Gravatar

#1 JannikAnd 21 år siden

Hejsa...

Sidder p.t. i færd med at skrive Av-produktionsrapport til vores seneste film (en dokumentar). - Men jeg har et lille problem med vores anvendte fortæller...

Er der en der lige kan definere begreberne implicit og eksplicit fortæller?
Gravatar

#2 Michael Andersen 21 år siden

Den implicite fortæller er den skjulte fortæller (hvor historien ikke fortælles af nogle af personerne i filmen), og den eksplicite fortæller er den åbenlyse som Allan Olsen i "Den Kroniske Uskyld" :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3 JannikAnd 21 år siden

Tak skal du ha', Michael...
Gravatar

#4 filmz-vassago 21 år siden

Apropos fortællere, så synes jeg godt om Fallen :) Kan godt lide det lille twist der er vedr. fortælleren.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#5 El vez 21 år siden

#4 Yeah, det er en lækker og meget overset film!

Nogle der har den på dvd på dansk, og ved om den har det originale 2.35:1 anamorph transfer?
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#6 dvjik 21 år siden

#4 Det er den med Denzel Washington ik? Ja Det er fedt, en rigtig sej slutning.
Gravatar

#7 El Capitan 21 år siden

Er der andre der også syntes det??? Wauw... Alle jeg har spurgt synes den er mega dårlig, imens jeg selv er helt vild med den.. Ja den er desværre meget overset...
Gravatar

#8 Martindan 21 år siden

hey.. har set Fallen mange gange, men når aldrig hen til selve slutningen, da det nærmest er tradition at et eller andet skal komme i vejen for at jeg ser det.. nogen der vil sætte store spoiler advarlser op og fortælle mig slutningen????
for cryin' out loud......
Gravatar

#9 Michael Andersen 21 år siden

#8 Nej for fanden :) Sæt et "vil ikke forstyres"-skilt uden på din dør og få den så set.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#10 Martindan 21 år siden

#9 - ARGHHHHH... men ok......
for cryin' out loud......

Skriv ny kommentar: