Filmen er fra 1994 og instrueret af Robert Redford.
Jeg var inde i Cinemateket og se den, da de kører en Robert Redford kavalkade i øjeblikket.
"MINI-spoiler"
Filmen udspiller sig i de sene 50'ere og er centreret omkring dette Quiz Show kaldet "21". Det ugentlige show er så populært blandt amerikanerne, at pengene vælter ind hos NBC - og folkene bag. Der er dog en masse, seerne ikke kender til, nemlig at showet er det rene fup, og en masse udspiller sig så fra dette.
Det er virkelig en underholdende film, ja faktisk et mesterværk i mine øjne. Filmen er godt instrueret og skuespillerpræstationerne er noget man sjældent ser. Især Ralph Fiennes og John Turturro spiller eminent... Der udover er 1950'er stilen fanget helt ned til den mindste detalje, man er ikke i ét sekund i tvivl om hvilken periode man befinder sig i. SE DEN
God film, men desværre har man (jeg) det med at projicere en dårlig begivenhed på hele den kontekst man oplevede den i. Så filmen en aften jeg helst vil glemme og derfor får jeg aldrig lyst til at se den igen, selvom det er en god film :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#1 filmz-bullseye 19 år siden
Filmen er fra 1994 og instrueret af Robert Redford.
Jeg var inde i Cinemateket og se den, da de kører en Robert Redford kavalkade i øjeblikket.
"MINI-spoiler"
Filmen udspiller sig i de sene 50'ere og er centreret omkring dette Quiz Show kaldet "21". Det ugentlige show er så populært blandt amerikanerne, at pengene vælter ind hos NBC - og folkene bag. Der er dog en masse, seerne ikke kender til, nemlig at showet er det rene fup, og en masse udspiller sig så fra dette.
Det er virkelig en underholdende film, ja faktisk et mesterværk i mine øjne. Filmen er godt instrueret og skuespillerpræstationerne er noget man sjældent ser. Især Ralph Fiennes og John Turturro spiller eminent... Der udover er 1950'er stilen fanget helt ned til den mindste detalje, man er ikke i ét sekund i tvivl om hvilken periode man befinder sig i. SE DEN
#2 lagoni 19 år siden
#3 El vez 19 år siden
#4 filmz-Bruce 19 år siden
#5 filmz-Koenig 19 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#6 lyspunkt 19 år siden
http://www12.cd-wow.biz/detail_results_2.php?produ...
#7 filmz-Bruce 19 år siden
#8 davenport 19 år siden
Det er vel omk. et halvt år siden jeg endelig fik den købt.
#9 filmz-bullseye 19 år siden
#10 chandler75 19 år siden