Jeg sidder med et lille problem som jeg ikke kan løse vha Google - hvilket nummer havde pære-rumskibet i Bamse-børnetimen hvor han befinder sig på Planeten Joachim sammen med Arthur og Forlæns og Baglæns? Kan simpelthen ikke huske det!
Jeg mener det var 42, altså en klar hentydning til "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy". Det passer også meget godt med at han hed "Arthur" ham der altid "havde lynende travlt" ;)
"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man"
Det er sjovt, for det første jeg tænkte da jeg læste spørgsmålet var også 47. Jeg har dog ikke noget at have det i så 42 kan være lige så rigtigt... Nu er jeg kun 80'er så jeg kan ikke huske det så godt men noget i 40'erne synes jeg lyder rigtigt...
In the series, a man named Arthur flies a spaceship with the number 42 on it. These facts can be seen as references to Douglas Adams' "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy".
Der er desuden en engelsk oversættelse af Arthurs sang "Fantasien, fantasien, fantasien er go'".
#1 McPeter 22 år siden
Jeg sidder med et lille problem som jeg ikke kan løse vha Google - hvilket nummer havde pære-rumskibet i Bamse-børnetimen hvor han befinder sig på Planeten Joachim sammen med Arthur og Forlæns og Baglæns? Kan simpelthen ikke huske det!
På forhånd tak for hjælpen!
Mvh
Peter MC
#2 filmz-Wacker 22 år siden
http://www.samarit.dk
#3 Kalle Ferm 22 år siden
#4 McPeter 22 år siden
#5 trekster 22 år siden
#6 filmz-Pollux 22 år siden
Nu er jeg kun 80'er så jeg kan ikke huske det så godt men noget i 40'erne synes jeg lyder rigtigt...
#7 davenport 22 år siden
Det kan være ophavsmændene/kvinderne kan hjælpe dig.
#8 Spanner 22 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#9 Ikari 22 år siden
Check det selv ud på IMDB :)
In the series, a man named Arthur flies a spaceship with the number 42 on it. These facts can be seen as references to Douglas Adams' "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy".
Der er desuden en engelsk oversættelse af Arthurs sang "Fantasien, fantasien, fantasien er go'".
Case solved and closed.
#10 trekster 22 år siden
Hehe, man kan sq da også finde alt på IMDB ;)