Gravatar

#1 Tommy Kristensen 12 år siden

I forbindelse med arbejde, leder jeg efter noget info vedr. Blockbuster.

I forbindelse med en snak om Netflix, HBO - VOD mv. snakkede to kollegaer om at Blockbuster også havde meldt sig ind i kampen... Jeg har godt set at de i foråret havde en udmelding om noget VOD på Samsung-enheder - men har ikke set en nyere pressemeddelse, nu her i forbindelse med al den øvrige VOD-snak.

Hvis der skulle være en filmzer der har noget inside info, eller links til historien, så smid lige et link eller en pm.
Gravatar

#2 tiany 12 år siden

Valar morghulis
Gravatar

#3 gi-jones 12 år siden

Jeg forstår det simpelthen ikke. Har de bare besluttet sig for at gå ned med skibet - mand og mus? Jeg elsker min lokale video-butik og vi blive ved med at bruge den længe endnu, men der er ingen tvivl om at streaming/download kommer til at overtage i længden. Det har gjort det med musik, og er godt igang med bøger.

Men Blockbuster har et stærkt brand, der sagtens gradvist kunne flyttes online. Det giver for mig slet ingen mening at de ikke engang gør forsøget.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4 Tommy Kristensen 12 år siden

#2: Det er dælme nice. Du skal ha' så mange tak. De havde så hørt noget, omend ikke om VOD - men flatrate dvd/bd leje...

#3: Er det ikke ved at være nogle år siden de de havde et stærkt brand? I USA har de længe været hægtet af, og i Danmark er det eneste jeg forbinder dem med - skyhøje priser. Alle de nye tiltag der kommer sen næste tid kommer til at knække nakken på dem.
Gravatar

#5 Slettet Bruger [4146197664] 12 år siden

I Danmark er de vel kun et stærkt brand i kraft af, at de næsten er de eneste fysiske butikker på udlejningsmarkedet.

Eksisterer de stadig i USA? Døde kæden ikke helt netop p.g.a. NetFlix og lign. tjenester? Men det er da meget kvikt, hvis danskerne har lært lidt af deres amerikanske kollegaer, dog tror jeg det er lidt sent, da NetFlix netop har et godt navn, selvom man ikke har prøvet tjenesten selv.
Gravatar

#6 Tommy Kristensen 12 år siden

De erklærede sig konkurs - bl.a. fordi Netflix og Redbox udkonkurrerede på mange områder. Dish købte efterfølgende Blockbuster og driver det fortsat.
Gravatar

#7 Slettet Bruger [4146197664] 12 år siden

Okay :)
Gravatar

#8 chandler75 12 år siden

Jeg forbinder mest Blockbuster med sindssyge varme butikker uden aircondition, filmtitler der er stillet uoverskueligt op (især Favoritter, der står med ryggen udad, så man får hold i nakken, når man forsøger at læse filmtitlerne), udtjekning der tager en krig, fordi der altid er problemer med stregkode, BB-kort, BB-systemet etc.

Alligevel lejer jeg med jævne mellemrum derfra - mest fordi der ikke rigtig er andre alternativer.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 Slettet Bruger [4146197664] 12 år siden

Jeg tror det er min. 10 år siden, jeg sidst lejede en film, så Blockbuster er kun et sted, jeg lejlighedsvis kommer, for at rode deres brugt-bunke igennem, sælge mine gamle film/spil og se om de har et eller andet på tilbud.
Gravatar

#10 gi-jones 12 år siden

Jeg bruger dem ofte. Jeg ser naturligvis helst film i biografen, men dem jeg misser eller ikke har lyst til at betale for der, nupper jeg i Blockbuster senere. Hvis de så er gode køber jeg dem typisk fra Amazon når de falder i pris.

Tommy Kristensen (4) skrev:
#3: Er det ikke ved at være nogle år siden de de havde et stærkt brand? I USA har de længe været hægtet af, og i Danmark er det eneste jeg forbinder dem med - skyhøje priser. Alle de nye tiltag der kommer sen næste tid kommer til at knække nakken på dem.
Jeg husker noget om at BB i USA ikke har ret meget med os i Europa at gøre. Personligt anser jeg dem stadig for at være det eneste sted at skaffe film "midlertidigt" i DK. Jeg hopper nok næppe på VOD vognen før der er lavet en ordentlig standard for det og kvaliteten i øvrigt bliver en del bedre.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: