Gravatar

#1 filmz-Bjur 21 år siden

1. Jeg har et Panasonic TX-28DK20F widescreen fjernsyn, men når jeg i setup på dvdafspilleren sætter den til 16:9 og afspiller dvd'en bliver billedet på fjernsynet ikke vist fuldt ud, dvs. billedet går ikke helt ud i siderne på skærmen, og der er ikke mulighed for at gøre billedet bredere på fjernsynet. Men vælger jeg en af de andre formater i setup er der ingen problemer, og jeg kan bruge fjernsynet til at ændre på billedet, hvilket ikke var muligt med 16:9. Hvad kan dette skyldes, og hvordan fixer jeg problemet?

2. Et andet problem jeg har, er at når jeg har sat DVD'en til RGB og jeg f.eks. slukker for DVD afspilleren, og går tilbage for at se fjernsyn, er der intet billede kun lyden fra TV kanalerne. Dette sker kun når jeg ikke har dvd afspilleren tændt. For at få fjernsynsbilledet frem og ikke kun lyden skal jeg hive stikket på dvd afspilleren ud! Er der ikke en måde at løse problemet på?

Tak for hjælpen og fortsat god dag.
Gravatar

#2 El vez 21 år siden

1. Det kan være du afspiller en non-anamorphic film, der skal man manuelt zoome ind på billedet for at få det op i rigtig størrelse.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3 Patriarch 21 år siden

1. Det lyder som om din widescreen ikke er sat ordenligt op. Dette gøres ved at hacke sig ind på dit fjernsyn (dvs taste en bestemt kode som du måske kan finde på nettet) eller få dem du har købt fjernsynet af til at gøre det.

Hvis du selv gør det ryger alt garanti på fjernsynet, og du kan ende med at gøre mere skade end gavn.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”

Skriv ny kommentar: