Gravatar

#21 lasse78 16 år siden

#9 Kan ikke være mere uenig. Emily rose er en forsøgt omgang hollywood pladder (hvis jeg skal bruge grove ord hehe) med alt for meget billig cgi i, i forhold til fks den tyske version "Requiem". Hvis man sætter de to film op mod hinanden, så er emily total horror cliche og "halvt". Den tyske version er meget mere gritty realistisk, og får en til at tænke.

Det kan godt være at der ikke er head spin i emily rose, meeen ikke langt fra. Syntes at filmen var lidt skuffende og kunne havde været lavet meeeget bedere. Scenerne var i mine øjne for "opsat". Dog ka jeg godt lide filmen, den er bare på igen måder noget specielt i mine øjne... Men god historie.

The exorcist er den ultimative besættelses horror syntes jeg, da den ligger op til at man skal fortolke den selv. Kan være vi ser et head spin og levitation men er det bare suggestion eller wha. Just THINK about it. Det er i hvert tilfælde det som er ment med hele "konceptet" fra forfatterens side af.

http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#22 duuk74 16 år siden

Jeg arbejder også på at få set Requiem.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 filmz-Center 16 år siden

9#Requiem" er baseret på en virkelig historie: I 1976 døde en 23-årig kvinde i München af sult kort efter en djævleuddrivelse. Den samme autentiske historie blev fortalt i sidste års The Exorcism of Emily Rose, men Requiem holder sig mere tro mod virkeligheden og er ikke en gyser, men et dybtfølt og indtrængende drama. Filmen begynder i en lille sydtysk by i 70'erne. Trods en langvarig kamp mod en svær epilepsi, vil 21-årige Michaela forlade sit hjem og den dybt religiøse familie for at studere på universitetet i Tübingen. Familiesammenhold og tro har altid været grundstenen i hendes beskyttede tilværelse, men de nye omgivelser, den nye veninde, Hanna og et kærlighedsforhold til den jævnaldrende Stefan udsætter hende for en alt for stor påvirkning, og hun bryder sammen. Epilepsi-anfaldene bliver værre end nogensinde før, og hun rammes af vrangforestillinger. Hanna og Stefan opfordrer hende til at søge psykiatrisk bistand, men Michaela vender sig i stedet mod en ung katolsk præst for råd, og han bekræfter hendes inderste frygt: At hun er besat af dæmoner, og kun en eksorcisme kan redde hende.
Gravatar

#25 filmz-DocDoom 16 år siden

#24: Center, må jeg spørge dig om noget:

Hvorfor er du i 95% procent af dine indlæg nærmest en ulidelig troll med et ubehjælpsomt abesprog, når jeg nu kan se, at du rent faktisk både kan formulere dig og stave?

Hvis du ikke svarer forståeligt på nærværende, så dømmer jeg dig som troll for evigt og opfordrer andre til samme!
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#27 filmz-Center 16 år siden

25# Så pas på at ikke bruge min trolldom på dig doctor doom
Gravatar

#28 filmz-DocDoom 16 år siden

#26 Ok, lol. But still! :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#29 filmz-Center 16 år siden

Må spøre dig doctor doom havd du lave til være dag, jeg mener hvad du lever af, for som jeg kan se har du ikke har noget liv. moske gemmer du dig bare.
Gravatar

#30 dolphinfriendly 16 år siden

Den nye spanske "Børnehjemmet" er særdeles effektiv og scary - den har premiere på fredag.

Skriv ny kommentar: