...
Det var da heller ikke et forsøg på konstruktiv kritik men blot en simpel konstatering. Jeg forstår i det hele taget ikke, hvorfor du reagerer sådan på det. Hvis jeg på daværende tidspunkt havde kendt til nyheden, og jeg vidste, at I kunne finde på at skrive teksten, såfremt jeg sendte jer linket, så gjorde jeg gerne det. Men du kan sgu ikke klandre os for ikke at ville bruge tid på at forfatte nyhedstekster, når vi ikke føler, at vi får noget ud af det.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#730 McPeter 13 år siden

#728 - men det er vel ingen hemmelighed at jeres nyheder har bevæget sig mere over i gossip-genren - det mener jeg da I selv har udtalt sidst jeg nævnte det i forbindelse med en nyhed om at nu kunne man se den og den skuespillerinde med bare patter i et eller andet grumset screenshot her på siden. Tonen for jeres nyheder er altså en anden nu end den var for nogle år siden - fx jeres "knep min røv" overskrift for en ny trailer med Cameron Diaz. Og flere andre nyheder virker meget mere ekstrablads-agtige end tidligere.

Det kan da ikke kun have noget at gøre med hvilke nyheder I får tilsendt, men må også have at gøre med jeres redaktionelle tilgang og sidst henviste I også til antal sidevisninger, etc. Men det er jo altså ikke raket-videnskab at bare patter giver mange sidevisninger - så er det mere et spørgsmål om man måske kunne have tiltrukket mange sidevisninger på anden vis i stedet. :-)

Dog skal I samtidig have ros for jeres filmz exclusives og jeres filmz-tv. Det er ikke det hele der har min interesse, men jeg synes det virker rigtigt godt som udgangspunkt.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: