Bare af nysgerighed... hvad kan du lide ved denne film? Jeg ved at den fik fine anmeldelser og sådan og netop derfor skuffede den mig også meget... aldrig har jeg været så skuffet over en film før... det er slet ikke det mesterværk jeg havde troet og synes på ingen måde den er uhyggelig.
Jeg synes den er meget uhyggelig, maaden den filmet er sammensat paa goer, at den paa mig virker yderst realistisk og og dermed ogsaa ekstra skraemmende.
Samtidig synes jeg, at spaendingen holdt niveau fra start til slut. Paa en spaendingskurve hvor toppunket er 10, kommer den efter min mening aldrig under 8.
#31 Enig ... sjældent har jeg kedet mig så meget under en gyserfilm, og jeg er ellers ikke specielt hærdet.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Til rendesten. Mulholland Drive, er det virkelig en gyser, jeg har selv set den, og synes bare at den var vildt underlig og var yderst sværd at fortolke. Eller det vil sige jeg har slet ikke fortolket den... Den har nogel frekvenser i filmen der giver absolut INGEN mening. Det eneste uhyggelige i den film er om ham der har lavet den, om han overhovede havde en idé med den film... Håber du kan forklare mig lidt om den, så ville jeg blive ælde vild :)
Mulholland Drive er ikke som genre en "gyser" men det er hvad jeg ville kalde en rejse ind i et dybt forvirret og fortvivlet sind. Selve atmosfæren i filmen synes jeg er mere skræmmende end noget andet jeg har set i længere tid. Det handler ikke så meget om at fortolke, men mere om at føle filmen. Jeg har efterhånden også set den 4-5 gange, og synes hver gang at den giver "mere" mening:
Hele filmen er en rejse ind i Naomi Watts sind, undtagen det sidste kvarter hvor vi i virkeligheden ser hvorfor at vi er i hendes drøm. Hollywooddrømmene brast sammen, forventende forældre, ulykkelig kærlighed osv.
ikke kedelig, men yderst interessant.
Yderligere kan jeg også anbefale Polanskis' "The Tenant" "Repulsion"
#31 filmz-Liou 16 år siden
Bare af nysgerighed... hvad kan du lide ved denne film? Jeg ved at den fik fine anmeldelser og sådan og netop derfor skuffede den mig også meget... aldrig har jeg været så skuffet over en film før... det er slet ikke det mesterværk jeg havde troet og synes på ingen måde den er uhyggelig.
#32 rendesten 16 år siden
"Mulholland Drive"
"Blue Velvet"
"Lost Highway"
"Inland Empire"
"Eraserhead"
"Twin Peaks"
etc..
#33 filmz-saku 16 år siden
Samtidig synes jeg, at spaendingen holdt niveau fra start til slut. Paa en spaendingskurve hvor toppunket er 10, kommer den efter min mening aldrig under 8.
#34 Bates 16 år siden
Synes den scene er rimelig creepy. Robert Blake er så sej i den rolle!
#35 filmz-Liou 16 år siden
Tak skal du have
Jeg har undret mig he he.
Men du må da give mig ret i at 2eren var elendig?
Og jeg er elendig fordi jeg var så dum at leje 2eren efter at jeg havde kedet mig halvt ihjel i selvskab med 1eren.
#36 filmz-yoshimura 16 år siden
#37 filmz-DocDoom 16 år siden
#38 filmz-Mordy 16 år siden
Mulholland Drive, er det virkelig en gyser, jeg har selv set den, og synes bare at den var vildt underlig og var yderst sværd at fortolke. Eller det vil sige jeg har slet ikke fortolket den... Den har nogel frekvenser i filmen der giver absolut INGEN mening. Det eneste uhyggelige i den film er om ham der har lavet den, om han overhovede havde en idé med den film... Håber du kan forklare mig lidt om den, så ville jeg blive ælde vild :)
#39 filmz-DocDoom 16 år siden
#40 rendesten 16 år siden
Mulholland Drive er ikke som genre en "gyser" men det er hvad jeg ville kalde en rejse ind i et dybt forvirret og fortvivlet sind. Selve atmosfæren i filmen synes jeg er mere skræmmende end noget andet jeg har set i længere tid. Det handler ikke så meget om at fortolke, men mere om at føle filmen. Jeg har efterhånden også set den 4-5 gange, og synes hver gang at den giver "mere" mening:
ikke kedelig, men yderst interessant.
Yderligere kan jeg også anbefale Polanskis'
"The Tenant"
"Repulsion"